Citat:
Ursprungligen postat av
Tasse-tapir
Goddagens flashback!
Jag har hållt på en hel del med narkotika tidigare men är ren idag. Började läsa lite om kratom och blev nyfiken på det.
Beställde en riktigt billig från ss, green kasung 100g för 99kr plus frakt. Blev positivt överraskad av effekten! Fick en riktigt skön subtil boost i vardagen i form av ett bättre humör och lite mer driv. Var helt förberedd på att inte känna något. Fick bra effekt av 5-7g.
Rörde ner i någon dl vatten som jag bara svepte och sköljde sedan ner med mer vatten.
Upplevde att om man tog ny dos när boosten lagt sig så hände inte så mycket mer. Utan jag fick bäst effekt av att bara ta en dos på morgonen och en på em/kvällen. Hade gärna sett att effekten satt i lite längre.
Den billiga green kasung skulle vara lite klenare än shopens övriga strains men jag fick som sagt bra effekt! Smakar ju bedrövligt dock.
Denna input från mig leder mig in på mina frågeställningar. Någon här som kapslar själv med gelantinkapslar? Vart är det billigast och bäst att beställa det frågar jag er som gör det? Hur upplever ni att det funkar att kapsla?
Hur annars blandar ni det för att få ner det lättare? Jag testade med lite äppeljuice, någon standard typ bravo. Men upplevde att pulvret inte blandade sig alls bra i det.
Jag har också läst om olika sätt att boosta själva kratomet samt undvika tolerans i större mån. En sak som jag tittat på och som är intressant är juice från vit grapefrukt. Och det makes sense då det ska sänka aktiviteten av enzymet cyp3a4 i levern, ett enzym som mycket väl kan stå för nedbrytningen utav kratomets aktiva beståndsdelar.
Så alltså, att dricka lite grapefruktjuice tex "Golden grapefruit" ca 2h innan intag av kratom bör då kunna göra att effekten sitter i längre. Detta är något jag tänkte prova och jag efterlyser här era erfarenheter av det. Berätta gärna, hur upplevde ni det? I vilken form intog ni grapefrukt? Hur mycket och hur lång tid innan intag av kratom?
Har även kikat på magnesium för att hålla ner toleransen. Har läst att många äter sitt magnesium innan läggdags. Vissa upplever bättre effekt av kratomet dom sedan intar dagen efter. Vad har ni för erfarenheter? Gör ett tillskott av magnesium att ni får samma effekt av samma dos kratom, mao dämpar toleranshöjning? I vilken form tar ni isåfall magnesium? Hur mycket tar ni? När på dygnet tar ni det?
Har även tänkt att testa lite citronsaft i glaset där jag blandar vatten och kratom.
Av det jag har läst mig till så tror jag på ett upplägg där jag använder någon sorts magnesiumtillskott som jag äter innan läggdags. När jag vaknar på morgonen så dricker jag ca 2dl grapefruktjuice, lägger kratom i ett glas där jag häller på någon dl hett vatten samt lite citronsaft och rör om, låter sedan detta stå och dra någon timme eller två och då även svalna. Sedan dricka det. Om jag ska inta kratom även på kvällen så upprepar jag proceduren, men dricker kanske bara 1dl gfj.
Dela jättegärna med er av era erfarenheter utav detta! Samt andra potentiella potentierare av kratom, har läst om fler grejer och om ni har testat något annat som ni tycker funkar eller inte funkar så berätta gärna!
Till sist så undrar jag över er som gör te på det, då filtrerar nu bort pulverresterna sedan? Går det åt mer pulver om man gör detta? Lockande att göra kamomillte med rött kratom till kvällen med lite citron i och något grönt te med kratom och citronsaft på morgonen.
Har nu beställt ytterligare 100g av green kasung då jag var nöjd med den samt 100g red Borneo. Den sistnämnda var också till nedsatt pris. Tycker detta verkar ja stor potential för mig och det enda jag kan komma på att göra är väl att inte ta riktigt varje dag, inte mer än 2ggr/dag samt ha 1-2v uppehåll mellan varven.
Låter som ett bra upplägg, jag har tagit magnesium som kosttillskott rätt länge. Dock utan baktanke om synergieffekt med kratomet. Grapefruktjuice körde jag ett tag men har lagt ner sen min lokal Willy's slutade saluför det.
Jag tar kratom dagligen, dock mest en dos/dag och har inte märkt mycket toleransökning. Kanske delvis beror på magnesiumet som du säger.
Gjorde även en månads totalt uppehåll i somras i samband med en resa. Märkte ingen fysisk AT överhuvudtaget. Däremot började jag på slutet längta efter ett härligt glas med kratomte haha. Har väl i sista meningen svarat på smakfrågan, jag tycker inte det är så farligt att dricka, man vänjer sig.
En annan påstådd boost/katalysator som jag har börjat med senaste tiden är gurkmeja det äter jag dagligen för sina hälsomässiga effekter, men också med liten baktanke om synergi med kratomet.