2019-11-25, 17:59
Medlem
MentuMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rueall
Khoshn*w, Sh*m*l Moh*mmed M*jeed (40 år, Uppsala) Styrelseledamot i Hedekas Bildemontering AB.?

Sh*mal Moh*mmed M*jeed Khoshn*w
c/o *hmed G*furi
Blekingevägen 2 lgh 1001
757 58 Uppsala

(*=a)

Hedekas bildemontering har för övrigt varit totalt proppfullt med bilar den senaste tiden så dom demonterar, pressar och skickar på löpande band. Det är ingen omöjlighet att dom lagt henne i en bil och pressat den. Med tanke på hur mycket prat det varit om bilskrotar i tråden så borde den teorin kanske varit uppe redan men jag har missat det isf
Citera
2019-11-25, 18:00
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men ändå inte så givet att GM/ev medhjälpare på förhand kunde veta precis hur många dygn de hade på sig innan polisen skulle börja agera?
Köra bil tur och retur Uddevalla - Upplands Väsby gör man lätt på en kväll/natt/morgon, för att exemplifiera en smula.
Citera
2019-11-25, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elva9tolv
Det är ju roligt att dom skriver att pappan blev förvånad när han blev hämtad men glad när han blev fri 🤷‍♂️ Låter som taget ur en barnbok.

Ja men precis, det är fan i mig skandal av msm med dess stora spridning, att gång efter annan uttrycka sig infantilt i så allvarliga händelser som detta o i många andra fall.
Var är tankar o medmänsklighet om offer o deras anhöriga i stunden man präntar ner sånt skit?
Citera
2019-11-25, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Har det stått i media, eller vet någon, vilken tid på torsdagskvällen som bråket i lägenheten ska ha varit?

Står nog nånstans om jag inte minns fel. Men enligt nån artikel jag läste kunde grannen inte ens avgöra om det var en kvinna eller man som skrek på torsdagen. Men vad menade grannen med skrik? Skrik som att man skriker åt varandra med ord eller att någon skrikit rakt ut för att man blivit rädd eller vad? Vad kan det bero på att man inte ens hör skillnad på en man eller kvinna?
Citera
2019-11-25, 18:02
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentuM
Hedekas bildemontering har för övrigt varit totalt proppfullt med bilar den senaste tiden så dom demonterar, pressar och skickar på löpande band. Det är ingen omöjlighet att dom lagt henne i en bil och pressat den. Med tanke på hur mycket prat det varit om bilskrotar i tråden så borde den teorin kanske varit uppe redan men jag har missat det isf
Ja, man får lite Pulp Fiction-vibbar av det där med bilskroten.
Citera
2019-11-25, 18:02
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Tror polisen att de har lånat någons båt?

Jag tror att W*lma är på havsbotten i Kattegat
Citera
2019-11-25, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Nje nja iofs så får polisen inte ut ngt från kuben som blir enda dem kan se är väl blod och annat som pressats ut, men däremot skulle hela pressen vara ned sölad av blod så bra tänkt men tvivlar att dem gjort det!
En död kropp blöder inte. Blodet koagulerar ganska fort i kroppen och sjunker till lägsta kroppspunkten (likfläckar).
Citera
2019-11-25, 18:05
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Står nog nånstans om jag inte minns fel. Men enligt nån artikel jag läste kunde grannen inte ens avgöra om det var en kvinna eller man som skrek på torsdagen. Men vad menade grannen med skrik? Skrik som att man skriker åt varandra med ord eller att någon skrikit rakt ut för att man blivit rädd eller vad? Vad kan det bero på att man inte ens hör skillnad på en man eller kvinna?
"Grannen berättar att det var upprörda röster som hördes under torsdagskvällen och ljuden kom ifrån den misstänkte mannens lägenhet, menar grannen.
– Det var skrik och bråk. Det lät som om de slängde något i golvet flera gånger och kastade grejer. Men efter ungefär tjugo minuter blev det helt tyst och jag har inte hört någonting sedan dess."
https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7348221

Verkar ju som det är grannen under som hört detta med tanke på att han hört att de slängts någon i golvet.
Gärningsmannen verkar bo längst upp.
Citera
2019-11-25, 18:07
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnet
MGMs Pappa bil har varit synlig på bilskroten mellan Munkedal och Hedekas under helgen. Ägaren till bilskroten bor i Uppsala och är utlandsfödd..

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Den röda Ford Focus som det talas om, är den påställd, var den skattad och besiktigad aktuell tid, eller hade den körförbud, går det att kolla upp?
Har ”vi” bilnummer på de tre bilar som enligt ratsit ägs av mgms pappa?
Citera
2019-11-25, 18:07
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold666
Pojkvännen råkade mörda Wilma, ringde farsan som kommer och hämtar upp kroppen.
Kör några mil bort och gräver ner kroppen djupt under marken i en skog.
Hur stor sannolikhet är det att man hittar henne då?
Båda två kommer gå fria i brist på bevis.
The end.

Fast du måste gräva ned kroppen ganska djupt för att vilda djur inte ska kunna gräva upp den. Minst 1 1/2 - 2 meter för att vara säker. Det krävs ordentliga spadar och säkert tre timmars grävande för den saken. Dessutom måste man veta var det går att gräva så djupt, så att man inte stöter på berggrund. Jag tror knappast den här araben och hans farsa eller släktingar är några experter på skog och mark. Dessutom riskerar man att någon hundägare eller flanör råkar komma förbi om man står och gräver så länge på samma ställe. Om de har grävt ned henne så måste de ju ha jobbat i dagsljus eftersom det inte funkar på natten.
Citera
2019-11-25, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Du har läst i tråden att hon kom då och då å hälsa på, va fan vet du om det?? Håll käft å hör vad jag säger. Jag känner familjen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tona ner dig om du vill bli tagen på allvar. Berätta om familjen istället för att vara oförskämd.
Citera
2019-11-25, 18:09
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Lite teori/spekulation.

Det finns åtminstone 2 användare i tråden som hävdar att de känner MGMs familj.

En av dem påstod att MGMs förutbestämda öde var att gifta sig med en redan utsedd kurdiska, att detta var uppgjort sedan länge. Men MGM ville inte detta, han var kär i, och nöjd med W. (Det kan vara svårt för nu vuxna barn med dubbelkulturer, att göra som föräldrar/gamla traditioner vill, eller att smälta in och vara "normal" i samhället och tiden de faktiskt lever i.)

Det har antytts att MGM skulle ha haft en skuld.....jag såg att pappan hade försökt att sälja saker på någon FB-sida, W hade nyligen (?) satt ut annons om barnpassning.

Om MGM backar ut från att gifta sig med denna ev kurdiska, kan det vara så att HENNES familj vill röja W ur vägen.

Kan det vara så att kurdiskans hemgift är redan betald (och spenderad) och MGMs familj har inte haft råd att betala tillbaka den?

MGM kanske inte vet var W finns, död eller levande och han och hans familj är under hot? Det känns ju liksom inte som att denna kurdfamilj har den högsta statusen i kurdsamhället kanske.

Bara teori/spekulation.

Wilma ville ta körkort och hade alla papper klara. Sparade för att uppfylla sin dröm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in