2019-11-26, 00:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Jag förstår att du syftar på mig gällande lögndetektorerna.

Men hur kan du säga att något är ytterst osannolikt/sannolikt vad gäller Uddevalla-polisen eller åklagarmyndigheten där, när du antagligen inte har kollat upp dessa myndigheter?
Det blir ju en högst oseriös sannolikhetsbedömning i så fall.
Tänk också på att du är på Flashback, där många tycker att svensk polis är värdelös. Bara i just detta fall så har svensk polis plötsligt förvandlats till supercops, och åklagarna likaså.

Så till frågan: Kan man lita på att polis och åklagare i det här fallet vet vad de sysslar med? Hur ser deras historik ut?
Åklagaren Caroline Fransson går säkert att googla fram vad hon sysslat med tidigare samt hur lyckosam hon varit i tidigare mål. Men vi kan väl lyssna på vad hon har att säga i detta ärende.
https://www.aftonbladet.se/tv/a/302271/aklagare-caroline-fransson-hogsta-prioritet-att-hitta-malsagande
Citera
2019-11-26, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Jag förstår att du syftar på mig gällande lögndetektorerna.

Men hur kan du säga att något är ytterst osannolikt/sannolikt vad gäller Uddevalla-polisen eller åklagarmyndigheten där, när du antagligen inte har kollat upp dessa myndigheter?
Det blir ju en högst oseriös sannolikhetsbedömning i så fall. Tänk också på att du är på Flashback, där många tycker att svensk polis är värdelös. Bara i just detta fall så har svensk polis plötsligt förvandlats till supercops, och åklagarna likaså.

Så till frågan: Kan man lita på att polis och åklagare i det här fallet vet vad de sysslar med? Deras historik?

Jag kan inte säga något utifrån Uddevalla-polisens historik, det är riktigt.
Ser inte hur Flashbacks åsikt på generell svensk polis är relevant, de är absolut inga supermänniskor men de är heller inte dummare än andra. Problemet är att det krävs teknisk bevisning för att motivera en handling och uppenbarligen finns denna eftersom de agerar som de gör.

Om du inte är ett medium så bör du jobba systematiskt och det innebär hypoteser utifrån abduktion.
Det behöver inte betyda att man är helt rätt men det är en vetenskaplig och sund metod och det är vad vi har att gå på.
Senast redigerad av JohnnyMnemonic 2019-11-26 kl. 00:50.
Citera
2019-11-26, 00:44
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MenVadVetJag
Du behöver ju inte göra dig dum och visa det för hela världen baraför att du är uppmärksamhetsgay.
Hade det varit ett pisseställe, eller att någon pissat så hade jag sett det och inte uppmärksammat det.
Du kanske ska hålla käften istället för att besudla tråden för folk som faktiskt försöker.

Man letar inte pisseställen eller svamp lite spontant. Speciellt inte när det varit minusgrader.
Knip eller bidra.

Jag funderar på det där. Det är ju jävligt mycket folk i Uddevalla nu som letar, även utifrån. Alla dessa bilar på mysko ställen som folk ser, det är ju rätt stor sannolikhet att det är frivilliga som letar efter henne? Och att ni råkar på varandra, ni som är i svängen.

Tänkte bara, ödmjukast, be om att få lyfta den teorin.

Tycker absolut man ska tipsa om saker som ser helt orimliga ut, och beroende på hur individerna i bilen ser ut och uppträder. Menar inte att man inte ska bry sig.
Citera
2019-11-26, 00:44
Medlem
Ang blå skåpbil så varnades det i ett forum på fejjan den 21/11

"Bra att ha lite koll efter alla inbrott,
Blå minibuss typ äldre transit, med 4 män östeuropeiskt utseende stulna plåtar på BILEN, HAE 960 i Dingle för en stund sen, körde mot Munkedal
Dela gärna!

Hmmmmmm kan den ha något och göra med allt ståhej.........
Senast redigerad av Skuggan3 2019-11-26 kl. 00:53.
Citera
2019-11-26, 00:47
Medlem
MenVadVetJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Nu blir detta väldigt snurrigt för en annan skribent några inlägg tidigare har sett en blå skåpbil i närheten av MGM.s lägenhetshus
För all del.
Jag har ju inte varit vid mgm:s hus, då jag kan inte tala för det.
Men att jag såg en mörkblå firmabil av modell skåp, och att någon annan MÖJLIGTVIS såg samma bil, en timma och tjugominuter senare, med en färdväg på max 15 minuter, utesluer väl varken det ena eller det andra?
Citera
2019-11-26, 00:48
Medlem
Citat:
Förbehållet att jag låter fördomsfull, sedan när hade kurder ett intresse för skog/natur?

En sak jag tänkt är på platser där de eventuellt grillar i hela familjen/släkten, om de finns ställen utanför Uddevalla som brukar nyttjas för sånt. Kanske fördomsfullt det med.
Men annars om MGM känner/känt någon som bor mer lantligt förstås.
Citera
2019-11-26, 00:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Du behöver ju inte göra dig dum och visa det för hela världen baraför att du är uppmärksamhetsgay.
Hade det varit ett pisseställe, eller att någon pissat så hade jag sett det och inte uppmärksammat det.
Du kanske ska hålla käften istället för att besudla tråden för folk som faktiskt försöker.

Man letar inte pisseställen eller svamp lite spontant. Speciellt inte när det varit minusgrader.
Knip eller bidra.

Hur skulle du kunna ha sett att de skulle pissa, bilen vände ju och försvann. Nu skriver du antagligen i affekt.

Bilister söker sig inte in på mindre avskilda vägar för att pissa nuförtiden, särskilt inte om det är minusgrader, en nyhet.

Hur ser du att det är ett pisseställe eller inte, har ju inte ens förmåga att lägga registreringsnummer eller firmanamn på minnet, men något skumt kan det allt ha varit med den här bilen, det är en känsla du har helt utan substans.

Om du seriöst vill försöka bidra med något substantiellt som kan föra resonemangen vidare berättar du var du såg bilen, tidpunkt och allt annat du noterade där och då.

Ett jäkla surrande om en blå bil, tycker du själv att upplysningen har lett till något intressant?
Citera
2019-11-26, 00:52
Medlem
Novotars avatar
Träffades W:s pappa ngn gång verkligen? Fredag alt lördag knackade han på hos MGM ingen öppnade men ljuset var tänt i lgh. Pappan tror att MGM var hemma??
Talade i tel till slut med varandra sönd? och då var MGM tyken/otrevlig mot Wilmas pappa därefter polisanmälan sönd och efterlysning via nätet.
Rätta mig om j har fel.
Citera
2019-11-26, 00:56
Medlem
Vad tror ni? Tror ni att kroppen finns någonstans eller tror ni den bokstavligen gått upp i rök?

Är det ens möjligt/ sannolikt eller har jag som många andra här inne tittat på för mycket film?
Citera
2019-11-26, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men läs i tråden, eller läs inte, hänger man i krimtrådarna och spekulerar vilt så får man tåla ironi om man inte vet hur polisens teknikerfordon ser ut.

Föra fram misstankar och teorier om än det ena än det andra utan att vare sig vara insatt i fallet eller ens ha en susning om vad det kan ha varit för en blå buss som stod utanför MGM bostad idag, det förtjänar ironi.

Känner man till fallet så drar man inte ens upp en blå buss utanför MGM bostad som något märkligt.

Men nu var det ju inte den blåa bil det var tal om ens från början!! Häng med lite själv ditt flan 🤔
Citera
2019-11-26, 00:57
Medlem
MenVadVetJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Inte släkt med GW väl 😉? Tänkte på statistik
Haha, jag tror inte
Jag förstår också, att det kan finnas hur många scenarion, gärningsmän, tillvägagångssätt, gärningsmän och dumpningsplatser som helst.
Men försöker hålla mig till sannolikheter.
Om du ser ett av mina första inlägg i den här tråden, så anger jag både mgm och eventuell chaufför innan mgm ens var anhållen.
Statistiken har redan "gett mig" två rätt.
Citera
2019-11-26, 00:58
Medlem
lolita-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToxicTard
Vad tror ni? Tror ni att kroppen finns någonstans eller tror ni den bokstavligen gått upp i rök?

Är det ens möjligt/ sannolikt eller har jag som många andra här inne tittat på för mycket film?

Ja det är massvis av fall i hela världen där människor gått upp i rök och man aldrig fått veta vad som hänt personerna dessvärre!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in