Citat:
Ursprungligen postat av
2britter
Ja vem vet. Hennes i deras tycke s. k. fria livsstil kanske inte passade herrarna kurderna. Tror inte att deras tjejer får ha något slags förhållande före äktenskapet. Men det kanske bara är mina fördomar.
Nej, ingen fördom, så är det! Deras tjejer ska vara oskulder för att vara "okeyade" av familj... I deras hemländer finns även föräldrar med på bröllopsnatten för att kontrollera tjejens oskuld. Tjejerna har ändå sex men då analsex, så de vet de är okey inför bröllopsnatten (sjukt, ja jag vet) Det finns även olika grupperingar inom kurderna- olika trossamfund, en del liknar kristna, andra liknar muslimska, så mycket olika. Ett särdrag är dock deras heta temperament, samt att de ofta har sexuella/relationer inom sin egna släkt. Kusiner, kusinbarn är vardag för en del av dessa kurder att inleda relation/gifta sig med. Ska tillägga att också föräldrarna styr vilka söner/döttrar ska gifta sig med, så inleds en relation med en person som inte föräldrar godkänt så är detta inte okey, den relationen måste avbrytas fortast möjligt. (Alla dessa uppgifter har jag fått av en fd nära vän som var i relation med en kurd)