Citat:
Ursprungligen postat av
krazzan
Nej, ingen fördom, så är det! Deras tjejer ska vara oskulder för att vara "okeyade" av familj... I deras hemländer finns även föräldrar med på bröllopsnatten för att kontrollera tjejens oskuld. Tjejerna har ändå sex men då analsex, så de vet de är okey inför bröllopsnatten (sjukt, ja jag vet) Det finns även olika grupperingar inom kurderna- olika trossamfund, en del liknar kristna, andra liknar muslimska, så mycket olika. Ett särdrag är dock deras heta temperament, samt att de ofta har sexuella/relationer inom sin egna släkt. Kusiner, kusinbarn är vardag för en del av dessa kurder att inleda relation/gifta sig med. Ska tillägga att också föräldrarna styr vilka söner/döttrar ska gifta sig med, så inleds en relation med en person som inte föräldrar godkänt så är detta inte okey, den relationen måste avbrytas fortast möjligt. (Alla dessa uppgifter har jag fått av en fd nära vän som var i relation med en kurd)
Hur det fungerar är väldigt olika. Men det där med att föräldrarna skulle vara delaktiga i bröllopsnatten kan vi stryka ett streck över, det har jag aldrig hört talas om när det gäller kurder. Det andra du skriver känner jag däremot igen. Många har relationer utanför äktenskapet och har då analsex. Hett temperament? Har inget med att de är kurder att göra, finns väldigt många tillbakadragna också. Är bara personlighet. Jo, att gifta sig med kusiner och kusinbarn är vanligt, men inte i för många led och har kusinen ammats av både sin egen mamma och av sin moster/faster (som i sin tur är mamma till den andre kusinen) får de inte gifta dig då de nästan räknas som syskon då de delat mjölk. När det gäller val av brud/brudgum är det en hel vetenskap. Det ska godkännas av föräldrarna och säkerligen fler i släkten och man tar reda på allt man kan om hela brudens/brudgummens familj. Har de dåligt rykte blir det nog inget bröllop. Men här i Sverige är det inte alltid det går till på det här viset , många har kommit ifrån det där här.