2019-11-25, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Kan du kolla om W finns med som följare el att han följer hon???

W följer ej honom.
Citera
2019-11-25, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppisen
Undrar varför man fokuserar på Ljungskile. Om mordet skett i lägenheten på Göteborgsgatan mitt i Uddevalla verkar det dumt att köra kroppen till en annan tätort för att gömma den. Man borde valt småvägar till något öde område som man kände till på förhand. Kanske återfärden skett med stopp i Ljungskile. Tanka eller äta eller träffa några för bilbyte? Men någon indikation på aktiviteter i Ljungskile har ju tydligen polisen. Man kan ju köra den mindre vägen via Vassbo dit ner och sen motorvägen hem när lasten är borta. Man har väl letat i det området? Finns småvägar sjöar och skog enligt kartan. Svårt att sluta grubbla på vart den stackars flickan kan finnas.
Jovisst men killen hade ju flera dagar på sig att göra av med kroppen. Jag gissar på att hon ligger gömd långt ifrån Uddevalla tyvärr.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kidrauhl
03.00-04.00 är det bra dött.

Innebär att dumparen måste ha känt till denna ynka lucka på en timme, hur kunde hen göra det, brukade hen köra över bron ofta mellan 03 och 04?

För inte har väl dumparen spanat mot bron mellan 03 och 04 och konstaterat att det var väldigt lite trafik, då är det ju för sent för dumpning, efter 04 är det väl inte väldigt lite trafik längre?

Jag tror inte på bron.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppisen
Undrar varför man fokuserar på Ljungskile. Om mordet skett i lägenheten på Göteborgsgatan mitt i Uddevalla verkar det dumt att köra kroppen till en annan tätort för att gömma den. Man borde valt småvägar till något öde område som man kände till på förhand. Kanske återfärden skett med stopp i Ljungskile. Tanka eller äta eller träffa några för bilbyte? Men någon indikation på aktiviteter i Ljungskile har ju tydligen polisen. Man kan ju köra den mindre vägen via Vassbo dit ner och sen motorvägen hem när lasten är borta. Man har väl letat i det området? Finns småvägar sjöar och skog enligt kartan. Svårt att sluta grubbla på vart den stackars flickan kan finnas.

Jag tror man började sökinsatser i Ljungskile efter det första förhöret efter man anhållit MGM, så sannolikt är det något han berättat som får dom att söka där.
Citera
2019-11-25, 23:02
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeataVonYxkull
Jag var tvungen att titta på en video som handlar om en bilpress, man fick se hur den jobbar. Herrejesus där blir inget kvar, enda sättet är att skicka hundar på bilvraken och topsa allt de markerar!!!!!!!!

Men herregud, tror ni han har tillgång till en sån press, vet han hur man gör?

Ni måste tänka på att nästen ingen människa ställer upp på att hjälpa en mördare. Vem äger skrotfirman och varför skulle denna man (antar att det är en man) ställa upp på sån sjuk sak och hamna bakom lås och bom??
Citera
2019-11-25, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boblindeman
Kappellevägen då?

Tror missing people sökt av där, på ett foto såg det ut som de var vid Emaus lantgård
Citera
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingvinKorv
Aa fast han ser ut som en riktig snäll grabb, tror han vet vilka doseringar han ska ta för att få ut "maximal effekt". Men han hade säkert något tillhygge ifall han skulle slagit ihjäl henne.

Ve de inte så att han var "den nya pojkvännen" till Wilma?
Varför skulle han slå ihjäl henne?
Senast redigerad av 53....so what 2019-11-25 kl. 23:31.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anel11
Jag vet inte varför det är olika uppgifter så jag gick till folkbokföringsregistret och där finns förutom pappa 2 personer födda 1976 folkbokförda så det är de riktiga uppgifterna.

Den ena har bott i Märsta utanför Sthlm, den anre kommer från Örebro. Inneboende, släkt, separerade utan nånstans att ta vägen, falskt boende/adress?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejtrasan
Om han strypt henne, så kan han rimligtvis ha satt henne i bilen och körr iväg med henne. Då kan det ju se ut som om hon sover i bilen för dom som skulle se det. Eller är det bara jag som vill inbilla mig det?

Och om en granne i trappan råkar se honom kånka ner en sovande W, hur tänker du kring det?
Citera
2019-11-25, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PingvinKorv
Denna "Viggo" är en väldigt god vän till mig, Har dock inte hört något av honom på flertal dagar nu efter Wilmas försvinnande.

Citat:
Ursprungligen postat av hanken009
Verkar som att du vet mer än oss andra här och allmänt?

Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Intressant men MDMA är ganska ofarligt så att han skulle överdoserat henne med det låter inte troligt. Han har 100% slagit ihjäl henne.

Om MGM misstänks för mord så kan man väl lika gärna misstänka honom för mordhot mot Wilma och nån annan kille, tex den här Viggo. Och de flyr då tillsammans och går under jorden, rädda även för MGM:s släktingar och vänner i andra städer. Kan förklara MGM:s beteende. Han kan ju inte erkänna att han har mordhotat dem.
Senast redigerad av vemsa 2019-11-25 kl. 23:13.
Citera
Medlem
HRTs avatar
Har man sökt Bratteröd, Råane, Berget, Brände mosse etc? Någon som vet?
Finns ju mossar, längs 668 och 687
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Innebär att dumparen måste ha känt till denna ynka lucka på en timme, hur kunde hen göra det, brukade hen köra över bron ofta mellan 03 och 04?

För inte har väl dumparen spanat mot bron mellan 03 och 04 och konstaterat att det var väldigt lite trafik, då är det ju för sent för dumpning, efter 04 är det väl inte väldigt lite trafik längre?

Jag tror inte på bron.

03-04 är en uppskattning. Jag har kört på bron 23-00 vid denna årstid och inte mött en enda bil. Men känns oromligt om han dessuton ska stanna och lassa ur osv..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in