2019-11-26, 10:14
Medlem
https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/5ddce9a030aa7c0011df0b4c

10:00 Ebba Thorneus
Söker efter Wilma, 17 – med miniubåt

Sökandet efter försvunna Wilma, 17 fortsätter även under tisdagen.
Förutom med hundpatruller och drönare kommer man även att få förstärkning av Försvarsmaktens röjdykardivision från Skredsviksbasen skriver Bohusläningen.
– Röjdykarna kommer påbörja ett sök i Byfjorden med en en miniubåt som använder sig av sonar. Den skickas ner och styrs från land och är oerhört effektiv till att söka i vatten, säger Stefan Kristiansson, polisens lokalpolisområdeschef i västra Fyrbodal till tidningen.
I mån av intressanta fynd kommer Försvarsmakten även bistå med dykare
Citera
2019-11-26, 10:14
Medlem
det här blir ett så kallat cold case som johan asplund tror jag tyvärr

Johan-fallet kallas försvinnandet år 1980 av den då 11-årige Johan Asplund, född 3 augusti 1969. Hans kropp eller kvarlevor har aldrig återfunnits.

Min känsla säger mig att hon är dumpad någonstans i vatten men dock kan vi inte utesluta att hon ligger nergrävd i skogen eller ligger hemma hos någon inomhus i en frys eller vad som helst... så väldigt svårt att säga :/
Citera
2019-11-26, 10:15
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Det kan vara så enkelt att de är vana vid att muslimerna för liv och bråkar.

Absolut. Och det kan även innebära att de är rädda. Och kanske vet något som gör att de har skäl att vara rädda. Visst var det en granne som dök upp direkt första dagen och änglaförklarade MGM? Det kan lika gärna vara av rädsla.
Citera
2019-11-26, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Icecoldiano

Johan-fallet kallas försvinnandet år 1980 av den då 11-årige Johan Asplund, född 3 augusti 1969. Hans kropp eller kvarlevor har aldrig återfunnits.

Min känsla säger mig att hon är dumpad någonstans i vatten men dock kan vi inte utesluta att hon ligger nergrävd i skogen eller ligger hemma hos någon inomhus i en frys eller vad som helst... så väldigt svårt att säga :/

Nej va nu positiv, hon kommer hittas!
Citera
Medlem
Jag tror precis tvärtom! Hon kommer att hittas under denna vecka, sanna mina ord!

Citat:

Citera
Medlem
Citat:

Ja. Johans försvinnande är förbryllande. Att han inte hittats någonstans är väldigt märkligt. Jag hoppas verkligen att detta inte blir samma. Å andra sidan har vi så mycket mer förfinade resurser idag än då.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Ok. Ja de har ju inte alla tonåringar visserligen, men födelsemärken hit eller dit, nu är hon ju tyvärr död och polisen måste hitta hennes kropp och det är bråttom nu kan jag säga

Eftersom du nu säger att hon är död, så antar jag att du säger så pga att han är häktad för mord på sannolika skäl. Men varken polis eller åklagare har sagt något i stil med "hon är med största sannolikhet död". Och varför har de inte gjort det?

Och jag undrar också vad de har sagt till hennes anhöriga, om de har sagt något i stil med "jag beklagar, eran dotter är död". Jag har svårt att tro att de har sagt nånting sånt, så varför säger du och andra i tråden så?

Och sen undrar jag också om de har berättat iallafall för hennes anhöriga, vad de har för bevis mot den häktade mannen. Att bara säga "vi vet att hon är död, men vi kan inte säga hur vi vet det", det skulle inte jag nöja mig med iallafall om det var min anhörig det gällde.
Senast redigerad av vemsa 2019-11-26 kl. 10:19.
Citera
Medlem
Goliat1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Googlade lite snabbt på Runnevattnet. Den är endast 7,5 m djup.

Jag vet det. Har också googlat. Men jag har ändå jätte svårt att släppa det.
Sen tror jag ju som jag har sagt innan att jag har svårt att se att GM tänkt till särskilt innan han dumpat kroppen. Jag tror det har gjorts i panik.
Citera
2019-11-26, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag blir alltid misstänksam när flera medelålders människor är skrivna på samma boende som ett gift par. Det finns inte mycket att hitta vid googlande heller. Möjligen är det bidragsfusk där man bor fysiskt någon annanstans men skriver sig hos andra där man inte är bidragstagare. Men vad vet jag? Frågan är om det är av vikt för Wilmas försvinnande. Och det kanske tillhör deras kultur att halva släkten bor tillsammans?

Är vanligare än man tror att andra är skrivna i samma lägenhet, trots att de inte bor där. Har haft grannar där det sett ut så. Men varken Skatteverket eller hyresvärd har brytt sig. Ingen som bryr sig om sånt.

Vet inte hur de gör i Sverige. Men i hemlandet är det rätt vanligt också att man bor hos varandra. Men man kanske inte är skriven där man vanligtvis bor/övernattar. Ett gift par kan bo kvar hos mannens föräldrar i åratal. Det kan bo bröder, kusiner, sysslingar hemma. Ibland är det permanent och ibland kommer de och går. Inget konstigt i deras kultur, det behöver inte ens planeras var de ska sova, de bara gör det och de de är alltid välkomna. Sen om man är skriven nånstans vet jag inte.
Citera
2019-11-26, 10:19
Medlem
Goliat1982s avatar
Citat:

Fast det fallet har väll dom flesta rätt bra koll på vad som hände, även om personen tyvärr inte kunde dömmas.
Hela Quick skandalen har förstört mycket i det fallet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Nej va nu positiv, hon kommer hittas!

Jag är ledsen men min känsla är inte positiv, har haft en dålig känsla från början över det här försvinnandet men hoppas så klart att hon ska hittas helst vid liv.. men det kan vi nog utesluta vid det här laget att hon ska vara vid liv i så fall så borde hon ha hört av sig till familjen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goliat1982
Jag vet det. Har också googlat. Men jag har ändå jätte svårt att släppa det.
Sen tror jag ju som jag har sagt innan att jag har svårt att se att GM tänkt till särskilt innan han dumpat kroppen. Jag tror det har gjorts i panik.

Han fick väl sannolikt hjälp av klanen för hederns skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in