2019-11-25, 22:08
Medlem
Kattskatts avatar
Ägaren av pizzerian Marinella förhördes av polis när kompisen skulle beställa pizza där idag vid kl 14.30 ca.
Citera
2019-11-25, 22:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Men... det är ju för att Björbäcksvägens bogserfirma ligger så nära industriområdet på Stureholmsvägen som jag reagerade.
Men finns säkert fler bogserfirmor.
Men eftersom sju inte hittade "bogserservice" som det stod på bilden so kollade jag också och hittade denna på Björbäcksvägen.
Bara ett tips.
Märkligt att de två ligger så nära varandra. Inte behöver det skapa förvirring?

Det är väl inte så märkligt om Karlssons bogserfirma förser grannskroten eller grannverkstan med skrot eller trasiga bilar?

Inte heller märkligt om den här typen av företag är lokaliserade i närheten av varandra, brukar kallas industriområde.

Är det de gröna dörrarna som ställer till det?
Citera
2019-11-25, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Att han är häktad på sannolika skäl misstänkt för mord på W, det är långt ifrån samma sak som att han kommer fällas i domstol.
Åklagaren har en stor fördel under häktningsförhandlingen, pga tidsbristen och pga att det tar kortare tid för åklagaren att presentera bevis, än vad det tar för försvaret att hitta en förklaring till åklagarens bevis. Och försvarets förklaring kan förstås vara sann, även om det tar tid för MGM att komma ihåg den och för advokaten att formulera den.
Men denna orättvisa jämnas ut sen vid första rättegången och överklagningar, då försvaret har mer tid och är mer förberedda på åklagarens bevis, varför han mycket väl kan gå fri.

Dessutom så verkar det som att det här fallet helt vilar på, att sista livstecknet från W är ett bråk i MGM:s lägenhet. Ett bråk som det inte finns några som helst bevis för att W har deltagit i, eller att det ens har inträffat. Det är ju svårt att känna igen röster genom väggar, så det finns inte ens trovärdiga vittnesmål om att MGM bråkade med W i lägenheten.

Och i ett sånt här fall kan det också finnas flera omständigheter i tex MGM:s privatliv och i hans bostad som kan verka komprometterande, men som beror på de egenheter som finns i alla hem och i allas privatliv. Så det som för oss kan verka väldigt misstänksamt, det kan ha en väldigt trovärdig förklaring som sen läggs fram under rättegången eller innan under förhör.

Och därför är det av största vikt att man hittar W, död eller levande, för att för det första kunna bevisa att brott har inträffat i samband med hennes försvinnande.

Att det finns en ytterligare misstänkt i fallet, lägger nog knappast mer till MGM:s börda, snarare tvärtom.

Varför tog du med mig i detta inlägget???
Citera
2019-11-25, 22:10
Medlem
Rörande sökområdena så är det ju rimligt att anta att de baseras på vart mobiltelefonen befunnit sig. Om de inte kommit in i telefonen så har de troligen grova uppskattningar på vart MGM varit enbart (om vi antar att det inte är 4G-täckning där och om telefonen inte använts aktivt - för då får man bättre noggrannhet just den korta stunden då det skickats data eller att man ringt).

Om/när de tagit sig in i telefonen så får de en relativt detaljerad kartinfo från Google/Apples appar (GPS-punkter varje minut med tidsangivelser) och om MGM varit så korkad så att han använt karttjänsterna så får de en väldigt detaljerad information, runt var femte sekund med plats och tid (om jag nu kommer ihåg rätt).
Citera
2019-11-25, 22:10
Medlem
MenVadVetJags avatar
Citat:
Men... det är ju för att Björbäcksvägens bogserfirma ligger så nära industriområdet på Stureholmsvägen som jag reagerade.
Men finns säkert fler bogserfirmor.
Men eftersom sju inte hittade "bogserservice" som det stod på bilden so kollade jag också och hittade denna på Björbäcksvägen.
Bara ett tips.
Märkligt att de två ligger så nära varandra. Inte behöver det skapa förvirring?

Hmm... jag vill inte säga att det var exakt detta som stod på bilen, det är min minnesbild, därför vill jag uttrycka mig med "något i stil med".
Men för mig, generellt, så är bogsering något man gör med båtar. Bilar bärgar man.
Sedan om detta ordval är för att jag bor i en hamnstad vet jag inte.
Citera
2019-11-25, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Varför tog du med mig i detta inlägget???

Bäring och din synpunkt.
Citera
2019-11-25, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattskatt
Ägaren av pizzerian Marinella förhördes av polis när kompisen skulle beställa pizza där idag vid kl 14.30 ca.

Seriöst? Jag halvkänner snubben men kan dock inte tänka mig att han har någon koppling till mordet. Hopppas att det inte är så. I vilket fall, man lär sig något nytt varje dag...
Citera
2019-11-25, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är väl inte så märkligt om Karlssons bogserfirma förser grannskroten eller grannverkstan med skrot eller trasiga bilar?

Inte heller märkligt om den här typen av företag är lokaliserade i närheten av varandra, brukar kallas industriområde.

Är det de gröna dörrarna som ställer till det?

Jag vet inte ... mycket beror på om man alls kan tilltro ett medium eller inte.
Och om det är den bogserfirman som den bil tillhörde som setts till (skåpbil).

Annars står nu allt som finns att säga kring detta. Moderator har börjat tröttna, ämnet raderas ju nu.
Citera
2019-11-25, 22:13
Medlem
MenVadVetJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinc
Finns det ödehus där i trakterna? Man borde kolla där.

Massvis! Försvaret köper upp och låter det stå. (Ang norra uddevalla)
Men är det verkligen praktiskt att gömma en kropp i ett hus? Kontra skog.
Citera
2019-11-25, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrScenjy97
Seriöst? Jag halvkänner snubben men kan dock inte tänka mig att han har någon koppling till mordet. Hopppas att det inte är så. I vilket fall, man lär sig något nytt varje dag...
De hörde upplysningsvis bara antagligen.
Citera
Medlem
Citat:
Men herregud, man har bara tipsat om ett medium.
Finns ju medier som HAR hittat rätt. T ex Saida i Boden på den tiden hon levde. Då var hon behjälplig hos polisen.
Om fler kommit med den uppgiften och funnit den intressant, kan man väl få tipsa om det, liksom det tipsas om annat.

Jag tror ingenting, bara förmedlade ett tips.

Ja ta det lugnt det var inget påhopp. Ville bara förstå relevansen i det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Hon FINNS inte i vatten det har inte han haft tid eller möjlighet att göra lika lite MGMs pappa, Sedan att sänka kroppen krävs tyngder som en vanlig liten båt skulle göra osäker!

Sedan kasta henne på grunt vatten fungerar inte heller då hon skulle hon synas och i båda fall så skulle någon sett då dem skulle åkt ut med en båt, Enda möjligheten är hon ligger på land någonstans och det är en icke planlagd dumpning den är mer slumpmässigt vald plats då han kör var vet endast MGM!

Om hon ligger i vatten så har hon antaglugen sänkts med något tungt från lägenheten. Hade sagt hantlar om inte MGM sett så klen ut. Hon har då sänkts från en kajkant eller någon annanstans där det är djupt direkt.

Det är mer troligt med en dumpning i skogen eller i en vägtrumma, övergiven brunn eller liknande. Frågan är vilka områden MGM känner till väl från det han var yngre. Man väljer sällan ett okänt område...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in