2019-11-26, 00:58
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Träffades W:s pappa ngn gång verkligen? Fredag alt lördag knackade han på hos MGM ingen öppnade men ljuset var tänt i lgh. Pappan tror att MGM var hemma??
Talade i tel till slut med varandra sönd? och då var MGM tyken/otrevlig mot Wilmas pappa därefter polisanmälan sönd och efterlysning via nätet.
Rätta mig om j har fel.

Dom hade även försökt ringa honom många gånger. Utan svar, och han ringde inte upp heller.

Så han var nog väldigt, väldigt upptagen på lördagen. Om vi ska tro på uppgiften om maxad elförbrukning den dagen också.

Frågan är ifall den ökade elförbrukningen är ett villospår av MGM. Han drog på ugnen och lämnade telefonen hemma, medan han var borta hela jävla lördagen och jobbade på annat håll? För att sedan kunna säga "nä men jag var hemma hela dagen och städade, lagade mat, titta bara på min elförbrukning!"

Det, min vän, vore ytterst förslaget.
Citera
2019-11-26, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Alltså Wilma var otrogen mot MGM med en annan kille eller???
Hur längesedan var han sist synlig har du ngn aning???
Hur vet du detta? Och visste mgm det?
Citera
2019-11-26, 01:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Träffades W:s pappa ngn gång verkligen? Fredag alt lördag knackade han på hos MGM ingen öppnade men ljuset var tänt i lgh. Pappan tror att MGM var hemma??
Talade i tel till slut med varandra sönd? och då var MGM tyken/otrevlig mot Wilmas pappa därefter polisanmälan sönd och efterlysning via nätet.
Rätta mig om j har fel.
Det är just det, Fredagen 15 Lördagen 16. Detta är tidigt i utredningen och vad jag kunnat se i media har det inte framkommit några klockslag angående hennes föräldrars försök att kontakta T. Du kanske har några verifierade uppgifter angående Fredagen och Lördagen.
Från och med Söndagen finns mer uppgifter.
SAMMANFATTNING (mycket tagit från Picasso2, tack!)

Söndag 17e november? Anmäls försvunnen.

Dag ? MGM Grips

Tisdag 19e november. MGMs bostad spärras av och kriminaltekniker är på plats. Fynd görs.

Onsdag 20e november. Vidare sök i MGMs bostad. Hundar används bla.

Torsdag 21e november. Sökinsatsen förflyttats tillbaka till Uddevalla, där man söker med hundar och drönare.
Senast redigerad av sherlocksnake 2019-11-26 kl. 01:10.
Citera
2019-11-26, 01:07
Medlem
MenVadVetJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jag funderar på det där. Det är ju jävligt mycket folk i Uddevalla nu som letar, även utifrån. Alla dessa bilar på mysko ställen som folk ser, det är ju rätt stor sannolikhet att det är frivilliga som letar efter henne? Och att ni råkar på varandra, ni som är i svängen.

Tänkte bara, ödmjukast, be om att få lyfta den teorin.

Tycker absolut man ska tipsa om saker som ser helt orimliga ut, och beroende på hur individerna i bilen ser ut och uppträder. Menar inte att man inte ska bry sig.

Ja, absolut! Jag håller med till fullo!
Det enda jag påpekat var att skåpbilen inte rörde sig naturligt mellan "punkt A till punkt B".
Samt att det car den enda bilen jag över huvudet taget såg under 30 minuter, kan till och med dra mig mot 40 minuter.
Därför ansåg jag det värt att kolla, och värt att delge.

Vissa verkar dock ha för långt till fysisk sandlåda att leka i, och passar på att visa fjädrarna, leka tuffe och tycka sig berättigade att tramsa i en tråd om en troligt mördad 17åring.
Vilket inte bara är osmakligt, utan jävligt pinsamt.
Citera
2019-11-26, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MenVadVetJag
Förbehållet att jag låter fördomsfull, sedan när hade kurder ett intresse för skog/natur?

När de jobbar på hemtjänsten och besöker brukare som bor kvar i sina hem på landet - i kommunen.
Citera
2019-11-26, 01:17
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Det är sant. Jag kör bara på statistik som "soff-kriminolog", och det finns ju alltid saker som faller utanför normalitet och statistik.

Det brukar stå en blå-svart större ”skåpbil” utanför södra gaveln på 23:an, men den saknar firmatryck.
Citera
2019-11-26, 01:17
Medlem
MenVadVetJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
En sak jag tänkt är på platser där de eventuellt grillar i hela familjen/släkten, om de finns ställen utanför Uddevalla som brukar nyttjas för sånt. Kanske fördomsfullt det med.
Men annars om MGM känner/känt någon som bor mer lantligt förstås.

Svårt att säga, det är om de känner till Nyckellås och vägarna kring där, förutom de ställen som känns mer uppenbara.
Citera
2019-11-26, 01:29
Medlem
MenVadVetJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hur skulle du kunna ha sett att de skulle pissa, bilen vände ju och försvann. Nu skriver du antagligen i affekt.

Bilister söker sig inte in på mindre avskilda vägar för att pissa nuförtiden, särskilt inte om det är minusgrader, en nyhet.

Hur ser du att det är ett pisseställe eller inte, har ju inte ens förmåga att lägga registreringsnummer eller firmanamn på minnet, men något skumt kan det allt ha varit med den här bilen, det är en känsla du har helt utan substans.

Om du seriöst vill försöka bidra med något substantiellt som kan föra resonemangen vidare berättar du var du såg bilen, tidpunkt och allt annat du noterade där och då.

Ett jäkla surrande om en blå bil, tycker du själv att upplysningen har lett till något intressant?

Alla frågor du ställt till mig kan du svara på själv, om du tänker till. Men jag har förstått att det inte är din starkaste gren.
Men jag svarar dig, med risk för att du känner dig ännu dummare.

Angående om jag skulle sett om någon pissade, så hade jag hunnit närmre om någon hoppat ur, för att pissa. Bilen hade stått kvar på samma ställe under en längre tid.
Angående om detta är ett pisseställe, även om bilen stannat längre, så vet jag vart jag var, och det är inget naturligt ställe att stanna på, då du måste ha åkt av den större vägen för länge sedan.
Angående minusgrader handlade det om svampplockning och inte om behov av att urinera.
Angående bilen så vet jag inte om den är intressant eller ej, därav min fråga.
Citera
2019-11-26, 01:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ja, absolut! Jag håller med till fullo!
Det enda jag påpekat var att skåpbilen inte rörde sig naturligt mellan "punkt A till punkt B".
Samt att det car den enda bilen jag över huvudet taget såg under 30 minuter, kan till och med dra mig mot 40 minuter.
Därför ansåg jag det värt att kolla, och värt att delge.

Vissa verkar dock ha för långt till fysisk sandlåda att leka i, och passar på att visa fjädrarna, leka tuffe och tycka sig berättigade att tramsa i en tråd om en troligt mördad 17åring.
Vilket inte bara är osmakligt, utan jävligt pinsamt.

Du kan kalla mig OY, Vissa är rätt opersonligt, och att använda en sannolikt avliden person som slagträ för att suga upp sympatier, finns det ord för sådant?

Här är vad jag postade som en kommentar till allt tjafs om en obetydlig blå bil som du har lanserat i tråden, citat;

Citat:
Skulle jag också gjort om jag i min blå skåpbil med Bogseraktiebolaget stämplat i vindrutan svängde av stora vägen för att pissa.

Likaså hade jag gjort det samma om jag letade efter svamp och bär, hade för avsikt att idka sex i naturen eller sitta ostört och fika eller helt enkelt svängt av på fel ställe.

Du har sett en blå bil och endast den under en tid av cirka 30-40 minuter.

Din upplevelse och känsla är att den inte borde vara där alls, åtminstone körde den inte mellan A och B på ett naturligt sätt. Frågan är då, förföljde du bilen, såg du var föraren påbörjade och därefter avslutade bilturen?

Du tyckte att det var konstigt att den vände när du möjligen stod i vägen, vad var konstigt?

Ja, jag raljerade, helt öppen med det, riktigt syrlig ironi i syfte att få dig att förstå att det kan ha funnits tusen olika orsaker till att den blå bilen var där, att ingen annan bil var där, att den tänkte köra där du stod ivägen, att föraren vände.

Jag har full förståelse för att du ville kolla upp bilen, det kan trots allt ha handlat om tjuvar, vilket vi också i efterhand har fått en viss indikation på att det kan ha varit.

Men att ens nämna bilen här utan att ange plats och tidpunkt är helt oförståeligt, vad är läsvärdet, vad tillför det att du har sett något som du själv tycker är udda, när du inte sätter in bilen i en relevant kontext(det vi vet om fallet, tider platser osv.)

Helt rätt att kontakta polisen om man ser något skumt tycker jag, men de enda blåa bilar som hitintills är relevanta är polisens fordon, din bil är det hitintills inte, anledningen är att trådens läsare i princip inte vet mer om bilen än att den vände för att du troligtvis stod ivägen.

Dramaqueen?

EDIT; Och fundera på vad svamlet om det oklara firmanamnet har lett till.
Senast redigerad av OY 2019-11-26 kl. 01:44.
Citera
2019-11-26, 01:33
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToxicTard
Vad tror ni? Tror ni att kroppen finns någonstans eller tror ni den bokstavligen gått upp i rök?

Är det ens möjligt/ sannolikt eller har jag som många andra här inne tittat på för mycket film?

Det finns en möjlighet att hon faktiskt lever också.

"Tittar på film" är ett elakt uttryck i dessa sammanhang tycker jag, många härinne är ju inte proffs på att lösa mord, det spekuleras, läggs pussel. De flesta försöker så gott de kan, att hjälpa till. Tråkigt att det blir dålig ton ibland.

Ond bråd död har alltid fascinerat människorna runt omkring, tänk på ex skillingtrycken.

Jag tror att vi i just detta fall "tänker för svenskt".

Ex undrar jag om simkunnigheten hos MGM och ev medhjälpare. Man kanske undviker att dumpa en kropp i vatten om man själv inte kan simma.
Citera
2019-11-26, 01:35
Medlem
MenVadVetJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det brukar stå en blå-svart större ”skåpbil” utanför södra gaveln på 23:an, men den saknar firmatryck.

Då är det inte samma som jag såg. Vet inte om någon av dem har med Wilma att göra, men det ät i alla fall inte samma.
Citera
2019-11-26, 01:50
Medlem
MenVadVetJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du kan kalla mig OY, Vissa är rätt opersonligt, och att använda en sannolikt avliden person som slagträ för att suga upp sympatier, finns det ord för sådant?

Här är vad jag postade som en kommentar till allt tjafs om en obetydlig blå bil som du har lanserat i tråden, citat;

Du har sett en blå bil och endast den under en tid av cirka 30-40 minuter.

Din upplevelse och känsla är att den inte borde vara där alls, åtminstone körde den inte mellan A och B på ett naturligt sätt. Frågan är då, förföljde du bilen, såg du var föraren påbörjade och därefter avslutade bilturen?

Du tyckte att det var konstigt att den vände när du möjligen stod i vägen, vad var konstigt?

Ja, jag raljerade, helt öppen med det, riktigt syrlig ironi i syfte att få dig att förstå att det kan ha funnits tusen olika orsaker till att den blå bilen var där, att ingen annan bil var där, att den tänkte köra där du stod ivägen, att föraren vände.

Jag har full förståelse för att du ville kolla upp bilen, det kan trots allt ha handlat om tjuvar, vilket vi också i efterhand har fått en viss indikation på att det kan ha varit.

Men att ens nämna bilen här utan att ange plats och tidpunkt är helt oförståeligt, vad är läsvärdet, vad tillför det att du har sett något som du själv tycker är udda, när du inte sätter in bilen i en relevant kontext(det vi vet om fallet, tider platser osv.)

Helt rätt att kontakta polisen om man ser något skumt tycker jag, men de enda blåa bilar som hitintills är relevanta är polisens fordon, din bil är det hitintills inte, anledningen är att trådens läsare i princip inte vet mer om bilen än att den vände för att du troligtvis stod ivägen.

Dramaqueen?

Du kan kalla mig *block* 😚
Jag frågade här, då jag inte orkat harva igenom senaste dagarnas sensationella om-ut-i-fall-att och likhundar och vatten, och elmätare och Viggo.
Jag är född, uppvuxen och boende i Uddevalla, jag har ett stort, men amatörmässigt, intresse av kriminologi sedan över 20 år tillbaka. Samt att jag hängt på flashback nästan lika lämge, under olika alias.
Jag har en del områden som jag finner intressanta.
Jag har kollat av hälften utav dom.
Iakttagelsen av den blå skåpbilen, som jag håller med om, tar fär mycket plats, var inte en iakttagelse på 30-40 minuter. Utan under mitt sökande, på ett område jag finner intressant, (p.g.a tidigare fynd och beskrivning av mgm), så såg jag denna bil, endast från sidan, och inom loppet av 30 sekuder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in