2019-11-26, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeanne-d-Arc
Vad hände egentligen i det där grälet torsdag kväll?

Scenario 1)
Mgm kämpar för att få W godkänd av sin pappa. Pappan kan inte tänka sig detta, hon är av främmande kultur och är inte ens muslim. Mgm försöker övertala W att konvertera och gifta sig för att bli accepterad. W säger nej och tänker efter två år lämna honom för gott. Hedern och ansiktet mot släkten ramlar ihop. Det är inte bara en egen känsla utan en sits han inte kommer kunna ta sig ur oskadd.
Han dödar W, får ånger och ringer pappa om något akut. Pappa skäller ut Mgm på plats för vad han har gjort men säger att han ska fixa. Ringer in ett par gentjänster, några med ”erfarenhet”. Han har ju ev kopplingar till andra inblandade i mord..
Säger åt sonen att ”vad som än händer, så erkänn aldrig detta, det vore döden för hela vår släkt! Det får ALDRIG komma ut! Det är det minsta du kan göra nu din dumma idiot så som du ställt till det för oss alla nu. Nu kanske ingen vill gifta sig med dig längre, vi går miste om 200 000:-!” Sonen godtar.

Scenario 2) Tänk er att pappan redan var i lägenheten när W skulle göra slut med Mgm för gott. Tjejen han ratat sen dag ett men försökt dölja. Avskytt ännu mer sen mgm stått på sig om att pappa kan säga upp kontraktet om kusinbröllop och gå miste om 200000kr för att hon är den enda han vill ha. Pappan går motvilligt med på det om hon konverterar till islam och visar sig underordnad som mgm har lovat att fixa för anseendets skull. Vem har då gjort vad i detta långa kraftiga gräl då där både dunsar, skrik och trasiga saker hörts från grannarna? Är det i själva verket pappan som har haft ihjäl W och mgm försökt stoppa honom, blir åthutad och beskylld för att W är hans eget misstag så nu ser han banne mig till att reda upp efter dem och hålla tyst intill döden.
Tänk om pappans löften är sanna. Mgm har inte dödat henne - pappan gjorde det.

Scenario 3) Pappan (ev någon annan) och mgm är på plats i lägenheten när W kommer. Allt är planerat och klart. Han vet att hon är på väg att lämna honom för gott. Hans släkt vet att de haft ett förhållande som de satt sig emot och nu lämnar HON HONOM. Oacceptabelt. Eller, hon har kommit på dem med någonting kriminellt alternativt känner till någon familjesanning som absolut inte får riskeras läcka ut. Hur kan de vgöra sig säkra på att det aldrig kommer ut? Har hon kanske till och med hotat att avslöja dem om han inte låter henne gå? När hon inser att båda är i maskopi mot henne skuttar hon runt i lägenheten för att komma bort från dem och kastar de saker som är åtkomligt när hon springer förbi. 15-20 min strid med 3 involverade kan ha varit det grannen hörde.

Grymt! så här ska första inlägget på fb se ut
Citera
2019-11-26, 10:33
Medlem
Kan ju också vara ett överfallsmord av en helt okänd. Det är inte orimligt. Rent hypotetiskt ett scenario där en tjej som grälat med pojkvännen sitter och gråter vid något gatukök och en snäll lastbilschafför undrar om hon vill ha skjuts härifrån.
Citera
Medlem
Goliat1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icecoldiano
ja men känns som att dom flesta har rätt bra koll på vad som har hänt här också och att det är den som är häktad som på något sätt är skyldig eller vet vart hon är om vi ska gå efter statistiken så är det ofta en person i nära relation till offret som är skyldig 9/10 men utan kropp så är det väldigt svårt att döma och jag tror faktiskt inte kroppen kommer att hittas :/ jag vill inte vara negativ men ibland så blir det faktiskt så att folk försvinner spårlöst och aldrig hittas.

Jag förstår hur du tänker och uppskattar att läsa andras teorier.
Saken är bara att det är väldigt svårt att få en kropp att försvinna helt. Jag har svårt att se MGM ha dom resurserna och kunskaperna att helt och hållet förinta en kropp.
I Johan-fallet så var det väll en person som som också dömdes i tingsrätten som genom sitt jobb hade möjligheten att få en kropp att gå upp i rök?. Problemet var väll Pelle Svensson valde att skärpa brottsrubriceringen till mord?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Goliat1982
Jag vet det. Har också googlat. Men jag har ändå jätte svårt att släppa det.
Sen tror jag ju som jag har sagt innan att jag har svårt att se att GM tänkt till särskilt innan han dumpat kroppen. Jag tror det har gjorts i panik.

Om han har mördat henne:
Har han väl fått ner kroppen i bagageluckan så är nog risken stor att han har åkt långt bort med den. I bilen känner han sig hyfsat trygg, och att stanna och ta ut kroppen och dumpa den kräver planering och innebär risk att någon ser honom. Så han kan mycket väl ha fortsatt åka och insett att det är bra ju längre bort han dumpar kroppen. Sen har han till slut kännt att han måste dumpa den, och då kanske han har gjort det i skogen nånstans långt bort från Uddevalla.
Senast redigerad av vemsa 2019-11-26 kl. 10:37.
Citera
2019-11-26, 10:35
Medlem
Nu är någon Sa*ds Olss*n borta sedan igår. Någon utländs bakgrund, kan inte sätta ord på vart ifrån.
Citera
2019-11-26, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Tack. Hoppas DU vet bestämt detta? (ledig fre, Lö, sö) alla här vill säkert höra från jobbarkompisar inom hemtjänsten.
Hur länge hade han jobbat där?

Jag kan inte veta bestämt, men info kommer ifrån arbetskompisar till mgm
Nog endast polis som har bäst koll på var alla befunnit sig när hur var..
Citera
2019-11-26, 10:39
Medlem
Det hela känns utstuderat från första början.
Killen grips och börjar direkt tiga.
Ingen kropp hittas.

Dom här vet vad man skall göra för att klara sig undan.
Är någon av hans släkt/kompisar juridisk kunnig och hjälper honom hur han ska bete sig?
Citera
2019-11-26, 10:40
Medlem
Yänkte på en sak.. dom där gröna dörrarna som nämnts här o var i tråden.. vet att många lagt mål mot garageportar osv.. men jag bor inte ens i närheten av Uddevalla utan minst 40 mil ifrån så jag har ingen koll, men kan de finnas bergsområden med portar in? Jag tänker gamla gruvor,elcentraler,skyddsrum osv?
Citera
2019-11-26, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storbiceps12
Jobbat dygn, hunnit scrolla igenom en del sidor.
Vem är Wigg0? Är han försvunnen sedan en vecka sedan tillbaka? Inte sett någonting någonstans om en försvunnen kille i Uddevalla? Syftar på missing people, osv osv

En del här i tråden verkar tycka att vi inte ska bry oss om den där Wigg*. Att det bara är ett villospår och inte har nåt med Wilma att göra. Men samtidigt låter det rätt intressant att en kille från samma stad, i samma ålder försvinner ungefär samtidigt som Wilma och att det även sägs ryktas att de haft ihop det. Visst, det är ju inte sant bara för att någon skriver det. Men ändå.
Citera
2019-11-26, 10:41
Medlem
Om den här påstådde "nya" killen till wilma finns viggo och ingen hittar honom heller ,borde det inte vara folk som saknar honom också? Om han nu finns på riktigt..

Jag tror att sonen stypt wilma för att hon ville göra slut sen har han ringt pappan om detta, han kontaktar några som hämtar kroppen och kör bort den långt från uddevalla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storbiceps12
Nu är någon Sa*ds Olss*n borta sedan igår. Någon utländs bakgrund, kan inte sätta ord på vart ifrån.

Såg det. Också därifrån. Är det inte märkligt att det just nu är 3 människor från samma geografiska område som är borta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goliat1982
Jag förstår hur du tänker och uppskattar att läsa andras teorier.
Saken är bara att det är väldigt svårt att få en kropp att försvinna helt. Jag har svårt att se MGM ha dom resurserna och kunskaperna att helt och hållet förinta en kropp.
I Johan-fallet så var det väll en person som som också dömdes i tingsrätten som genom sitt jobb hade möjligheten att få en kropp att gå upp i rök?. Problemet var väll Pelle Svensson valde att skärpa brottsrubriceringen till mord?

Men tänk om det är så här. att hon ligger hemma hos någon i en frys eller liknande tills allt lugnar ner sig. och missing people samt polisen slutar att leta aktivt för det vet vi att dom kommer att göra förr eller senare och då dumpar dom kroppen i någon stor sjö i sverige eller gräver ner henne i en skog någonstans långt ifrån uddevalla då känns det väldigt osannolikt att hon någonsins ska hittas. det ända som är stor risk då det är när dom ska köra henne från frysen ut till skogen/vattnet men samtidigt vad är chansen om du åker ut tillexempel en natt i december och ska dumpa en kropp att du ska bli stoppad och genomsökt i bilen just den dagen du har kroppen med dig skulle säga att det är större chans att vinna på lotto nästan från polisens ögon.

angående johan fallet var inte så insatt i det utan mer vet att hans kropp eller kvarlevor aldrig återfanns till idag 2019.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in