2019-11-26, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Jag tror precis tvärtom! Hon kommer att hittas under denna vecka, sanna mina ord!

vi får se men jag tror inte det faktiskt. känns som det kommer bli en svår nöt att knäcka det här. för utan kropp blir det svårt att döma någon för mord.
Citera
2019-11-26, 10:22
Medlem
Jeanne-d-Arcs avatar
Vad hände egentligen i det där grälet torsdag kväll?

Scenario 1)
Mgm kämpar för att få W godkänd av sin pappa. Pappan kan inte tänka sig detta, hon är av främmande kultur och är inte ens muslim. Mgm försöker övertala W att konvertera och gifta sig för att bli accepterad. W säger nej och tänker efter två år lämna honom för gott. Hedern och ansiktet mot släkten ramlar ihop. Det är inte bara en egen känsla utan en sits han inte kommer kunna ta sig ur oskadd.
Han dödar W, får ånger och ringer pappa om något akut. Pappa skäller ut Mgm på plats för vad han har gjort men säger att han ska fixa. Ringer in ett par gentjänster, några med ”erfarenhet”. Han har ju ev kopplingar till andra inblandade i mord..
Säger åt sonen att ”vad som än händer, så erkänn aldrig detta, det vore döden för hela vår släkt! Det får ALDRIG komma ut! Det är det minsta du kan göra nu din dumma idiot så som du ställt till det för oss alla nu. Nu kanske ingen vill gifta sig med dig längre, vi går miste om 200 000:-!” Sonen godtar.

Scenario 2) Tänk er att pappan redan var i lägenheten när W skulle göra slut med Mgm för gott. Tjejen han ratat sen dag ett men försökt dölja. Avskytt ännu mer sen mgm stått på sig om att pappa kan säga upp kontraktet om kusinbröllop och gå miste om 200000kr för att hon är den enda han vill ha. Pappan går motvilligt med på det om hon konverterar till islam och visar sig underordnad som mgm har lovat att fixa för anseendets skull. Vem har då gjort vad i detta långa kraftiga gräl då där både dunsar, skrik och trasiga saker hörts från grannarna? Är det i själva verket pappan som har haft ihjäl W och mgm försökt stoppa honom, blir åthutad och beskylld för att W är hans eget misstag så nu ser han banne mig till att reda upp efter dem och hålla tyst intill döden.
Tänk om pappans löften är sanna. Mgm har inte dödat henne - pappan gjorde det.

Scenario 3) Pappan (ev någon annan) och mgm är på plats i lägenheten när W kommer. Allt är planerat och klart. Han vet att hon är på väg att lämna honom för gott. Hans släkt vet att de haft ett förhållande som de satt sig emot och nu lämnar HON HONOM. Oacceptabelt. Eller, hon har kommit på dem med någonting kriminellt alternativt känner till någon familjesanning som absolut inte får riskeras läcka ut. Hur kan de vgöra sig säkra på att det aldrig kommer ut? Har hon kanske till och med hotat att avslöja dem om han inte låter henne gå? När hon inser att båda är i maskopi mot henne skuttar hon runt i lägenheten för att komma bort från dem och kastar de saker som är åtkomligt när hon springer förbi. 15-20 min strid med 3 involverade kan ha varit det grannen hörde.
Citera
2019-11-26, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja. Johans försvinnande är förbryllande. Att han inte hittats någonstans är väldigt märkligt. Jag hoppas verkligen att detta inte blir samma. Å andra sidan har vi så mycket mer förfinade resurser idag än då.

Ja det har vi absolut, resurserna är mycket bättre idag men det finns ett flertal fall där folk försvinner spårlöst och blir aldrig hittade och får en sånn känsla i det här fallet :/ men vi hoppas såklart att hon hittas helst vid liv ( kan nog däremot uteslutas nu att hon är vid liv )
Citera
2019-11-26, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Nej nu blir jag nyfiken på denna W***o/V***o som plötsligt dök upp här.

Kan någon bekräfta (ni som bor i Uddevalla kan väl bidra lite!) att det är så att W och han träffades och att han håller sig borta?

Vet polisen om detta?

Som jag förstått det är han också försvunnen. Ingen har sett till honom sedan Wilmas försvinnande. Eller så är det som du säger, att han håller sig borta.
Detta får vi ju hoppas poliskåren håller koll på!
Citera
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mallorcakungen
Måndag samt tisdag
Annars senast torsdag, samma dag som w syntes till senast
Tack. Hoppas DU vet bestämt detta? (ledig fre, Lö, sö) alla här vill säkert höra från jobbarkompisar inom hemtjänsten.
Hur länge hade han jobbat där?
Citera
Medlem
Det brukar vara så, att mördare agerar under stark adrenalinpåslag och under mer eller mindre panik. Ligger hon i vatten så MÅSTE man hitta henne asap. Det har på torsdag gått 14 dagar och för att en kropp skall börja flyta i rådande vattentemperatur tar det cirka 14-20 dagar, om inte temperaturen höjs.
Tittade lite snabbt på väderprognos gällande för Uddevalla. Det kommer bli kallare väder till helgen, med ett fåtal minusgrader - inte bra. I värsta fall dyker hon inte upp förrän till våren.
Detta vill man absolut undvika!

Citat:
Ursprungligen postat av Goliat1982
Jag vet det. Har också googlat. Men jag har ändå jätte svårt att släppa det.
Sen tror jag ju som jag har sagt innan att jag har svårt att se att GM tänkt till särskilt innan han dumpat kroppen. Jag tror det har gjorts i panik.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Hur det fungerar är väldigt olika. Men det där med att föräldrarna skulle vara delaktiga i bröllopsnatten kan vi stryka ett streck över, det har jag aldrig hört talas om när det gäller kurder. Det andra du skriver känner jag däremot igen. Många har relationer utanför äktenskapet och har då analsex. Hett temperament? Har inget med att de är kurder att göra, finns väldigt många tillbakadragna också. Är bara personlighet. Jo, att gifta sig med kusiner och kusinbarn är vanligt, men inte i för många led och har kusinen ammats av både sin egen mamma och av sin moster/faster (som i sin tur är mamma till den andre kusinen) får de inte gifta dig då de nästan räknas som syskon då de delat mjölk. När det gäller val av brud/brudgum är det en hel vetenskap. Det ska godkännas av föräldrarna och säkerligen fler i släkten och man tar reda på allt man kan om hela brudens/brudgummens familj. Har de dåligt rykte blir det nog inget bröllop. Men här i Sverige är det inte alltid det går till på det här viset , många har kommit ifrån det där här.
Som sagt, detta är uppgifter som kommer från en kurd bosatt här i sverige, uppväxt i Kermanshah... så jo det stämmer nog, är nog kanske dock olika mellan de olika stammarna eller klanerna. I hans klan var allt detta verklighet, och föräldrarna med pappan och brodern styrde honom även här i Sverige, trots att de själva bodde kvar i Kermanshah.... banden mellan dem i familjerna är tydligen väldigt starka, och även fastän de bor här kan de styras. Men som sagt, är säkert olika mellan klanerna...
Citera
2019-11-26, 10:24
Medlem
SvampDamp.s avatar
Faktumet att hon ännu inte har hittats är hjärtskärande. Tror helt ärligt inte att det ser något vidare ljust ut vid det här laget, eller har jag fel?
Citera
2019-11-26, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Eftersom du nu säger att hon är död, så antar jag att du utgår ifrån att han är häktad för mord på sannolika skäl. Men varken polis eller åklagare har sagt något i stil med "hon är med största sannolikhet död". Och varför har de inte gjort det?

Och jag undrar också vad de har sagt till hennes anhöriga, om de har sagt något i stil med "jag beklagar, eran dotter är död". Jag har svårt att tro att de har sagt nånting sånt, så varför säger du och andra i tråden så?

Och sen undrar jag också om de har berättat iallafall för hennes anhöriga vad de har för bevis mot den häktade mannen. Att bara säga "vi vet att hon är död, men vi kan inte säga hur vi vet det", det skulle inte jag nöja mig med iallafall om det var min anhörig det gällde.

För de första hade de varit ett tjänstefel av polisen att gå ut och säga att hon är död punkt slut, utan att ha en kropp. Klart dom måste säga att "vårt mål är att hitta henne vid liv" osv. Det är deras plikt.
Jag säger så för att precis allting pekar på att hon är död, finns ingen anledning för henne att hålla sig borta och inte höra av sig till nån anhörig, att hon inte vill höra av sig till sin svartsjuka pojkvän kan jag förstå, vem fan vet vad han gjort mot henne tidigare psykiskt som fysiskt.
Anhöriga vet lika lite som vi gör, dom får bara till svar "vi fortsätter leta, vi ska hitta henne"
Citera
2019-11-26, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Icecoldiano
Jag är ledsen men min känsla är inte positiv, har haft en dålig känsla från början över det här försvinnandet men hoppas så klart att hon ska hittas helst vid liv.. men det kan vi nog utesluta vid det här laget att hon ska vara vid liv i så fall så borde hon ha hört av sig till familjen.

Det positiva i allt detta är att hitta henne, och att svinet får de straff han förtjänar, det är de positiva i allt detta som vi måste fokusera på
Citera
2019-11-26, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goliat1982
Fast det fallet har väll dom flesta rätt bra koll på vad som hände, även om personen tyvärr inte kunde dömmas.
Hela Quick skandalen har förstört mycket i det fallet

ja men känns som att dom flesta har rätt bra koll på vad som har hänt här också och att det är den som är häktad som på något sätt är skyldig eller vet vart hon är om vi ska gå efter statistiken så är det ofta en person i nära relation till offret som är skyldig 9/10 men utan kropp så är det väldigt svårt att döma och jag tror faktiskt inte kroppen kommer att hittas :/ jag vill inte vara negativ men ibland så blir det faktiskt så att folk försvinner spårlöst och aldrig hittas.
Citera
2019-11-26, 10:28
Medlem
Jobbat dygn, hunnit scrolla igenom en del sidor.
Vem är Wigg0? Är han försvunnen sedan en vecka sedan tillbaka? Inte sett någonting någonstans om en försvunnen kille i Uddevalla? Syftar på missing people, osv osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in