2019-11-26, 00:26
Medlem
MenVadVetJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undra-om
En mörkblå skåpbil stod mellan mgm:s hus och det andra lägenhetshuset vid 18 tiden idag...

Såg du detta? Firmabil? Och vad för firma i sådana fall?
Citera
2019-11-26, 00:26
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MenVadVetJag
Det var jag som gjorde iakttagelsen, men det kanske var därför du citerade mig.
Jag kan säga som såhär.
Att med tanke på var jag stog med bilen, så ville skåpbilen antingen in på vägen jag var på, men jag var ivägen.
Eller så var det någon som ville veta vem jag var.
De två anledningarna är de enda som jag kan komma på, utöver att någon trott sig ha glömt spisen på och vill vända hem igen. Men det är precis allt annat än en genomfartsled.
Även om man skulle vara boende i området, så skulle man inte köra den vägen till någonting.

Nu blir detta väldigt snurrigt för en annan skribent några inlägg tidigare har sett en blå skåpbil i närheten av MGM.s lägenhetshus
Citera
2019-11-26, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonaboule
Blåst ? Någon duktig människa ville städa ?

Som sagt , har svårt att tro att man ställer sig och kedjeröka på en plats där man försökt göra sig av med en kropp .
Man vill nog fort där ifrån .

Min tanke är att han kanske fick hjälp av någon, han fick skjuts. Den som körde vägrar att gräva/gömma kroppen så den står kvar och håller utkik. Nervös som tusan så den passar på att röka?
Citera
2019-11-26, 00:30
Medlem
MenVadVetJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Slog mig nu... MGM snurrade inte runt där eftersom han arbetade inom hemtjänsten. Har man brukare utanför centrum vet man vilka ställen som är avskilda samt vilka som är dementa/sängliggande som inte reagerar på att det dyker upp en civil bil på natten
Det är sant. Jag kör bara på statistik som "soff-kriminolog", och det finns ju alltid saker som faller utanför normalitet och statistik.
Citera
2019-11-26, 00:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Jag tänkte detsamma, ytterst osannolikt att det inte skulle varit känt för polis redan och dessutom riksefterlysning på denna person också om så vore fallet.
Märklig nog så accepteras denna teori omedelbart av personer med stor förkärlek till lögndetektorer.

Jag förstår att du syftar på mig gällande lögndetektorerna.

Men hur kan du säga att något är ytterst osannolikt/sannolikt vad gäller Uddevalla-polisen eller åklagarmyndigheten där, när du antagligen inte har kollat upp dessa myndigheter?
Det blir ju en högst oseriös sannolikhetsbedömning i så fall.

Tänk också på att du är på Flashback, där många tycker att svensk polis är värdelös. Bara i just detta fall så har svensk polis plötsligt förvandlats till supercops, och åklagarna likaså.

Så till frågan: Kan man lita på att polis och åklagare i det här fallet vet vad de sysslar med? Hur ser deras historik ut?
Senast redigerad av vemsa 2019-11-26 kl. 01:09.
Citera
2019-11-26, 00:31
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonaboule
Blåst ? Någon duktig människa ville städa ?

Som sagt , har svårt att tro att man ställer sig och kedjeröka på en plats där man försökt göra sig av med en kropp .
Man vill nog fort där ifrån .

Du röker inte va??

Man kan ju vänta på någon/något. Någon/några som är uppe i skogen och gräver.

Hålla vakt.....

Men då bör fimparna ligga lite utspridda men på/över ett litet område. Ligger dem i en hög, så har högst troligt någon bara tömt en askopp.......
Citera
2019-11-26, 00:33
Medlem
Gobigorgohomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maggis67
Vart ligger den i förhållande till bjursjön?

Den ligger på stigen vid en grusväg bakom konstgräs fotbollsplanen

Alltså inte vid bjursjön, utan nedanför dynamitbacken.

Tror inte Bjursjön är så aktuellt, kanske borde kolla runt Hogsjön istället, större sjö och betydligt djupare.
Grusvägen fortsätter en bra bit bortigenom också
Senast redigerad av Gobigorgohome 2019-11-26 kl. 00:37.
Citera
2019-11-26, 00:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Du röker inte va??

Hålla vakt.....

Men då bör fimparna ligga lite utspridda men på/över ett litet område. Ligger dem i en hög, så har högst troligt någon bara tömt en askopp.......

Och den som nervöst kör runt med ett lik i lasten fyller kanske en askkopp relativt fort, långsökt?
Citera
2019-11-26, 00:37
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Du röker inte va??

Hålla vakt.....

Upp, Upp, Upp.........så tömde inte jag mina askkoppar, öppnade dörren tog ett steg mot diket, där tömde jag den genom att strö ut innehållet överallt, för det behövdes skakas ordentligt.
Olikheter i arbetet, kan man kalla det.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Skall man ge sig ut på vägarna imorgon så gäller det att inte köra en blå skåpbil

Sant eller inte, det har presenterats uppgifter under måndagen som gör gällande att polisen har varit i MGM lägenhet under dagen, att det då står en blå van/buss intill huset är väl i så fall inte särskilt uppseendeväckande?
Citera
Medlem
MenVadVetJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Skulle jag också gjort om jag i min blå skåpbil med Bogseraktiebolaget stämplat i vindrutan svängde av stora vägen för att pissa.

Likaså hade jag gjort det samma om jag letade efter svamp och bär, hade för avsikt att idka sex i naturen eller sitta ostört och fika eller helt enkelt svängt av på fel ställe.
Du behöver ju inte göra dig dum och visa det för hela världen baraför att du är uppmärksamhetsgay.
Hade det varit ett pisseställe, eller att någon pissat så hade jag sett det och inte uppmärksammat det.
Du kanske ska hålla käften istället för att besudla tråden för folk som faktiskt försöker.

Man letar inte pisseställen eller svamp lite spontant. Speciellt inte när det varit minusgrader.
Knip eller bidra.
Citera
2019-11-26, 00:39
Medlem
MenVadVetJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Är man intresserad av skog/natur nära centrum samt har GPS är det möjligt. Nej vi lägger ner den körvägen oddsen i en stressad situation att välja denna rutt är låga
Förbehållet att jag låter fördomsfull, sedan när hade kurder ett intresse för skog/natur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in