2019-11-25, 17:52
Moderator
OYs avatar
Den röda Ford Focus som det talas om, är den påställd, var den skattad och besiktigad aktuell tid, eller hade den körförbud, går det att kolla upp?
Citera
2019-11-25, 17:53
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MenVadVetJag
Jag var aktiv i tråden tidigt, men sedan har jag inte kunnat harva igenom allt.

Jag undrar om det framkommit något om en mörkblå skåpbil? En firmabil.
Med ett firmanamn i stil med "Bogserservice" och något mer.
Varför skulle den bilen vara inblandad?
Kan du ge mer information om bilen?
Citera
2019-11-25, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det är tydligt att något hänt där.

Svar på någon teknisk undersökning? NFC har prioriterat fallet och ska snabba upp analyssvaren.
Men det återstår ju att se.
Citera
2019-11-25, 17:54
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
Dessutom blir hederskontexten intressant när det gäller MGMs eventuella erkännande. Ett sådant riskerar dra skam över hela klanen och dessutom avslöja även pappan som brottsling. Kanske därför MGM är motiverad knipa käft. Vad blir släktens straff om han erkänner och drar pappan med sig i fallet?

Upprättad heder, kanske?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Du har läst i tråden att hon kom då och då å hälsa på, va fan vet du om det?? Håll käft å hör vad jag säger. Jag känner familjen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hur väl känner du familjen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Med alla dagar de haft på sig kan W finnas i princip var som helst i landet eller något grannland.

Men ändå inte så givet att GM/ev medhjälpare på förhand kunde veta precis hur många dygn de hade på sig innan polisen skulle börja agera?
Citera
2019-11-25, 17:55
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Den röda Ford Focus som det talas om, är den påställd, var den skattad och besiktigad aktuell tid, eller hade den körförbud, går det att kolla upp?
Kolla på Ratsit.
Citera
2019-11-25, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Har det stått i media, eller vet någon, vilken tid på torsdagskvällen som bråket i lägenheten ska ha varit?

Finns väl länk i trådstarten till det.
Citera
2019-11-25, 17:56
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Den ska enligt biluppgifter vara i bruk och har bara ägts i några veckor.
https://biluppgifter.se/brukare/person/ojA5NXRwjp/5OWRoEzQj0?utm_source=ratsit&utm_medium=web&utm_ca mpaign=vehicle&utm_term=person
Citera
2019-11-25, 17:57
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men ändå inte så givet att GM/ev medhjälpare på förhand kunde veta precis hur många dygn de hade på sig innan polisen skulle börja agera?
Mer än en dagsutflykt tror jag inte dom har vågat sig på, med ett lik i bakluckan.
Citera
2019-11-25, 17:58
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rueall
Khoshn*w, Sh*m*l Moh*mmed M*jeed (40 år, Uppsala) Styrelseledamot i Hedekas Bildemontering AB.?

Sh*mal Moh*mmed M*jeed Khoshn*w
c/o *hmed G*furi
Blekingevägen 2 lgh 1001
757 58 Uppsala

(*=a)

Är han gift, har han någon giftasvuxen dotter?
Citera
2019-11-25, 17:58
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Har det stått i media, eller vet någon, vilken tid på torsdagskvällen som bråket i lägenheten ska ha varit?
2019-11-13
"En granne till pojkvännen berättar:
– Det var inte ovanligt att det var högljutt och bråkigt i lägenheten. Jag bor nära så jag suckade ofta över att det lät så mycket.
En annan granne berättar att han mötte Wilma i trappuppgången på onsdagskvällen, klädd för att gå ut på festlighet. Han säger att allt verkade vara som vanligt."
https://www.expressen.se/gt/krim/fam...r-svartsjuk-3/

2019-11-14
"Grannen berättar att det var upprörda röster som hördes under torsdagskvällen och ljuden kom ifrån den misstänkte mannens lägenhet, menar grannen.
– Det var skrik och bråk. Det lät som om de slängde något i golvet flera gånger och kastade grejer. Men efter ungefär tjugo minuter blev det helt tyst och jag har inte hört någonting sedan dess."
https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7348221
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in