2019-11-25, 21:20
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Den som skrev det här i tråden hade en bekant som sett förbrukningen. Kan vara sant, kan vara lögn. Finns inga bevis för oss att det är sant. De enda som kan se förbrukningen är väl de som har tillgång till infon, dvs hyresvärdar som kommer åt elmätaren samt elektriker och de som jobbar på elbolagen. Hur eller varför nån gått in och tittat på MGMs elförbrukning framkommer inte vad jag sett. Vet inte ens om det är tillåtet?

Exakt, vi vet inte ens om uppgiften är sann, trots det finns det folk som nu diskuterar elektriska apparater ändå ner på märkesnivå, snacka om att grotta ner sig i detaljer, pricerunner får snart passa sig.

Att två hål i väggen skulle få en sådan betydelse för ett kriminalfall är en gåta.

Frysboxar, golvslipar, brödrost, ångtvätt, vad mer, jo laddat en elbil.

Jag behöver inte vara sämre, MGM körde kanske över W med ett RC-lok i full skala, jag lovar, den drar el.

Ge er nu, det räcker väl gott med de förslag som finns, ta istället reda på om det finns substans i påståendet om en markant högre elförbrukning, lägg 60kw på saken så ser vi hur långt det räcker.
Citera
Medlem
Mannen W*ggo som W*lma va otrogen med och träffade ofta den senaste perioden innan hon försvann är oxå borta, inte förvunnen alltså men han har inte synts i stan på flera dagar. Någon som vet vart han är!!??
* i
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Ni menar väl inte portarna på företaget Troll?

Vet att företaget med de gröna garageportarna (om man vrider bilden dit länken för) ligger i / vid Stureholmsvägen och verkar vara ett industriområde.
Citera
2019-11-25, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Kolla inlägg 6645, om ni menar länken ang skrot med gröna dörrar

Länken mediet pratade om leder till Stureholmsvägen/gatans industriområde minns jag-
där finns gröna garageportar utom gröna dörrar.
Men man får vrida bilden en stund. Först är det gröna dörrar, sen gröna garageportar.
Nästan längst bort till vänster av byggnaderna. Dolt till hälften av några träd/buskar på en av bilderna.
Men jag såg det helt klart genom vridning av första bilden, man vrider med pekaren som när man kollar en adress och vill se mer av gatan.
Senast redigerad av Marielo 2019-11-25 kl. 21:27.
Citera
2019-11-25, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gobigorgohome
Finns en bunker vid rimnershallen i anslutning till dynamitbacken, hoppas dom har tittat i den.
Den är öppen, vet att jag tittade in i den i sommras och det var bra mycket skit som låg i den.
Vart ligger den i förhållande till bjursjön?
Citera
2019-11-25, 21:22
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennovic666
Mannen W*ggo som W*lma va otrogen med och träffade ofta den senaste perioden innan hon försvann är oxå borta, inte förvunnen alltså men han har inte synts i stan på flera dagar. Någon som vet vart han är!!??
* i
Alltså Wilma var otrogen mot MGM med en annan kille eller???
Hur längesedan var han sist synlig har du ngn aning???
Citera
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Namnet fick jag aldrig fram.
Följde bara Overtramps länk.
i vilket fall ligger det helt nära, till höger om Tungbärgarna som har bogsertjänst.
Någon blå skåpbil det pratats om finns däremot ej på Bilbärgarnas bilder-
Den jag kollade var på Stureholmsvägen 2gröna portar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Man kan ju inte återskapa det förflutna enbart med sånt som går att verifiera. Det vore djupt orättvist eftersom det förstås har hänt en massa i det förflutna som inte går att verifiera. Att hon tex lämnar lägenheten är inte lika lätt för grannar att lägga märke till, som det är för dem att lägga märke till ett bråk.

Och kom med ett bra skäl till varför vi automatiskt ska misstro honom, när han säger att hon lämnade lägenheten och inte kom tillbaka?
Det är nog det vanligaste sättet människor försvinner på, man lämnar sin bostad och kommer aldrig tillbaka till den. Allt blev kanske för mycket för henne helt enkelt, med pojkvännen mm, och hon lämnade därför allt. Att hela Sverige letar efter henne tänker hon kommer upphöra inom kort, och hon ser fram emot när hon förklaras död och blir "begravd".
Du har ju helt rätt i det du säger. Dock, i just detta fall är pojkvännen inte det minsta oroad, han öppnar inte dörren för hennes anhöriga. Han skickar inget oroande meddelande på Facebook - bara kopierar in styvmammans (?) efterlysning utan kommentar. Han är tyken mot pappan när han väl öppnar dörren. Att inte ta sig tid att ens ha ett litet oroligt samtal med flickvännens pappa är väldigt märkligt ifall han skulle vara oskyldig. Han bedyrar för sin far att han inte gjort något. Varför skulle han ens bedyra det? Och på vilken fråga då? Normala föräldrar frågar väl inte sina söner "har du dödat din flickvän?", om de sprungit iväg efter ett gräl? I efterhand har mamman (?) sagt att man på sistone sett en oroande svart sida hos pojkvännen som tydligen var skrämmande.

Det är för mycket som inte stämmer. Och då har jag bara skrapat på ytan, jag har verkligen inte den info och eventuella bevis som polisen har. Är han oskyldig så uppför han sig väldigt märkligt. Jag tror han dödat henne, men jag skulle inte kunna bevisa det.
Citera
2019-11-25, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svennovic666
* i

Detta har inte framkommit innan i tråden??
Citera
Medlem
MenVadVetJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thetruesayer
Alltså nu tycker jag det spårar i tråden!
Detta med skrot och blå skåpbil som diskuterades förut idag, hade INGET att göra med nåt medium!!! Det handlade lm att någon hört ett rykte om att mgm fars bil setts på en skrot i helgen. Inget bekräftat, utan ett RYKTE!! Sen angående den där blå skåpbilen, den hade uppmärksammas av en annan här i tråden när h*n hade vart på ett ställe han inte, vad jag uppfattade det som, förväntade sig stöta på någon. På denna bil skall det ha funnits någon slags text i stil med bogsering.. Han råddes att ringa polis och tipsa om detta!! Så alltså, blanda inte ihop skåpbil med medium o skapa egna sanningar..

Korrekt! Jag gjorde en iakttagelse angående den blå skåpbilen. Den är uppriktig och jag har följt rådet jag fick.
Den blå skåpbilen är sann och riktig i sig, men det betyder inte att den har med Wilmas försvinnande att göra!
Jag ville bara kolla om uppgifter om denna bil kommit fram tidigare i tråden, det var det enda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Den jag kollade var på Stureholmsvägen 2gröna portar

Ja det stämmer. Men om man vrider bilden runt kommer man till slut till 3 (3 tror jag) gröna garageportar också!
Citera
Medlem
Tackar för svar. Ni är grymma! Jag och frun åker upp med våra hundar i helgen och hjälper till om det fortfarande behövs då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in