2019-11-26, 05:04
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Vet någon om det är åklagaren eller polisen som styr själva eftersökandet av Wilma?
Vad jag menar är om åklagaren tex kan bestämma att polisen ska lägga ner eftersökningen?

Åklagaren är förundersökningsledare nu när det blivit ett mordfall och det finns häktad etc.

ÅK kan nog bestämma allting men finns ingen anledning för hen att avsluta söket. Det gagnar knappast fallet att W*lma inte hittas.
Citera
2019-11-26, 05:43
Medlem
Kanske är fel person de har. De bråkade, hon gick till killens pappa, pappan dödade henne.
"Wilma brukar gå hem till mig och prata.".
Citera
2019-11-26, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Det var värst vad alla verkar intresserade över detta flickebarn. Undrar om en annan hade fått den uppmärksamheten

Det är nog en hel del faktorer som gör att det är sådan uppmärksamhet. Ung relativt söt svensk flicka i övre tonåren förvsvunnen, troligen mördad av pojkvän av utländsk härkomst känns som The perfect storm för allmänintresset att dra igång.

Detta intresserar såväl Agda 80år som håller tummarna för att flickebarnet ännu ska vara i livet (Det gör nog de flesta) till personer där detta fallet belyser deras bild av samhällsutvecklingen.
Citera
2019-11-26, 05:58
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cardgame
Han ville att hon skulle konvertera men Wilma sa nej. Detta kommer att dyka upp som en sanning när allt är klart

Som gammal flashbackare ser jag att du har en typisk trovärdig post-historik.

Detta är intressant.

BO:s familj ska ju ha noterat en tydligt negativ förändring i MGM:s personlighet den sista tiden. Kan denna förändring haft att göra med att han blivit mer religiöst besatt på sistone? Att han börjat fiska i grumliga Muhammed-vatten?
Citera
2019-11-26, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Som gammal flashbackare ser jag att du har en typisk trovärdig post-historik.

Detta är intressant.

BO:s familj ska ju ha noterat en tydligt negativ förändring i MGM:s personlighet den sista tiden. Kan denna förändring haft att göra med att han blivit mer religiöst besatt på sistone? Att han börjat fiska i grumliga Muhammed-vatten?

Jag tror knappast det. I så fall tror jag mer på helt vanlig svartsjuka!
Citera
2019-11-26, 06:15
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Jag tror knappast det. I så fall tror jag mer på helt vanlig svartsjuka!

Det ena utesluter inte det andra. Kan mycket väl tänka mig att han både var svartsjuk och ville att W*lma skulle konvertera. MGM ville kanske ha full kontroll över henne helt enkelt.
Citera
2019-11-26, 06:16
Medlem
Satt med min man igår kväll och diskuterade. Han sa att dom kanske tog henne på en utflykt eller nåt körde iväg med henne medans hon fortfarande var i livet, och dödade henne nån helt annanstans. I bilen var hon ju fortfarande vid liv så därav kanske det inte förekommer någon liklukt i bilen. Drogad kanske med??? Mycket man kan spekulera.
Citera
2019-11-26, 06:29
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten37
Satt med min man igår kväll och diskuterade. Han sa att dom kanske tog henne på en utflykt eller nåt körde iväg med henne medans hon fortfarande var i livet, och dödade henne nån helt annanstans. I bilen var hon ju fortfarande vid liv så därav kanske det inte förekommer någon liklukt i bilen. Drogad kanske med??? Mycket man kan spekulera.

Ja det smartaste sett från mördarens perspektiv hade varit att göra det utomhus. Jag undrar i så fall vad de tunga stegen i trappan på natten kan ha varit?
Citera
2019-11-26, 06:30
Medlem
Goliat1982s avatar
Det verkar försvinna folk till höger och vänster i Uddevalla nu.
Var tydligen en grabb som försvann igår och har varit borta sedan 14:20 på måndagseftermiddagen
Citera
2019-11-26, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PinkQueen
Men alltså köper folk verkligen teorin om den såkallade "Wiggo" som helt plötsligt dyker upp?
Varför har detta inte nämnts tidigare?
OM hon nu varit otrogen så skulle polisen garanterat hittat något om detta, SMS, messenger, vad som helst.
Och denna Wiggo påstås vara spårlöst försvunnen i ca. 1 vecka. Har han ingen familj? Vänner? Anhöriga? Ingen som efterlyser honom? Ingen som kontaktar polis?
Alltså nej 🤦‍♀️🤦‍♀️

Jag är helt på din linje!
Fanns han i W's närhet så har polis garanterat koll på det och kollat upp det för längesen.
Om dom haft en relation och han dragit sig undan har han förmodligen "bara" drabbats av hjärtesorg.
Men att han skulle gått upp i rök och vara mystiskt försvunnen sedan W's försvinnande blev offentligt osv,nej!
Köper det inte alls.
Det känns verkligen som ett riktigt taffligt försök till att försöka missleda i tråden.
Citera
2019-11-26, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katten37
Ja vem vet. Hennes i deras tycke s. k. fria livsstil kanske inte passade herrarna kurderna. Tror inte att deras tjejer får ha något slags förhållande före äktenskapet. Men det kanske bara är mina fördomar.
Citera
2019-11-26, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Jag är helt på din linje!
Fanns han i W's närhet så har polis garanterat koll på det och kollat upp det för längesen.
Om dom haft en relation och han dragit sig undan har han förmodligen "bara" drabbats av hjärtesorg.
Men att han skulle gått upp i rök och vara mystiskt försvunnen sedan W's försvinnande blev offentligt osv,nej!
Köper det inte alls.
Det känns verkligen som ett riktigt taffligt försök till att försöka missleda i tråden.
Vi vet inte vad polisen vet, och det är ingen som påstår att ''Wiggo'' är försvunnen, bara att han inte synts till, kan vara så simpelt att han håller sig hemma, kanske rädd att MGM's familj vill honom illa pga förhållande med Wilma, jag trodde först inte alls på ''Wiggo'' historien men jag fick bekräftat av en kompis som bor i Uddevalla att Wilma faktist ska ha träffat denna kille, det är dock allt jag vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in