2019-11-25, 17:01
Medlem
zzahirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Vet ej var den hittats. Den har vart efterlyst sen försvinnandet. Mgm. Hade ju denna till vardags.
Troligtvis har den använts i brottet. Varför skulle man annars gömma den.

Nu lär det komma fram bevis förhoppningsvis. Om nu bilen hittats.
Citera
2019-11-25, 17:01
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Sonen lovar pappan att han inte har gjort någonting, pappan lovar inför media att sonen inte har gjort någonting.

Trots det är pappan misstänkt för skyddande av brottsling, och sonen misstänkt för mord.

Ljög sonen för pappan?

Ljuger pappan medvetet för media?

Talar pappan sanning, har sonen lovat honom?

Talar sonen sanning och pappan ljuger?

Minst en av dem talar sannolikt osanning, men vem, eller båda?

Det fetade: Är det verkligen fastställt?
Citera
2019-11-25, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det handlar snarare om klantänkande. I dessa länder är det klanens regler och normer som styr, det är inte en stark stat med polismakt som skipar rättvisa som i Sverige.

Jag kan gå ut med att jag har varit i ett av dessa länder, i ett kurdiskt område. Inte ens där märker man av något som heter "klan" eller att deras regler och normer styr. Olika familjer inom samma klan kan ha väldigt olika regler och synsätt på samma sak, och det kan däri uppstå konflikter inom en och samma klan, om man ens ska använda sig av begreppet klan.
Citera
2019-11-25, 17:04
Medlem
Har du tipsat polisen om detta? Det är polisen som ska ha sådana här uppgifter och utreda sanningshalten, inte privatdetektiver och diverse wannabes på Flashback.

Citat:
Ursprungligen postat av Lonnet
MGMs Pappa bil har varit synlig på bilskroten mellan Munkedal och Hedekas under helgen. Ägaren till bilskroten bor i Uppsala och är utlandsfödd..
Citera
2019-11-25, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Inget, men eftersom "Elkonsumtionsspåret" som jag inte delar eller vill ha här, spårar ur vill man ändå klargöra hur vissa saker fungerar.

Fast då tycker jag att du klargör lite dåligt.

Det är ganska sällan numera att elen ingår i hyran, gör den det så ingår både nätavgift och elavgift (aldrig hört om något annat)

Nu för tiden så får nästan varje hyresgäst betala för sin egna elkonsumtion, både för nät och mängden el.

Sen för att klargöra för tidigare som skrivit i tråden :

Bor man i lägenhet så är det i 90% av fallen 1-fas upp till lägenheten. Oftast så är de så att mätaren sitter på en mätartavla nere i kanske källaren bland resterande mätare till resten av alla hyresgäster. Då går det en stigare upp till lägenheten som är avsäkrad innan (oftast) mätaren med 25A. (Inte 10A, 220 V)
Ibland har man mätaren uppe i sin lägenhet också men det är inte riktigt lika vanligt.
Har de 1-fas upp så kan de ta ut runt 5750 watt maximalt och en liten bit över i en ca timme innan huvudsäkring en i källaren gått.
Har de 3-fas så är det ganska troligt med 16A huvudsäkringar och få kan man ta ut runt 11 kw max.

Dock är det extremt svårt att säga hur det skulle kunna vara i huset det MGM bor för det är alltid olika i nästan varje hyresfastighet. De hade ingen direkt stenhård standard förr och de blev oftast väldigt olika i husen.

Sen vet man ju inte heller om MGM har varm eller kallhyra och vad de har för uppvärming då det kan spela en roll i förbrukningen. Är lägenheten av äldre standard eller är den nyligen renoverad?

MEN om det där med den ökande förbrukningen på lördagen stämmer, att det verkligen ökade och det gjordes av med 30Kwh på ett dygn så är det extremt intressant.

Var MGM hemma under lördagen då energin gick åt?
Vad sjutton har han/någon gjort isf? Det är mycket energi som gått åt. Mer än normalt användande. Det är definitivt något för polisen att kolla upp det, spciellt tidpunkten då högsta toppen var.

Energibolaget brukar kunna se i mätarloggarna när och hur mycket energi som användes på dygnen. Hade varit ganska förvånad om inte Uddevalla energi har samma system som många andra i Sverige.

/Elektriker som jobbar enbart med lägenhetsrenoveringar
Citera
2019-11-25, 17:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Vet ej var den hittats. Den har vart efterlyst sen försvinnandet. Mgm. Hade ju denna till vardags.
Troligtvis har den använts i brottet. Varför skulle man annars gömma den.

Visa källa på att en röd Ford Focus tillhörande pappan har varit efterlyst sedan försvinnandet.

Visa också att en röd Ford Fokus har hittats på annan plats än på pappans bostadsadress.

Visa att detta fordon har varit gömt.

Visa att MGM har använt detta fordon till vardags.

Kan du inte tillmötesgå samtliga fyra
Citera
2019-11-25, 17:05
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnet
MGMs Pappa bil har varit synlig på bilskroten mellan Munkedal och Hedekas under helgen. Ägaren till bilskroten bor i Uppsala och är utlandsfödd..
Vilken av bilarna? Stod 3st skrivna på pappan mgm2
Citera
2019-11-25, 17:06
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanaren321
Har du tipsat polisen om detta? Det är polisen som ska ha sådana här uppgifter och utreda sanningshalten, inte privatdetektiver och diverse wannabes på Flashback.

Vart/hur kasseras bilarna från bilskroten ?
Citera
2019-11-25, 17:08
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Jag kan gå ut med att jag har varit i ett av dessa länder, i ett kurdiskt område. Inte ens där märker man av något som heter "klan" eller att deras regler och normer styr. Olika familjer inom samma klan kan ha väldigt olika regler och synsätt på samma sak, och det kan däri uppstå konflikter inom en och samma klan, om man ens ska använda sig av begreppet klan.
Jag tänker mer att man istället för att ropa på polis om nåt händer så har man en "byäldste" eller ett klanråd som avgör dispyter. Man har ingen kommunstyrelse eller Landsting som skapar samhällets regler, utan det sköts internt i stammen. Men det är bara nåt jag läst, jag har aldrig varit där själv.
Kanske inte i Turkiet, men säg Afghanistan eller Irak?
Citera
2019-11-25, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Jag tror inte det hedersrelaterat fråga mig inte varför men nej tror mer som sagt slumpens skörd och sedan hände det bara, Att han däremot haft hjälp det kan man skriva fast till 100% men i vilken omfattning är frågan!

Hedersmord drabbar alltid medlem i samma familj eller släkt.
Citera
2019-11-25, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Ja att bli dumpad är inget som förstör ens "heder" om man nu inte är gift, otrogen eller något sånt är en hedersgrej som jag fattat det.

I vilket fall verkar inte detta vara ett hedersbrott, antagligen ett bråk som gått överstyr och han har haft ihjäl BO.

Han ville att hon skulle konvertera men Wilma sa nej. Detta kommer att dyka upp som en sanning när allt är klart
Citera
2019-11-25, 17:10
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av destero
Det var poliser och tekniker i ett sophus intill mgms bostad förut. De tog med sig sopkärl därifrån. Kan något ha hittats?
Kanske hittat något när MGM har "storstädat"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in