2019-11-25, 23:21
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Den frågan är vi många som ställer oss.

Går att bli dömd utan kropp men betydligt svårare.

https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/jerzy-sarnecki-om-wilma-andersson-fallet-1.20764965
Citera
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MenVadVetJag
Jag kan säga som såhär, områdena med skog längs med Kapelle är inte så stort. Mycket berg/stup och områden som kanske ser bra ut på flygfoto är ändå mycket folk som rör sig på.
Han bör, (hur illa det än låter), på grund av sin utländska bakgrund, ha noll koll på detta område överlag.
Möjligt... Går det något motionsspår där i skogarna mellan den vägen Bratteröd /Äsperöd?
Citera
Medlem
Känns som att hon kanske var hem till MGM för att göra slut eftersom att det nämndes här att hon gick bakom ryggen med någon annan?

Killen får damp och dom börjar bråka så inåt helvete, så svarsjuk som han alltid tydligen varit så får han panikrus på henne när hon berättar att hon träffat någon annan? Och därav hörde grannar ett jädrans bråk ?
Citera
Medlem
Det som är intressant är ju att denna nya person på V som tydligen har någon koppling till W också är försvunnen. Om detta är en trådsanning eller inte vet jag inte, hur som helst om detta nu stämmer så har polisen att göra med två försvunna personer, som försvunnit samtidigt.
Citera
2019-11-25, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koffras
W följer ej honom.
Säker ?
Senast redigerad av bullmamman84 2019-11-26 kl. 00:08.
Citera
2019-11-25, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Natalie Johansens pojkvän lyckades iallafall.

”Efter midnatt, i skydd av mörkret, bär han ner hennes kropp inslagen i ett lakan.
Han har kört fram bilen till entrén. Han trycker in Nathalie i bagageutrymmet och ger sig iväg.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1koLJB/jag-tog-i-sa-mycket-jag-orkade

Samma sak med Ida Fässberg. Bars ju också ut till bil från lägenhet.. så inte omöjligt....
Citera
2019-11-25, 23:24
Medlem
Bron är väl kameraövervaka till max med tanke på alla problem med fallande istappar och alla avstängningar genom åren. Tror som sagt man valt vägar utan kameror på väg till dumpningplatsen. Tror också man valt en relativt stor och redig bil för att inte riskera att köra fast i lerig terräng. Ingen skrotbil där man riskerade haveri.
Citera
2019-11-25, 23:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Jag vet inte riktigt ... men jag tror deras uppmaning handlar om att hon kan ha lagts i något förråd nära vattnet bara. Är inte så hemma på benämningar kring bärga - bogsera eller vattnets betydelse i Uddevalla.
De kanske gått igenom massor av förråd och detta återstår ...
Jag torrhet blir ett genombrott i utredningen snart.
Det händer saker.

Om det finns båtar i det område man söker i så måste även båtarna genomsökas i den mån det går för att man skall kunna utesluta att W finns i området.

Polisen har lagen att förhålla sig till så även frivilliga civilister. Man får inte söka igenom någons båt eller hus om det inte finns en befogad misstanke om att det man söker finns där, om det inte handlar om räddningstjänst och man befarar att en människa behöver hjälp, till exempel vid eftersök av levande person.

Det heter bärgningsbil och bogserbåt, om det nu har någon relevans.
Citera
2019-11-25, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Möjligt... Går det något motionsspår där i skogarna mellan den vägen Bratteröd /Äsperöd?

Det går en liten väg mellan kappele och tureborg, även från bratteröd till kappele, en del hus att passera den vägen... Fortsätter du förbi bratteröd mott vassbo kan du svänga mot stenshult och den vägen komma till äsperöd
Citera
2019-11-25, 23:28
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
En pappa kan ställa upp. Bilpressens ägare vet inte att en kropp ligger i bakluckan. "Tyvärr går luckan inte att öppna. Bilen är skrot. Kör den i pressen".

Nej nu får ni sit down! För det första har det framkommit att pappan tycker om flickan och för det andra så pratar vi om så sjuka saker här att man undrar hur ni tror vanliga människor fungerar. Det här var inget planerat eller genomtänkt utan allt hände i panik och nej ni får snälla sluta!

Jag tror inte pappan har en aning om var hon är.
Citera
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undra-om
Det går en liten väg mellan kappele och tureborg, även från bratteröd till kappele, en del hus att passera den vägen... Fortsätter du förbi bratteröd mott vassbo kan du svänga mot stenshult och den vägen komma till äsperöd
Precis👌 Stod inte den lysta bilen på Äsperöd?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Natalie Johansens pojkvän lyckades iallafall.

”Efter midnatt, i skydd av mörkret, bär han ner hennes kropp inslagen i ett lakan.
Han har kört fram bilen till entrén. Han trycker in Nathalie i bagageutrymmet och ger sig iväg.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1koLJB/jag-tog-i-sa-mycket-jag-orkade

MGM sveper in W i ett lakan och om en granne frågar, så sover hon bara, nästa dag blir W försvinnande en riksnyhet, MGM grips och berättar att han bar ner W sovandes insvept i ett lakan, sedan vet han inte var hon tog vägen?

Den där pojkvännen i ditt exempel, dömdes han som skyldig till något, eller han kom undan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in