2019-11-24, 23:09
Medlem
Jofs avatar
.. enjoying life in the middle of the North Atlantic with @NikkiHenderson
skriver Greta https://www.facebook.com/gretathunbergsweden/
och bifogar fota av henne och Nikki.
Har Greta fått en kompis? Kolla; hon ser påfallande lika ut som Nikki. DET är ett symtom på social bonding.

Det är klart Nikki ser gladare säkrare och mer harmonisk ut än lilla Greta, men just det gör att hon kan vara en role model för Greta.
2019-11-25, 02:27
Medlem
Giant Squids avatar
Men finns det inga Finska släktdrag till Greta?
Hade känts säkrare om hon hade anknytningar dit istf, den grumlande genpoolen i svedala
2019-11-25, 06:08
Medlem
Merwinnas avatar
Jag funderar på var Aspergeranlaget kommer ifrån, det är ju ärftligt. Någon som vet? För ingen av föräldrarna verkar ju vara autistisk - förutom vad man sett av dem, så går det inte ihop med deras utåtriktade yrken. Och Malena har en charm som aspisar inte brukar ha (det kan till och med jag se, fast hon var på min hatlista i en massa år), o.s.v.. Någon som vet var det kommer ifrån?

Det finns en meme (jag vill inte länka till den, men det är ju bara att googla), där någon har tagit en bild på Gretas ansikte och skrivit in drag som är typiska för barn med FET (Fetal Alcohol Syndrome). Men SÅ kan det väl inte vara, eller kan det det..? Det är ju rätt vanligt att folk som arbetar på scen lugnar ner nerverna med alkohol.
2019-11-25, 07:44
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag funderar på var Aspergeranlaget kommer ifrån, det är ju ärftligt. Någon som vet? För ingen av föräldrarna verkar ju vara autistisk - förutom vad man sett av dem, så går det inte ihop med deras utåtriktade yrken. Och Malena har en charm som aspisar inte brukar ha (det kan till och med jag se, fast hon var på min hatlista i en massa år), o.s.v.. Någon som vet var det kommer ifrån?

Det finns en meme (jag vill inte länka till den, men det är ju bara att googla), där någon har tagit en bild på Gretas ansikte och skrivit in drag som är typiska för barn med FET (Fetal Alcohol Syndrome). Men SÅ kan det väl inte vara, eller kan det det..? Det är ju rätt vanligt att folk som arbetar på scen lugnar ner nerverna med alkohol.

Greta har inte FET. Hon liknar Svante utseendemässigt.

Var hennes Aspergers kommer ifrån är knepigare. Om hon hade härstammat i rakt nedstigande led från Svante Arrhenius, så hade det varit mer begripligt. Han såg ut som att han hade kunnat ha Aspergers.
2019-11-25, 08:11
Medlem
wwrs avatar
Har hon bantat sedan förra vintern? Fick hon kanske order att deffa inför FN-talet. Ser hon inte smalare ut än på Nya Tiders sammanställning av bilder av henne och Soros-aposteln Neubauer? Ett år kan ju göra en del i den åldern, men kanske inte så mycket?

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...3PwFApsmRTf74C

https://i.imgur.com/vSLpn5K.jpg
Senast redigerad av wwr 2019-11-25 kl. 08:15.
2019-11-25, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Det är bara vad du tror.

Ett annat fartyg som håller 25 knop är på väg mot La Vagabonde. Fartyget till höger i bilden är Méndez Nuñez.

https://postimg.cc/6T6S09Xw

La Vagabonde är omringad av diverse krigsfartyg.

https://postimg.cc/0r3SxMSc
Vilket ID (SAR) har båten Greta färdas i? Så jag själv kan följa båten och kontrollera uppgifterna.
Vilka krigsfartyg omringar båten namnge samtliga samt nation och SAR tack.
Senast redigerad av Jahvet 2019-11-25 kl. 11:21.
2019-11-25, 12:21
Medlem
HighwayDelights avatar
Vad har denna miljömessias åstadkommit? Är det bara snack o ingen verkstad som vanligt, eller har något de facto hänt?
2019-11-25, 12:50
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Vad har denna miljömessias åstadkommit? Är det bara snack o ingen verkstad som vanligt, eller har något de facto hänt?

Hon har gjort så att många unga och naiva människor världen över drabbats av ett syndrom som kallas för "klimatångest".

En bortskämd snorunge är vad hon är, som vägrar gå i skolan samtidigt som den tidigare Nobelpristagaren Malala riskerade sitt liv för att flickor ska få gå i skolan.

Bara en vanlig dag i dårhuset Sverige.
2019-11-25, 12:54
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Hon har gjort så att många unga och naiva människor världen över drabbats av ett syndrom som kallas för "klimatångest".

En bortskämd snorunge är vad hon är, som vägrar gå i skolan samtidigt som den tidigare Nobelpristagaren Malala riskerade sitt liv för att flickor ska få gå i skolan.

Bara en vanlig dag i dårhuset Sverige.

Misstänkte väl det
Och denna "undersökning" är ju helt åt helvete, som att dagens barn tänker på klimatet alls

Ja, där kan man snacka hjälte på RIKTIGT.
Greta är en jävla hycklare, såg någon bild då hon minsann dukat upp med diverse plastlådor osv för sin lilla picknick.

Ska man messa, kanske man ska föregå med gott exempel själv, och Teslan i NY då? Miljöbov tydligen, det går bra nu
2019-11-25, 14:13
Medlem
Giant Squids avatar
Prins Harry fortsätter att hylla Greta.
Nu senast på OnSide youth zones awards i Royal Albert Hall.
https://metro.co.uk/2019/11/25/ms-ba...e-us-11213686/

Citat:
Praising Greta Thunberg, 16, for bravely campaigning for action on climate change, the Duke said: ‘She may have been just one person at the beginning, but she had a belief, a mission, and a desire to do something not just for herself but for everyone, and now – the whole world is paying attention.

‘Whatever your dream – every country, every community, every school, every friendship group, every family needs their own Greta – someone who can lead the way, someone who is prepared to stand up for what they believe, and show how much they care for the people in their lives and the community around them.
2019-11-25, 15:17
Medlem
Nu snart i BBC.
https://www.bbc.com/news/topics/cwmr...greta-thunberg

Fast somliga trivs säkert bättre i anonymiteten ...
2019-11-25, 16:09
Medlem
CPJesuss avatar
Mycket intressant detta med Gretas släktskap.
Det talas ju mest utåt om den där forskaren men det kan alltså vara bankrånare inblandade också?
Har i mitt stilla sinne lite svårt att tro att megacucken Svante skulle vara släkt med förhärdade rånartyper. Men Svante vet man ju i o f s inte så mycket om annat än han är Gretas farsa och hängt med på hennes vänsterblivna propagandaturnéer. Enligt folk som träffat honom är han en mansfjolla.

Vad gäller Gretas morsa och hennes tid i Sandviken så har jag en mycket god vän som är född och uppvuxen i Sandviken som berättat en del. Mamma Malena ska tillsammans med bl.a. PK-sångaren Tomas Ledin sedan många år vara sponsor av en lokal i Sandviken som säljer just såna prylar från AFA som Malena och Greta burit. Lokalen ska också inhyst folk som krossat fönsterrutor för SD-medlemmar och dylikt enligt min vän. Han pekade ut den där lokalen för mig en gång då jag besökte Sandviken. Nu är jag inte så hemma på Sandvikens geografi men någon som kommer från trakten vet nog vad jag talar om. minns att en bra kinarestaurang vi käkade på låg alldeles i närheten av lokalen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in