2019-11-25, 21:07
Medlem
Är identiteten känd på en misstänkta GM? Vad vet vi om honom och varför han är misstänkt?
Citera
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Jodå, jag kunde i min förra lägenhet inte dammsuga om jag hade igång ugn, spis eller diskmaskin. Dammsugaren drog 1000W. Det är mycket i en lägenhet. Mitt hus ligger just nu under 1000W i snitt på dygnet och det är ett helt hus med uppvärmning, matlagning, datorer mm.
Det berodde inte på att dammsugaren drog så mycket -- utan för att samma fas/faser i huvudströmmen var för hårt belastade --- då går proppen om man kör för många maskiner.

En dammsugare drar inte så mycket el att det står ut vid en normal elförbrukning. Det kan märkas om dammsugaren är det enda du använder elen till .. typ.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Den där elmäntaren - är det en snubbe från ortens elverk som verifierat detta i tråden eller hur i all världen kan den upplysningen ha kommit Flashback tillhanda? Trådsanning ang elförbrukningen? Vi vet hur trådsanningar kan löpa som en svart lång orm genom ett helt ärende, bara för att visa sig att det var fullständigt taget ur det blå.

Trådsanning. Postaren Eller någon bekant till denne hade kommit över informationen på olagligt sätt som jag förstod det hela.

Inte orimligt, det finns många orsaker, naturliga eller inte som skulle kunna förklara det om det är sant.
Citera
2019-11-25, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Ni menar väl inte portarna på företaget Troll?

Namnet fick jag aldrig fram.
Följde bara Overtramps länk.
i vilket fall ligger det helt nära, till höger om Tungbärgarna som har bogsertjänst.
Någon blå skåpbil det pratats om finns däremot ej på Bilbärgarnas bilder-
Citera
2019-11-25, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
En dammsugare förbrukar inte så mycket att det blir en märkbar avvikelse på elmätaren.

Det beror ju på hur länge du har på den och hur mycket energi den förbrukar. Det som har ryktats om är att det förbrukades över 30 Kwh på lördagen.
Citera
2019-11-25, 21:12
Medlem
gsonjuniors avatar
Det räcker med gissningar angående elförbrukningen nu. Oavsett om han har vispat ägg i 8 timmar eller haft en egen ljusshow under lördagen så är elförbrukningen inget som är bekräftat utan enkom en trådsanning.

Släpp det. Ni matar bara trollen som vill skapa trådsanningar.
Citera
2019-11-25, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Trådsanning. Postaren Eller någon bekant till denne hade kommit över informationen på olagligt sätt som jag förstod det hela.

Inte orimligt, det finns många orsaker, naturliga eller inte som skulle kunna förklara det om det är sant.
Ok, en trådsanning alltså och det finns absolut inga belägg för att någon elförbrukning gått upp. Och ändå diskuteras det ända in i kaklet. Nå, det finns väl inte så mycket annat just nu - bara rundgång. Jag sitter och kikar in på polisen.se var femte minut i brist på annan info. Händer inget där heller.
Citera
2019-11-25, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Är kommentarerna långa? Annars skriv ut det

Har skrivit in länken manuellt här på två ställen men det fungerar inte.
Leder till "error". Bättre gå till sign Overtramps kommentarer på hans profil och hitta originallänken.
Citera
2019-11-25, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han har ju sagt till pappan att de hade bråkat och att hon dragit iväg därifrån ... så det får väl anses belagt att hon var närvarande vid det bråket.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Allt som inte går att verifiera skall antas vara lögn. Är jag tillräckligt klar eller begriper du fortfarande inte?
Självklart kan han inte neka till bråket - det finns det vittnen på - men att hon stack ifrån på egna ben finns det ingen som helst verifiering på. INGEN har sett henne sen dess. Och därför kan han vara trygg med att ljuga om det tills annat bevisats.

Man kan ju inte återskapa det förflutna enbart med sånt som går att verifiera. Det vore djupt orättvist eftersom det förstås har hänt en massa i det förflutna som inte går att verifiera. Att hon tex lämnar lägenheten är inte lika lätt för grannar att lägga märke till, som det är för dem att lägga märke till ett bråk.

Och kom med ett bra skäl (eller flera) till varför vi automatiskt ska misstro honom, när han säger att hon lämnade lägenheten och inte kom tillbaka.
Det är nog det vanligaste sättet människor försvinner på, man lämnar sin bostad och kommer aldrig tillbaka till den. Allt blev kanske för mycket för henne helt enkelt, med pojkvännen mm, och hon lämnade därför allt. Att hela Sverige letar efter henne tänker hon kommer upphöra inom kort, och hon ser fram emot när hon förklaras död och blir "begravd".
Senast redigerad av vemsa 2019-11-25 kl. 21:21.
Citera
2019-11-25, 21:18
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Den röda Ford Focus som det talas om, är den påställd, var den skattad och besiktigad aktuell tid, eller hade den körförbud, går det att kolla upp?
Skattad, besiktigad och i trafik (ej avställd).

https://biluppgifter.se/brukare/person/ojA5NXRwjp/5OWRoEzQj0?utm_source=ratsit&utm_medium=web&utm_ca mpaign=vehicle&utm_term=person
Senast redigerad av JustLikeMoney 2019-11-25 kl. 21:20.
Citera
2019-11-25, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
i vilket fall ligger det helt nära, till höger om Tungbärgarna som har bogsertjänst.

Alltså nu tycker jag det spårar i tråden!
Detta med skrot och blå skåpbil som diskuterades förut idag, hade INGET att göra med nåt medium!!! Det handlade lm att någon hört ett rykte om att mgm fars bil setts på en skrot i helgen. Inget bekräftat, utan ett RYKTE!! Sen angående den där blå skåpbilen, den hade uppmärksammas av en annan här i tråden när h*n hade vart på ett ställe han inte, vad jag uppfattade det som, förväntade sig stöta på någon. På denna bil skall det ha funnits någon slags text i stil med bogsering.. Han råddes att ringa polis och tipsa om detta!! Så alltså, blanda inte ihop skåpbil med medium o skapa egna sanningar..
Citera
2019-11-25, 21:19
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Kolla inlägg 6645, om ni menar länken ang skrot med gröna dörrar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in