2019-11-25, 23:14
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingvinKorv
Hörde att Wilma och Viggo var på en fjårtisfest, och att Viggo var riktigt klängig över Wilma. Dock kom någon Lucas Mellqvist (Också en vän till Wilma) och styrde upp allting. Hörde inte något mer efter detta men tror Viggo är clean.

och när var detta?
Citera
2019-11-25, 23:14
Medlem
MenVadVetJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Har det sökts ovanför kappele i skogarna går väl en väg upp där sen kommer du ut vid Bratteröds bil och vidare mot Vassbovik/Ljungskile

Jag kan säga som såhär, områdena med skog längs med Kapelle är inte så stort. Mycket berg/stup och områden som kanske ser bra ut på flygfoto är ändå mycket folk som rör sig på.
Han bör, (hur illa det än låter), på grund av sin utländska bakgrund, ha noll koll på detta område överlag.
Citera
2019-11-25, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Vad händer om wilma inte hittas?
Vad händer om mgm säger i förhör vi var tillsammans i Ljungskile sedan ville hon vara ifred? Och jag anmälde henne försvunnen på Facebook .
Kan polisen gå på sånt skit .

Polisen försöker få fram bevisning, vittnen, erkännanden och teknisk sådan.
Vad som händer är upp till åklagaren och domstol sedan.
Citera
2019-11-25, 23:16
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vad skulle då hända?

Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Vad händer om wilma inte hittas?
Vad händer om mgm säger i förhör vi var tillsammans i Ljungskile sedan ville hon vara ifred? Och jag anmälde henne försvunnen på Facebook .
Kan polisen gå på sånt skit .

Den frågan är vi många som ställer oss.

Går att bli dömd utan kropp men betydligt svårare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MenVadVetJag
Lite OffTopic, men ändå för att reflektera.
Om man behöver hjälp att bogsera en bil, så ringer man nån man känner, eller?
Går det inte så ringer man bilbärgaren, som bärgar bilen.
Finns det företag som lever på att bogsera bilar?

Började tänka lite på det nu, de hade gått ut med att båtägare skulle kolla sina upptagna båtar och båtskjul.
Det finns i alla fall företag som bogserar båtar.

Jag vet inte riktigt ... men jag tror deras uppmaning handlar om att hon kan ha lagts i något förråd nära vattnet bara. Är inte så hemma på benämningar kring bärga - bogsera eller vattnets betydelse i Uddevalla.
De kanske gått igenom massor av förråd och detta återstår ...
Jag torrhet blir ett genombrott i utredningen snart.
Det händer saker.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kidrauhl
03-04 är en uppskattning. Jag har kört på bron 23-00 vid denna årstid och inte mött en enda bil. Men känns oromligt om han dessuton ska stanna och lassa ur osv..

Mm, det känns väldigt orimligt att chansa, finns bättre alternativ.

Ärligt talat, utmed en ödslig skogsväg, under lite jord, kvistar, stenar och sly, något fåtal meter ifrån vägen, det är vad jag tror.

Slarvigt gömd, men platsen desto mindre välbesökt. Tänk på att det är lätt att gömma en svart katt på natten, men i dagsljus syns den sannolikt desto bättre. Mörkret kan innebära att kroppen är slarvigt gömd, GM kan ha tappat något. En plats på natten ser annorlunda ut i dagsljus. Kan innebära att MGM har haft ett behov av att återkomma för att kontrollera eller förbättra.

Utesluter inte vatten men jag tänker mig att det innebär mer jobb, och tid är vad en GM lider mest brist på i min bok.
Citera
Medlem
HRTs avatar
Om han skulle kört ned till Mobil, eller förbi hur ser hamnen ut där?
Finns det en chans att det gått ut till Lindesberg, Gustavsberg och eller rödön?
Fast tror mer på skogsvägen..
Citera
2019-11-25, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsipananka
Hej, om det är MGM som är GM/vållande, så tror jag att han ville bli av med kroppen ganska omgående. Jag tror en lite större resväska på hjul kan ha använts. Det väcker mindre frågor än en större sopsäck, om man nu skulle möta någon. Någon kan ha hämtat upp resväskan och kört iväg med den. På fredagen jobbade MGM som vanligt, men kan ha inhandlat/skaffat rengöringsmedel o annat, som han tvättade med på fredag, lördag.
Alternativt, kan BO ha hamnat i frysen som en desperat åtgärd. På lördagen kan frysen ha stått på full effekt, det drar en del, och därefter kan man ha delat kroppen i bitar och burit iväg i omgångar. Antar att det inte kommer blod om det är stenhårt. Därefter kan delarna ha lagts en frys någonstans eller flera frysar?

Tänk dig att stycka en kropp.... Fatta vad svårt. Men tänk dig då att stycka en FRYST kropp. En kille på 22 bast skall alltså ha tänkt ”men ja tar ut allt ur frysen och knör in henne där, sedan kan ja stycka henne i bitar” nej 👎 tror tyvärr han typ strypt henne. De bråkade innan, han fick panik när hon skulle lämna honom och ströp henne. I ren panik alltså. Sedan fick han nog förmodligen ännu mer panik och kanske ringer farsan sin. Han kanske kommer och hjälper honom att göra sig av med henne eller så gör han det själv. Han bär säkert ner henne till bilen som han parkerat utanför.. Ja något sådant säkert.. men ja, man vet aldrig vad den här idioten antagligen gjort.
Senast redigerad av Tannii 2019-11-25 kl. 23:19.
Citera
2019-11-25, 23:17
Medlem
Anonymfs avatar
Har det inte gjorts några förhör med MGM’s arbetskollegor? Han bör ju betett sig lite nervöst om han jobbade dagen efter ’försvinnandet’. För han jobbade väl på fredagen?
Citera
2019-11-25, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymf
Har det inte gjorts några förhör med MGM’s arbetskollegor? Han bör ju betett sig lite nervöst om han jobbade dagen efter ’försvinnandet’. För han jobbade väl på fredagen?

Förhör vet jag inte men tidningar har gjort intervjuer och där har det inte vad jag vet beskrivits som han betett sig annorlunda, vilket är märkligt även om han är oskyldig då hans flickvän är spårlöst borta.
Citera
2019-11-25, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Intressant men MDMA är ganska ofarligt så att han skulle överdoserat henne med det låter inte troligt. Han har 100% slagit ihjäl henne.
Nu tror inte jag att denne W dödat henne men visst kan MDMA vara dödligt tex, i komb med Monoaminooxidashämmare eller tramadol
Citera
2019-11-25, 23:20
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Och om en granne i trappan råkar se honom kånka ner en sovande W, hur tänker du kring det?

Natalie Johansens pojkvän lyckades iallafall.

”Efter midnatt, i skydd av mörkret, bär han ner hennes kropp inslagen i ett lakan.
Han har kört fram bilen till entrén. Han trycker in Nathalie i bagageutrymmet och ger sig iväg.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1koLJB/jag-tog-i-sa-mycket-jag-orkade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in