2019-11-25, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MenVadVetJag
Yes! Förstod, men ville verifiera.
Det är just att folk inte läser ordentligt, utan bara skummar och slänger sig med saker och fullständigt irrelevanta diskussioner som gjort att jag inte orkat hänga med i tråden. Samtidigt som jag vet att flashback är en bra källa för relevant information också.

Men... det är ju för att Björbäcksvägens bogserfirma ligger så nära industriområdet på Stureholmsvägen som jag reagerade.
Men finns säkert fler bogserfirmor.
Men eftersom sju inte hittade "bogserservice" som det stod på bilden so kollade jag också och hittade denna på Björbäcksvägen.
Bara ett tips.
Märkligt att de två ligger så nära varandra. Inte behöver det skapa förvirring?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Troligen en ångtvätts"dammsugare"...från pappsens bilverktad, inlånad. Hyggligt tyst som en vanlig dammsugare, men drar massor av el.....

Användaren rekommenderades att tipsa polisen. Nicket var Missy.....någonting.

= tunga steg i trappan + någonting annat
Citera
Medlem
Finns det ödehus där i trakterna? Man borde kolla där.
Citera
2019-11-25, 22:01
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippocrite
Japp ganska omfattande sök där

Om någon mer skall leta i Ljungskile så börja vid det vi kallar ”träsket”

funneshultssjön

Ligger i närheten av de andra sjöarna som jag förstår att polis sökt vid.
Ja FIKK har sökt i Ljungskile i dag.
Det går en grusväg till Häljerödssjön. Där är inte mycket bebyggelse...

Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Fick lite info i pm. Tack för förtroendet

I dag har det pågått aktivitet med sök från grusvägen från Ulvesundsvägen österut förbi skolan och österut mot Vassbo under E6an.
Sökare från FIKK har varit vid Kolbengtserödsjön och tydligen även längs havet från Ulvesund upp till Resteröd.

Den som skickade pm är själv dock tveksam om MGM har slängt någon kropp i havet längs den sträckan för på de flesta ställena är det väldigt långgrunt, fast det vet kanske bara lokalt boende.
Hen tror mer på området Vassbo/Kolbengtseröd för där ligger husen betydligt glesare.

Mgm bor i södra Uddevalla, så det mest logiska borde vara att han kör söderut där staden tar slut, kör han norrut så måste han in i centrum där bl a polishuset ligger och det är större risk att bli stoppad, men vem vet hur logiskt en mördare tänker?

FIKK söker tydligen i områdena Ulvesund, Restenäs och Resteröd, både i skogen österut och längs strandlinjen.

Tittar man på en karta så är det ett enormt stort område mellan södra Uddevalla och Ljungskile att söka igenom och det mest logiska är att köra söderut från MGM:s hem om han vill gömma en kropp.
Något måste polisen ha om dom områdena då dom söker så mycket där.
https://www.hitta.se/kartan?&search=g%C3%B6teborgsv%C3%A4gen%2023c%20ud devalla&sst=prv&st=weblist&s=9061524a
Citera
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men hur kan du utläsa att bilen skattades i mars månad, det framgår väl bara vad årsskatten är, eller?

Vi behöver ju inte göra det svårare, men det går faktiskt att köpa en oskattad bil, eller?

Kan man utesluta att det var körförbud på bilen på grund av obetald skatt?

Seriöst intresserad
Om bilen ska skattas i Mars, vilket framgår på sidan, så måste den vara betald den sista Mars. I år var sista Mars en söndag, då är det istället 1 April som är sista dagen pengarna ska vara på kontot hos myndighetena (Transportstyrelsen). Var detta inte gjort den 2:a April får fordonet status "användningsförbud". (tack för rättning Wotan)

Användningsförbud gäller tills den dagen som skatten sedan betalats tillsammans med dröjsmålsränta (minst 100kr, räntesatsen ökar varje försenad månad dessutom).

Man kan köpa en oskattad bil, det är upp till köparen att kontrollera att skatten är betald (via transportstyrelsen) =i trafik. Det är den som äger bilen den 1:a i skattemånaden (1 mars för denna Ford) som får ta hela fakturan.
Senast redigerad av JustLikeMoney 2019-11-25 kl. 22:04.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hippocrite
Japp ganska omfattande sök där

Om någon mer skall leta i Ljungskile så börja vid det vi kallar ”träsket”

funneshultssjön

Ligger i närheten av de andra sjöarna som jag förstår att polis sökt vid.
Jag kollade på Google maps men kunde inte hitta en sjö där med det namnet.
Jag tror att det mest sannolika är att hon är dumpad i vattnet nånstans. Troligast runt byfjorden.
Men funderar på om jag ska ta bilen upp i Dalsland och spana runt lite. Det är ju ganska öde däruppe. Vet du eller någon annan här hur långt norr från Uddevalla man sökt?
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koffras
Viggo

https://instagram.com/viggovonarbin?igshid=16gnrrmximmkt
Kan du kolla om W finns med som följare el att han följer hon???
Citera
2019-11-25, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Är det ett medium som uppgifterna ni tjafsar om kommer? Är det bekräftat att det är ett medium och inte någon som visste nåt.

Men herregud, man har bara tipsat om ett medium.
Finns ju medier som HAR hittat rätt. T ex Saida i Boden på den tiden hon levde. Då var hon behjälplig hos polisen.
Om fler kommit med den uppgiften och funnit den intressant, kan man väl få tipsa om det, liksom det tipsas om annat.

Jag tror ingenting, bara förmedlade ett tips.
Citera
2019-11-25, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Visst var det ett fantastiskt case! Dessa hundar slet hårt i relativt hård sjö dessutom. Det var inget litet område och de var ute dag efter dag.

I det här fallet - vovven Ace och hans kollega borde få jobba nån vecka över vatten. Ace skulle inte missa Wilma ifall hon är dumpad i vattnet.

Då vill jag ha Kim Wall-jycken nu för jag är rädd att strömmarna i fjorden tar kroppen ut i Skagerack. Då är det verkligen kört.
Citera
2019-11-25, 22:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Användningsförbud heter det när skatten inte är betald, då får inte bilen köras under några omständigheter. Körförbud är oftast att besiktningen gått ut, då får man köra kortast väg till besiktningen eller verkstad.

Okej Petimeter.

- Det finns uppgifter om avgifter eller skatt som har förfallit till betalning, fordonet får inte brukas, fordonet har körförbud.(Ungefär så låter det när man ringer och kollar ett fordon och en inspelad röst svarar när skatten inte är betald).

Min fråga handlar inte om korrekt ordalydelse.

Allmänt känt att man inte får framföra en oskattad bil på allmän väg, hur vet vi att Fokusen är skattad, eller var det den aktuella tidsperioden, när W försvann?

Går det att se utan att ha registreringsnummer på bilen?
Citera
2019-11-25, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Jag kollade på Google maps men kunde inte hitta en sjö där med det namnet.
Jag tror att det mest sannolika är att hon är dumpad i vattnet nånstans. Troligast runt byfjorden.
Men funderar på om jag ska ta bilen upp i Dalsland och spana runt lite. Det är ju ganska öde däruppe. Vet du eller någon annan här hur långt norr från Uddevalla man sökt?

Googla på den. Förr var den en plats för fågelliv nu ett mer igenvuxet träsk. Finns längs bohusleden. Tar ca 15-20 min med bil från MGM bostad. Påväg tillbaks kanske man behövde tanka o stannade på shell som är enda macken i Ljungskile.

Som sagt googla funneshultssjön så ser du hur det ser ut.
Citera
2019-11-25, 22:07
Medlem
DjPuttes avatar
Hon FINNS inte i vatten det har inte han haft tid eller möjlighet att göra lika lite MGMs pappa, Sedan att sänka kroppen krävs tyngder som en vanlig liten båt skulle göra osäker!

Sedan kasta henne på grunt vatten fungerar inte heller då hon skulle hon synas och i båda fall så skulle någon sett då dem skulle åkt ut med en båt, Enda möjligheten är hon ligger på land någonstans och det är en icke planlagd dumpning den är mer slumpmässigt vald plats då han kör var vet endast MGM!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in