2019-11-25, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ynglingasaga
Vet du vad för sorts mediciner detta var? Narkotikaklassade sådana?

Nej men antar att det ej va Ipren som han gömde, säkerligen starkare grejer.
Vet ej ens om detta är sant, vet väl bara polisen 👮‍♀️
Citera
2019-11-25, 17:47
Medlem
MenVadVetJags avatar
Jag var aktiv i tråden tidigt, men sedan har jag inte kunnat harva igenom allt.

Jag undrar om det framkommit något om en mörkblå skåpbil? En firmabil.
Med ett firmanamn i stil med "Bogserservice" och något mer.
Citera
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Jag menar även att det kan vara en kompis i t ex bollnästrakten, där man påstår att hon setts, av flera oberoende vittnens utsagor.
Om W har motiv och bett kompisen vara tyst så kanske.
En kompis i Bollnäs eller utanför hemorten kanske har lättare att tiga - hon blir inte kollad.

Glöm det där med att någon sett henne i Bollnäs eller Malmö. Wilma är en tjej som kollar sociala medier dagligen. Hon har kontakt med sin familj regelbundet och är inte osams med vare sig mamman eller pappan. Om hon vore vid liv så vet hon genom media att hon är efterlyst och att hela Sverige letar efter henne och att Polisen lägger enorma resurser på detta. Hon vet då också att pojkvännen sitter fängslad. Tror du hon inte har högre moral än att hon skulle höra av sig? Varför skulle hon hålla sig undan? Om hon vore hotad på ngt sätt så kunde hon få all hjälp hon behöver av Polisen och övriga myndigheter. Det finns ingen anledning att tro annat än att hon är död.
Citera
Medlem
Någon som kan bekräfta uppgifterna från KidRaul, att tekniker är på plats vid MGM bostad nu ikväll?
Citera
Medlem
På torsdag har det gått 2 veckor sedan Wilm@ blev mördad. Verkar vara endast jag som tror hon blivit dumpad i vatten. Vattentemperaturen höjs knappast vilket förhindrar kroppen från att flyta upp till ytan. Detta beror naturligtvis även på andra omständigheter än temperatur, såsom strömmar, sänken, emballage mm. Som sagt vid 4 grader ca. kan det ta allt från 10 dagarsperiod upp mot 20 dagar eller ännu längre för en kropp att börja flyta.

Vet man om dessa omständigheter som mördare är vattnet den idealiska dumpningsplatsen jämfört med terräng. I alla fall under rådande väderförhållanden.

Edit, stavfel
Citera
2019-11-25, 17:48
Medlem
MentuMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Möjligt, men det finns väl kameror vid gränsen så det hade ju vart klantigt.

Det finns många andra vägar att ta än den uppenbara via E6
Citera
2019-11-25, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnet
Källa: osäker, rykte ifrån tanumshede

Exakt det är ett rykte från Tanum, varken mer eller mindre.
Skulle det möjligtvis komma från någon i närheten av skroten i Hedekas hade de kunnat finnas någon form av sanning i det.
Citera
2019-11-25, 17:50
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit
Är det vanligt att mördare gömmer sina offer i andra människors förråd/båthus?

z

Kan du visa på motsatsen? Att en det inte hänt att en mördare i en panikartad situation gömmer en kropp på ett ställe - tex förråd eller båthus. - till vilken man inte har någon som helst koppling eller anknytning?

Man kan tex lägga en kropp eller delar i något förråd som tillhör ett fritidshus vars ägare endast kollar av det några gånger per år.
Och likaså ett båthus som endast används sommartid, eller iallafall varmare månader. Om man då som GM då inte har båt eller nånsin varit båtägare så finns ju ingen koppling.
Citera
2019-11-25, 17:51
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jag hittade någon artikel på aftonbladet om att grannen hörde skrik och bråk på torsdagkväll så du har nog rätt.

Har det stått i media, eller vet någon, vilken tid på torsdagskvällen som bråket i lägenheten ska ha varit?
Citera
2019-11-25, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MenVadVetJag
Jag var aktiv i tråden tidigt, men sedan har jag inte kunnat harva igenom allt.

Jag undrar om det framkommit något om en mörkblå skåpbil? En firmabil.
Med ett firmanamn i stil med "Bogserservice" och något mer.

Har följt tråd från start, kan ej minnas någr sådana uppgifter. Dela gärna med dig av dina tankar. Obekräftade uppgifter säger att den mgm fars bil ska ha synts till på en bilskrot. Denna bilskrot verkar även bogsera om ja läste hemsidan korrekt. Så vad tänkte du på?
Citera
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
På torsdag har det gått 2 veckor sedan Wilm@ blev mördad. Verkar vara endast jag som tror hon blivit dumpad i vatten. Vattentemperaturen höjs knappast vilket förhindrar kroppen från att flyta upp till ytan. Detta beror naturligtvis även på andra omständigheter än temperatur, såsom strömmar, sänken, emballage mm. Som sagt vid 4 grader ca. kan det ta allt från 10 dagarsperiod upp mot 20 dagar eller ännu längre för en kropp att börja flyta.

Vet man om dessa omständigheter som mördare är vattnet den idealiska dumpningsplatsen jämfört med terräng. I alla fall under rådande väderförhållanden.

Edit, stavfel
Det är inte bara du som tänker på vatten. Polis och räddningstjänst gör och har gjort massor av sök med båt, sonar, drönare och helikopter. Men det finns hur mycket vatten som helst att söka igenom....
Citera
Medlem
aina08s avatar
Polisen uppmanar allmänheten att leta i sina båtar, båthus och förråd som ett led i sökarbetet efter den försvunna Wilma Andersson.
- Polisen och sökorganisationerna har svårt att kunna kontrollera alla båtar och båthus. Därför ber vi allmänheten i Uddevalla och Ljungskileområdet om hjälp, säger polisens presstalesperson Stefan Kristiansson.

Är det sommarstugor eller åretruntboende ute vid sjön Aröd?
Tänker att de finns en del byggnader, båthus, förråd och båtar att kolla där kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in