2019-11-24, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Vi vet inte om det är sant iom att det är MGM:s pappa som själv sagt det.

Jag känner folk som sett henne tillsammans med MGM ofta besöka pappans hus.
Citera
Medlem
Brottsrubriceringen är skyddande av brottsling - sonen - vid mord - som är grovt brott.
Det är inte offentligt bekräftat att det är pappan, men uppgifter om detta finns i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Håller med allt du säger, jävla trams om syra. Det har inte hänt.

Tvivlar även på att pappan (eller nån annan) har varit inblandat och då menar jag i mordet och praktiska vad gäller hennes döda kropp Känns så hemskt att man tror sig veta att hon ligger ensam och död.

Han är misstänkt för grovt skyddande av brottsling. Har aldrig sett att man använder ”grovt” i detta sammanhang. Kan tänka mig att de misstänker (vet) att han vet mer än han har sagt hittills och kanske hjälp till med bil eller bränt upp kläder. Är det pappan som är anhållen, har det bekräftats?

Mgm måste ha råkat försäga sig i sitt sista förhör. Nu hoppas jag att polisen sätter in svinduktiga förhörsledare som får dem att tro att de inte längre kan lita på varandra.
Citera
Medlem
trailblasers avatar
Vad är trådsanning?
Citera
2019-11-24, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Troligen är det total bullshit att hon brukade åka dit efter bråk. Han var noga på att påpeka att han brukade köra tillbaka henne sen. Troligen för att kunna förklara hennes DNA i hans bil? Tänker jag.
Låter fan rimligt
Citera
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Är det så? Jag läste tidigare i tråden att Wilma skulle ha kommit till pappan då och då, när hon och sonen hade bråkat.

Däremot kanske det är en skam att bli dumpad? Att släkten hade henne som tilltänkt brud?

Jag känner inga kurder, och har ingen insyn i deras kultur...Aldrig hört något gott om kurder av andra invandrar-grupper, men det är en annan diskussion....

Du har läst i tråden att hon kom då och då å hälsa på, va fan vet du om det?? Håll käft å hör vad jag säger. Jag känner familjen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Nej. Det har blivit en trådsanning.
Tunga steg i trapphuset nämns här och där nämns ingenting om bråk den natten.
https://www.aftonbladet.se/a/Xg3vrb

Uppgifter om att de brukade bråka kom vid senare tillfälle:

"En granne till pojkvännen berättar:
– Det var inte ovanligt att det var högljutt och bråkigt i lägenheten. Jag bor nära så jag suckade ofta över att det lät så mycket."

https://www.expressen.se/gt/krim/familjen-om-misstankt-mordade-wilma-pojkvannen-var-svartsjuk-3/

Det fanns en annan artikel där en granne pratade om en specifik dag när de bråkade och dunsade och sedan blev det plötsligt tvärtyst.

I den artiken du länkar till står det generellt att de brukade bråkade och ingenting om att det blev tyst.

Edit
Här är källan
(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.
Senast redigerad av Rosamund 2019-11-24 kl. 19:38.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ateistallan
Förmodligen saltsyra som du kan köpa över disk. Jefrey Dahmer använde saltsyra för att lösa upp sina mordoffer. Restriktionerna på syror handlar om vad man kan göra bomber av inte om de kan lösa upp lik eller ej.

Om det skall vara syra så går det bra med kasserade bilbatterier.Häll i ett oljefat.Men det går åt ganska många så detta är inte troligt.
Citera
2019-11-24, 19:34
Medlem
Surfcruisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vWv
Vilken verkstad det är är det ingen som svarar på!

Jag frågade hela kvällen igår om verkstaden och i vilket område den ligger då det gick rykten om att den låg på samma väg som infarten till bilbranden igår morse...

Vet inte riktigt vem det är som sa att pappan hade en koppling till bilverkstad

Igår gick ryktena att bilverkstaden skall ligga när Ängebacken iaf..

Det var inte denna som ser ut som bilskrot/verkstad på flygfoto och nära Ängebacken?

https://goo.gl/maps/5Ta5d64k59sZNv7s7
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KumlaSugerKuk
Det lär ha att göra med detta att göra, tror ni polis kollat upp detta?

Intressant!
Bilen brann i närheten av en avfallsanläggning (dumpningsplats av kropp?)

Stulen från en bilfirma, hmm jo dessa bilskojare känner varandra vissa mer väl än andra.... bara ringa brorsan, de knas behöver bil. Bara ”sno” denna varsågod kompis
Förutsatt att pappan nu då hade bilfirma (vad det nu kom ifrån)

Polisen bör definitivt dra åt sig öronen på den!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Pappan var starkt emot ett förhållande med en svensk tjej, vad är det du inte fattar????

Men det är ju inte vad du skrev. Å vad har hedersmord med det att göra???? Verkar som om duninte vet vad ett hedersmord är.
Citera
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
Säkringen går ¨

Ok, försökte bara spinna vidare på varför elförbrukningen gått upp så mycket som någon påstod hade hänt.
Citera
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Exfru? De är tillsammans och bor tillsammans ju?
Vem har sagt att de är separerade? måste isåfall vara falskt då jag med säkerhet vet att de är tillsammans.

Då är det något missförstånd som har skett. Jag har tolkat det som att kvinnan som MGM:s pappa är sammanboende med inte är MGM:s mamma. Menar du att det inte stämmer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in