2019-11-26, 10:04
Medlem
Vet någon om man fortfarande söker i Ljungskile?
Citera
2019-11-26, 10:04
Medlem
Miniubåt används nu också

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/5ddce9a030aa7c0011df0b4c

Citat:
– Röjdykarna kommer påbörja ett sök i Byfjorden med en en miniubåt som använder sig av sonar. Den skickas ner och styrs från land och är oerhört effektiv till att söka i vatten, säger Stefan Kristiansson, polisens lokalpolisområdeschef i västra Fyrbodal till tidningen.
Senast redigerad av MarkofTheBeast 2019-11-26 kl. 10:06.
Citera
2019-11-26, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Du är en klippa på att samla information, som alltid.

Har svårt att förstår de som tycker att man ska acceptera att IS-folk och andra skriver sig på en adress de inte bor på, "för det är bara så". Nej, så ska det inte vara i Sverige. Här ska ALLA följa lagarna.

I detta fall ger det dessutom en massa parametrar att väga in för polisen när de gäller Wilma. Och här påstår diverse anonyma gällande MGM: "kristen kurd", "muslimsk kurd, men inte troende" och "muslim". Han har ett muslimskt namn. Ingen kristen och ordentlig person låter en IS-anhängare skriva sig hemma hos dem.

Och även en del kristna kurder ägnar sig åt skamkultur. Detta KAN vara mycket relevant för vad som har hänt den stackars 17-åriga tjejen som hade hela livet framför sig.

Grannarna var uppenbarligen för rädda/fega för att kontakta polisen när de hörde bråk och dunsar och att det sen blev tyst helt plötsligt. Varför ringde de inte?

Det kan vara så enkelt att de är vana vid att muslimerna för liv och bråkar.
Citera
2019-11-26, 10:05
Medlem
Ja, det finns tillgång till Försvarets dykare också om man hittar något relevant under sökningarna.

Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Miniubåt används nu också

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/5ddce9a030aa7c0011df0b4c
Citera
2019-11-26, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krazzan
Nej, ingen fördom, så är det! Deras tjejer ska vara oskulder för att vara "okeyade" av familj... I deras hemländer finns även föräldrar med på bröllopsnatten för att kontrollera tjejens oskuld. Tjejerna har ändå sex men då analsex, så de vet de är okey inför bröllopsnatten (sjukt, ja jag vet) Det finns även olika grupperingar inom kurderna- olika trossamfund, en del liknar kristna, andra liknar muslimska, så mycket olika. Ett särdrag är dock deras heta temperament, samt att de ofta har sexuella/relationer inom sin egna släkt. Kusiner, kusinbarn är vardag för en del av dessa kurder att inleda relation/gifta sig med. Ska tillägga att också föräldrarna styr vilka söner/döttrar ska gifta sig med, så inleds en relation med en person som inte föräldrar godkänt så är detta inte okey, den relationen måste avbrytas fortast möjligt. (Alla dessa uppgifter har jag fått av en fd nära vän som var i relation med en kurd)

Hur det fungerar är väldigt olika. Men det där med att föräldrarna skulle vara delaktiga i bröllopsnatten kan vi stryka ett streck över, det har jag aldrig hört talas om när det gäller kurder. Det andra du skriver känner jag däremot igen. Många har relationer utanför äktenskapet och har då analsex. Hett temperament? Har inget med att de är kurder att göra, finns väldigt många tillbakadragna också. Är bara personlighet. Jo, att gifta sig med kusiner och kusinbarn är vanligt, men inte i för många led och har kusinen ammats av både sin egen mamma och av sin moster/faster (som i sin tur är mamma till den andre kusinen) får de inte gifta dig då de nästan räknas som syskon då de delat mjölk. När det gäller val av brud/brudgum är det en hel vetenskap. Det ska godkännas av föräldrarna och säkerligen fler i släkten och man tar reda på allt man kan om hela brudens/brudgummens familj. Har de dåligt rykte blir det nog inget bröllop. Men här i Sverige är det inte alltid det går till på det här viset , många har kommit ifrån det där här.
Citera
2019-11-26, 10:08
Medlem
Sveppss avatar
Nej nu blir jag nyfiken på denna W***o/V***o som plötsligt dök upp här.

Kan någon bekräfta (ni som bor i Uddevalla kan väl bidra lite!) att det är så att W och han träffades och att han håller sig borta?

Vet polisen om detta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Vet någon om man fortfarande söker i Ljungskile?
Ja, om jag minns rätt idag så har de återvänt till Ljungskile. Man säger att man "ofta återvänder till olika sökplatser". Men nån närmare förklaring gavs inte. Men det gäller flera platser i Uddevallatrakten tydligen, inte bara Ljungskile.
Citera
Medlem
Jag tror hon finns i Byfjorden faktiskt. Är inte det närmast tänkbara vatten att dumpa i för den MT?
Citera
2019-11-26, 10:09
Medlem
Goliat1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blinken80
Tror man går över ån efter vatten, nu vet jag inte var polisen och missingpeople sökt men troligtvis måste hon väl ha dumpats i närheten av mgm´s bostad samt där man kommer åt hyfsat med en bil, hon lär ju inte ha släpats flera hundra meter från en väg.

Tänker bjursjön vid skidklubben

Container vid havskurentippen.

Fortsätter man norr ut från Uddevalla är man snart uppe på "fjället", där kommer man aldrig hitta henne om hon inte ligger i vatten vid direkt anslutning till väg.

En tanke som funnits om hon bragds om livet fast det dödande momentet gjorts av henne själv under tvång, typ hoppat från hög höjd så är väl sunningebron ett hett tips. Nu vet jag inte hur strömmarna går där men eftersom det oftast blåser från sydväst borde hon väl tillslut komma upp i närheten av industriområdet på fröland.
Allt är såklart spekulationer, tror dock man skulle kunna sätta ihop ett bra team flashbackare att lista ut eventuella dumpningsplatser om man fick en inblick i utredningen, släpptes någon fup i samband med häktningen?

Jag har hela tiden haft känslan att hon finns i eller runt Runnevattnet.
En känsla jag har svårt att släppa. Dock har jag inte tillgång till bil så jag kan åka dit och se efter
Citera
2019-11-26, 10:10
Medlem
Okej jag hajar. Det finns alltså något i utredningen kring Ljungskile eftersom man lägger krut där samt Byfjorden har man väl också engagerat sig väldigt mycket i.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, om jag minns rätt idag så har de återvänt till Ljungskile. Man säger att man "ofta återvänder till olika sökplatser". Men nån närmare förklaring gavs inte. Men det gäller flera platser i Uddevallatrakten tydligen, inte bara Ljungskile.
Citera
2019-11-26, 10:13
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag blir alltid misstänksam när flera medelålders människor är skrivna på samma boende som ett gift par. Det finns inte mycket att hitta vid googlande heller. Möjligen är det bidragsfusk där man bor fysiskt någon annanstans men skriver sig hos andra där man inte är bidragstagare. Men vad vet jag? Frågan är om det är av vikt för Wilmas försvinnande. Och det kanske tillhör deras kultur att halva släkten bor tillsammans?

Det höjer i alla fall risken för att flera är inblandade i detta försvinnande/mord på något sätt.
Citera
2019-11-26, 10:13
Medlem
Googlade lite snabbt på Runnevattnet. Den är endast 7,5 m djup.

Citat:
Ursprungligen postat av Goliat1982
Jag har hela tiden haft känslan att hon finns i eller runt Runnevattnet.
En känsla jag har svårt att släppa. Dock har jag inte tillgång till bil så jag kan åka dit och se efter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in