Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Du kan kalla mig OY, Vissa är rätt opersonligt, och att använda en sannolikt avliden person som slagträ för att suga upp sympatier, finns det ord för sådant?
Här är vad jag postade som en kommentar till allt tjafs om en obetydlig blå bil som du har lanserat i tråden, citat;
Du har sett en blå bil och endast den under en tid av cirka 30-40 minuter.
Din upplevelse och känsla är att den inte borde vara där alls, åtminstone körde den inte mellan A och B på ett naturligt sätt. Frågan är då, förföljde du bilen, såg du var föraren påbörjade och därefter avslutade bilturen?
Du tyckte att det var konstigt att den vände när du möjligen stod i vägen, vad var konstigt?
Ja, jag raljerade, helt öppen med det, riktigt syrlig ironi i syfte att få dig att förstå att det kan ha funnits tusen olika orsaker till att den blå bilen var där, att ingen annan bil var där, att den tänkte köra där du stod ivägen, att föraren vände.
Jag har full förståelse för att du ville kolla upp bilen, det kan trots allt ha handlat om tjuvar, vilket vi också i efterhand har fått en viss indikation på att det kan ha varit.
Men att ens nämna bilen här utan att ange plats och tidpunkt är helt oförståeligt, vad är läsvärdet, vad tillför det att du har sett något som du själv tycker är udda, när du inte sätter in bilen i en relevant kontext(det vi vet om fallet, tider platser osv.)
Helt rätt att kontakta polisen om man ser något skumt tycker jag, men de enda blåa bilar som hitintills är relevanta är polisens fordon, din bil är det hitintills inte, anledningen är att trådens läsare i princip inte vet mer om bilen än att den vände för att du troligtvis stod ivägen.
Dramaqueen?
EDIT; Och fundera på vad svamlet om det oklara firmanamnet har lett till.
Men alltså, Vad vet jag har faktiskt skrivit tidpunkten. Den var någon gång 15.00 -16.00 minns jag.
Han har ju lagt allt på minnet utom det exakta namnet .
Läsvärde? Det vet man inte förrän man delat detmed andra.
Andra kan ju också ha sett en blå skåpbil och gjort iakttagelser som de vill berätta.
Man kan känna på sig rätt ibland och jag hade själv antagligen blivit oroad om en bil kom såpass avsides, man stirrade på mig - och vände.
De kunde ju ha vinkat, hejat eller så, inte bara stirrat och vänt.
Mycket i beskrivningen känns litet udda kring den bilen. Särskilt som det var på en ganska öde plats.
Men samtidigt visst, man kan alltid kalla allting för naturligt och inte tro hemska saker om allt man ser..men nu är väl alla vaksamma i Uddevalla?
Sämre inlägg, mer irrelevanta, har jag läst på Flashback.