2019-11-25, 19:59
Medlem
Jaha, det var (inte) snabbt jobbat. Dessa enkla utredningsåtgärder måste ske direkt, i ett mycket tidigt skede. Alla kameror från den MT och pappas bostad måste gås igenom för tiden man tror ett brott är begånget. Detta skall fotfolket användas till och prioriteras. Fan vad segt det går!

Finns det övervakningskameror mot vägen skall dessa gås igenom

Citat:
Ursprungligen postat av Klippabort
Inspelning från bensinstationen i Ljungskile. Jag hörde polisen prata med kvinnan som jobbade på platsen.
Citera
Medlem
tomyhockeys avatar
har polisen kollat i mgms pappas bostad . kan Wilma ligga där inne monterat inne på vägg eller skorsten .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Finns en skrot med bogsering som heter Tungbärarna på Björbäcksvägen.
"Larmassistans" står det där också.
Till höger på kartan några hundra meter finns Stureholmsvägen/ industriområde - och just där
finns garage med gröna portar (om man vrider på bilden i en länk här tidigare i tråden, postat av Komment 1 )- ett medium har sagt att man ska leta efter garagedörrar med gröna portar på någon skrot.

Kan det vara Tungbärgarna, alltså en bärgare med kraftigare doningar inriktad mot lastbilar och bussar?
Citera
2019-11-25, 20:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
Verkligen inte. Men jobbar polisen så, efter såna här medium? Borde inte det betraktas som tjänstefel och slöseri med resurser då det inte finns några vetenskapliga evidens som styrker det hela?
Om denne person tidigare har hjälpt brottsutredningar eller har ett särskilt reputabelt rykte så borde det självklart undersökas om nu bilskrot har varit uppe på bordet. Om inte så kan detta Medium ställa sig i kö bakom alla våra flashback-teser som redan skrivits i över 800 sidor text.
Citera
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Är det nån som tipsat polisen om detta med de gröna portarna? Det skadar ju inte tänker jag.
Farbror Blå arbetar INTE med tips från medium
Citera
Medlem
Citat:
Verkligen inte. Men jobbar polisen så, efter såna här medium? Borde inte det betraktas som tjänstefel och slöseri med resurser då det inte finns några vetenskapliga evidens som styrker det hela?
Man gjorde det för 30-40 år sen. Eller - vissa poliser tog faktiskt sånt här på allvar. Men ett tips är ett tips - då har man åtminstone inte missat något. Så om nån pm:ar mig lite info så kan jag fixa det.
Citera
Medlem
Citat:
Om det visar sig stämma så ska jag fan börja tro på medium i fortsättningen, men är minst sagt skeptisk, diplomatiskt och pragmatiskt uttryckt.

https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/glöm-inte-gömda-bakgårdar-1.9716915

Gömda GRÖNA lastportar i Uddevalla.
Citera
2019-11-25, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man gjorde det för 30-40 år sen. Eller - vissa poliser tog faktiskt sånt här på allvar. Men ett tips är ett tips - då har man åtminstone inte missat något. Så om nån pm:ar mig lite info så kan jag fixa det.

https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/glöm-inte-gömda-bakgårdar-1.9716915

Kolla området på länken angående gröna dörrar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsdetective

Gömda GRÖNA lastportar i Uddevalla.
Aj då. Det var ju inte så bra.
Citera
Medlem
dryopteriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Finns en skrot med bogsering som heter Tungbärarna på Björbäcksvägen.
"Larmassistans" står det där också.
Till höger på kartan några hundra meter finns Stureholmsvägen/ industriområde - och just där
finns garage med gröna portar (om man vrider på bilden i en länk här tidigare i tråden, postat av Komment 1 )- ett medium har sagt att man ska leta efter garagedörrar med gröna portar på någon skrot.
Åh äntligen nära en lösning!
Du har väl tipsat polisen!
Citera
2019-11-25, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dryopteris
Åh äntligen nära en lösning!
Du har väl tipsat polisen!

Kom att tänka på detta ställe i Uddevalla (med tanke på det som skrivits om gröna dörrar). Känner någon till dessa områden?

Citera
2019-11-25, 20:06
Medlem
Gobigorgohomes avatar
Finns en bunker vid rimnershallen i anslutning till dynamitbacken, hoppas dom har tittat i den.
Den är öppen, vet att jag tittade in i den i sommras och det var bra mycket skit som låg i den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in