Citat:
Ursprungligen postat av
vemsa
Eftersom du nu säger att hon är död, så antar jag att du utgår ifrån att han är häktad för mord på sannolika skäl. Men varken polis eller åklagare har sagt något i stil med "hon är med största sannolikhet död". Och varför har de inte gjort det?
Och jag undrar också vad de har sagt till hennes anhöriga, om de har sagt något i stil med "jag beklagar, eran dotter är död". Jag har svårt att tro att de har sagt nånting sånt, så varför säger du och andra i tråden så?
Och sen undrar jag också om de har berättat iallafall för hennes anhöriga vad de har för bevis mot den häktade mannen. Att bara säga "vi vet att hon är död, men vi kan inte säga hur vi vet det", det skulle inte jag nöja mig med iallafall om det var min anhörig det gällde.
För de första hade de varit ett tjänstefel av polisen att gå ut och säga att hon är död punkt slut, utan att ha en kropp. Klart dom måste säga att "vårt mål är att hitta henne vid liv" osv. Det är deras plikt.
Jag säger så för att precis allting pekar på att hon är död, finns ingen anledning för henne att hålla sig borta och inte höra av sig till nån anhörig, att hon inte vill höra av sig till sin svartsjuka pojkvän kan jag förstå, vem fan vet vad han gjort mot henne tidigare psykiskt som fysiskt.
Anhöriga vet lika lite som vi gör, dom får bara till svar "vi fortsätter leta, vi ska hitta henne"