2019-11-26, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Om man tex skulle gå förbi henne på stan så är det nog lättare att känna igen henne om man har sett film med henne, och inte en massa bilder där hon försöker se ut som nån annan. Något unikt kännetecken behöver man se för att känna igen henne tror jag.

Jag tycker hon ser ut som vilken tonåring som helst, har hon ingen Youtube kanal också? de har ju dom flesta
Citera
2019-11-26, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Jag tycker hon ser ut som vilken tonåring som helst, har hon ingen Youtube kanal också? de har ju dom flesta
Hon hade väl ett speciellt födelsemärke under läppen
Citera
2019-11-26, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Ska jag länka till dom bilderna du själv la upp? jag kan säga ett nummer o börja uppifrån

bild 6-7 e la inte så mkt smink om man börjar uppifrån, fattar inte ens varför vi diskuterar detta.
Är folk så jävla rastlösa i denna tråden nu (har vart med från start, men tröttnat)
Kan vara så, plus att mycket är samma info och man förtränger väldigt lätt.
Sen börjar denna tråd bli liiiite tjatig för de kommer ingen vettig info nånstans ifrån.
Känns som att de inte någon som känner/vet vilka dom här människorna är.
Om man läser andra trådar så står de typ ”men jag känner han som känner henne som har en syster” osv.
Känns som detta fall inte löser sig 😭 De har gått 2 veckor snart.
Citera
2019-11-26, 09:56
Medlem
Tror man går över ån efter vatten, nu vet jag inte var polisen och missingpeople sökt men troligtvis måste hon väl ha dumpats i närheten av mgm´s bostad samt där man kommer åt hyfsat med en bil, hon lär ju inte ha släpats flera hundra meter från en väg.

Tänker bjursjön vid skidklubben

Container vid havskurentippen.

Fortsätter man norr ut från Uddevalla är man snart uppe på "fjället", där kommer man aldrig hitta henne om hon inte ligger i vatten vid direkt anslutning till väg.

En tanke som funnits om hon bragds om livet fast det dödande momentet gjorts av henne själv under tvång, typ hoppat från hög höjd så är väl sunningebron ett hett tips. Nu vet jag inte hur strömmarna går där men eftersom det oftast blåser från sydväst borde hon väl tillslut komma upp i närheten av industriområdet på fröland.
Allt är såklart spekulationer, tror dock man skulle kunna sätta ihop ett bra team flashbackare att lista ut eventuella dumpningsplatser om man fick en inblick i utredningen, släpptes någon fup i samband med häktningen?
Citera
2019-11-26, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
På pappans adress är dessa personer folkbokförda:

Shabaz Ahmed Saed (44, man, gift) pappa

Shahwnam Aziz (39, kvinna, gift med pappan)

Kamaran Ali Ghafoor Ghafoor (43, man, ogift)

Rebwar Hama Salih Salih (43, man, ogift)

Shaysta Nadjmaddin Mahmoud (22, kvinna)
(”Integrationspedagogen”.
https://www.bohuslaningen.se/kultur-nöje/berättelser-visor-och-dans-med-tetra-1.11686266)

Källor:
https://mrkoll.se/resultat?n=&c=Friarleksvägen+3+Uddevalla&min=16&ma x=120&sex=a&c_stat=all&company=
https://www.ratsit.se/19750624-Shabaz_Ahmed_Saed_Uddevalla/aHv9tE_qQDVpUXR6wMDxsnhziPlNJGfTEfvi-ENibw8#merInfo

Så frågan är - Vad sysslar de två andra 43-åriga männen med?

Jag blir alltid misstänksam när flera medelålders människor är skrivna på samma boende som ett gift par. Det finns inte mycket att hitta vid googlande heller. Möjligen är det bidragsfusk där man bor fysiskt någon annanstans men skriver sig hos andra där man inte är bidragstagare. Men vad vet jag? Frågan är om det är av vikt för Wilmas försvinnande. Och det kanske tillhör deras kultur att halva släkten bor tillsammans?
Citera
2019-11-26, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandra80
Hon hade väl ett speciellt födelsemärke under läppen

Ok. Ja de har ju inte alla tonåringar visserligen, men födelsemärken hit eller dit, nu är hon ju tyvärr död och polisen måste hitta hennes kropp och det är bråttom nu kan jag säga
Citera
2019-11-26, 09:59
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Rätt nära till Gullmarsfjorden oxå. Uddevalla Lysekil med buss 55 min typ, bil 35 tänker ur minnet. Gullmarsfjorden är Sveriges mest utpräglade tröskelfjord med ett genomsnittligt djup på 20–40 meter vid mynningen och ett största uppmätt djup på 118,5 meter. Bredden är 1–3 kilometer.
Varför skulle man åka till Gullmarsfjorden när man bor vid Byfjorden? För att kasta något i vattnet? Det är inte ett rimligt antagande.
Citera
2019-11-26, 10:00
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
På pappans adress är dessa personer folkbokförda:

Shabaz Ahmed Saed (44, man, gift) pappa

Shahwnam Aziz (39, kvinna, gift med pappan)

Kamaran Ali Ghafoor Ghafoor (43, man, ogift)

Rebwar Hama Salih Salih (43, man, ogift)

Shaysta Nadjmaddin Mahmoud (22, kvinna)
(”Integrationspedagogen”.
https://www.bohuslaningen.se/kultur-nöje/berättelser-visor-och-dans-med-tetra-1.11686266)

Källor:
https://mrkoll.se/resultat?n=&c=Friarleksvägen+3+Uddevalla&min=16&ma x=120&sex=a&c_stat=all&company=
https://www.ratsit.se/19750624-Shabaz_Ahmed_Saed_Uddevalla/aHv9tE_qQDVpUXR6wMDxsnhziPlNJGfTEfvi-ENibw8#merInfo

Så frågan är - Vad sysslar de två andra 43-åriga männen med?

Du är en klippa på att samla information, som alltid.

Har svårt att förstår de som tycker att man ska acceptera att IS-folk och andra skriver sig på en adress de inte bor på, "för det är bara så". Nej, så ska det inte vara i Sverige. Här ska ALLA följa lagarna.

I detta fall ger det dessutom en massa parametrar att väga in för polisen när de gäller Wilma. Och här påstår diverse anonyma gällande MGM: "kristen kurd", "muslimsk kurd, men inte troende" och "muslim". Han har ett muslimskt namn. Ingen kristen och ordentlig person låter en IS-anhängare skriva sig hemma hos dem.

Och även en del kristna kurder ägnar sig åt skamkultur. Detta KAN vara mycket relevant för vad som har hänt den stackars 17-åriga tjejen som hade hela livet framför sig.

Grannarna var uppenbarligen för rädda/fega för att kontakta polisen när de hörde bråk och dunsar och att det sen blev tyst helt plötsligt. Varför ringde de inte?
Citera
2019-11-26, 10:00
Medlem
Enligt Bohusläningen skall en miniubåt från röjdykardivisionen hjälpa till med att söka efter Wilm@ under tisdagen.
Citera
2019-11-26, 10:01
Medlem
Verkar vara att man inriktar sig speciellt till Byfjorden.
Citera
2019-11-26, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tokigatanten91
Kan vara så, plus att mycket är samma info och man förtränger väldigt lätt.
Sen börjar denna tråd bli liiiite tjatig för de kommer ingen vettig info nånstans ifrån.
Känns som att de inte någon som känner/vet vilka dom här människorna är.
Om man läser andra trådar så står de typ ”men jag känner han som känner henne som har en syster” osv.
Känns som detta fall inte löser sig 😭 De har gått 2 veckor snart.

Ja tyvärr brukar ju sådana här trådar spåra ur när folk blir rastlösa och så skriver en dåre för att visa att han/hon är rastlösare än alla andra något i stil med (Dom har hittat henne!) för att få liv i tråden igen.
Jag tror att dom kommer hitta henne, men för att sätta dit någon för mord så får inte de dröja allt för länge. Vi vill ju inte att svinet går fri eller får något löjligt straff på typ 2 år
Citera
2019-11-26, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag blir alltid misstänksam när flera medelålders människor är skrivna på samma boende som ett gift par. Det finns inte mycket att hitta vid googlande heller. Möjligen är det bidragsfusk där man bor fysiskt någon annanstans men skriver sig hos andra där man inte är bidragstagare. Men vad vet jag? Frågan är om det är av vikt för Wilmas försvinnande. Och det kanske tillhör deras kultur att halva släkten bor tillsammans?
Svar ja! Det är mer regel än undantag att hela släkten inkl vänner bor tillsammans. De sover oftast på golven på persiska mattor. Kvinnorna är underställda männen och hierarkin är äldsta männen står högst i rang, sedan ålder nedstigande i brödraskaran...kvinnor kommer sist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in