Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-12, 13:08
  #23389
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
6 miljoner kilo koldioxid har denna konferens genererat. Hade de verkligen menat allvar med rädda miljön så skulle de stannat hemma och delta via videolänk.
Ja, ur miljösynpunkt är det säkert bättre att ägna sitt liv åt skinnhissen och datorn, i sann flashbackanda.
2019-12-12, 13:08
  #23390
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det hade också varit betydligt bättre om hon hade flugit själv till och från USA som Gillberg säger, istället för att flyga en femmanna-besättning två gånger över Atlanten. Men Greta skiter i sitt carbon footprint, det är bara andra som ska kritiseras för det och inte hon själv, how dare you Greta!

Intressant när Gillberg räknar antal kärnkraftverk i framtiden. Det blir 6 st.

https://www.youtube.com/watch?v=0dXMZfl5sEI

För att ersätta dessa kärnkraftsverk krävs det ca 11.000 vindkraftverk. En hektaryta motsvarande hela Gästrikland och Närke skulle behövas som yta för dessa vindkraftverk.

https://www.klimatupplysningen.se/20...sus-karnkraft/

Och vi pratar om en investering på över 500 miljarder. Lägg därtill att vi måste bygga ut överföringskapaciteten. Var ska pengarna tas ifrån?

Greta och hennes kompisar lever i en fantasivärld.
2019-12-12, 13:09
  #23391
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag tror att ditt inlägg ganska väl sammanfattar vad som driver många att skriva illa om Greta hela tiden. Ni tål inte att det går bra för henne, och gör allt för att motverka detta.

Jantelagen + klassisk mobbing.



Citat.Jantelagen + klassisk mobbing.


Godt set!!!:

https://m.youtube.com/watch?v=TMrtLsQbaok
2019-12-12, 13:11
  #23392
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Intressant när Gillberg räknar antal kärnkraftverk i framtiden. Det blir 6 st.

https://www.youtube.com/watch?v=0dXMZfl5sEI

För att ersätta dessa kärnkraftsverk krävs det ca 11.000 vindkraftverk. En hektaryta motsvarande hela Gästrikland och Närke skulle behövas som yta för dessa vindkraftverk.

https://www.klimatupplysningen.se/20...sus-karnkraft/

Och vi pratar om en investering på över 500 miljarder. Lägg därtill att vi måste bygga ut överföringskapaciteten. Var ska pengarna tas ifrån?

Greta och hennes kompisar lever i en fantasivärld.

Ja de pengarna lär inte finnas om vi dessutom ska ta på oss en massa andra kostnader som följd av Gretas vänsterpolitik. Det går inte ihop ekonomiskt helt enkelt.
2019-12-12, 13:11
  #23393
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghou
Teslan var full med mat. Hur tänker du? De gjorde en väldigt lång resa i personbil. De köpte förstås mat längs vägen och åt i bilen. När de kom fram till hotellet hade de bråttom till ett förbestämt möte med en journalist från BBC, tror jag det var, och en öppnad konserv med bönor blev kvar i kaffe- och läskedrycksfacket.

Stackars er ni hycklare, som ser småfel hos andra men inte ens katastrofala brister hos er själva.

Skillnad är att jag kan erkänna brister. Gretas följare förnekar hennes.
2019-12-12, 13:16
  #23394
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Skillnad är att jag kan erkänna brister. Gretas följare förnekar hennes.
Nej, det kan du inte. Om det hade stått en colaburk mellan sätena istället, så hade scenen varit helt normal. Bortsett från att de bunkrat en del mat i kassar på golvet i baksätet. Ni är absurda.
2019-12-12, 13:17
  #23395
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Skillnad är att jag kan erkänna brister. Gretas följare förnekar hennes.

Dessutom fördömer du kanske inte att man agerar på det sättet, där är skillnaden som avgör om man är en hycklare eller inte.
2019-12-12, 13:19
  #23396
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghou
Nej, det kan du inte. Om det hade stått en colaburk mellan sätena istället, så hade scenen varit helt normal. Bortsett från att de bunkrat en del mat i kassar på golvet i baksätet. Ni är absurda.

Vad säger du om att hon orsakade 10 st flygresor över Atlanten för att hon själv skulle kunna segla över? Hade det inte varit bättre om hon inte hade flugit över själv istället, eller helt enkelt stannat hemma. Alternativt det Björn Gillberg förespråkade att flyga men att klimatkompensera.
2019-12-12, 13:25
  #23397
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghou
Nej, det kan du inte. Om det hade stått en colaburk mellan sätena istället, så hade scenen varit helt normal. Bortsett från att de bunkrat en del mat i kassar på golvet i baksätet. Ni är absurda.

Om vi hade varit absurda hade vi precis som Greta och hennes följe förbjuda alla flygplan och alla åker båt istället. Där har du riktig absurditet. Och eftersom vi inte kommer andra drivmedel eller elkapacitet för ersätta fossilfordon, samtidigt som man motsätter sig bygga nya kärnkraft, där har du ytterligare en absurditet. Ni lever inte i en verklighet. Ni kunde lika bra mässa om att folk ska flytta till mars.
2019-12-12, 13:26
  #23398
Medlem
123....s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheChelsea
Stor hycklare vid den åldern. Tror jag inte. Har hon beslagits med en endaste lögn ens ?

Man kan ha åsikter om Greta om det är rätt det hon säger eller om det ens är möjligt att vända skutan och rätta till saker och ting... Absolut..
Men att kalla henne lögnare och fejk krävs det en idiot eller någon som har bestämt sig för tycka något och hålla fast vid det.

Det tog en väldig tid för mig att informera mig om vad allting handlade om. Jag hade sett att det var en ung tjej som strejkade utanför riksdagshuset och att hon visst var dotter till Malena Ernman (som jag i grund och botten gillar men som har den där "Naiva" synen på migrationen här i landet vilket gjort att hon inte precis ligger i toppen på listan hos mig) sen var det ingenting mer med det, det låg helt utanför min intresse-sfär.
Men sen började jag efter ett tag kolla upp lite youtube klipp och annat därför jag inte kunde fatta hur stort det har blivit, och mitt mindset var väl det att jag skulle sälla mig till belackarnas skara om att hon var en puppet och ett verktyg bara.. Men det gick inte....

Greta är Genuin och ärlig rakt igenom, den som inte ser det kan inte ha den minsta människokännedom, sen har hon en begåvning och ett intellekt som inte många har, att hon som många säger inte skulle vara kapabel att skriva sina tal själv t.ex är rent löjeväckande att höra, fattar man inte det efter att ha sett intervjuer och annat där hon inte har stöd av något nedskrivet är man dum i huvet.
Sen ovsett hur hennes skolgång ser ut framöver så kan ni vara lugna för att hon kommer att ha det kunskaper hon behöver i livet och arbeten kommer inte att saknas...

Greta kämpar för någonting hon tror på hårdare än många kan förstå och att en liten tjej på 16 år men som ser ut som 12-13 kan få vuxna män och parlamentariker att rädas att debattera henne och att hon har modet att möta vem som helst trots sin ringa ålder och erfarenhet är helt otroligt....
__________________
Senast redigerad av 123.... 2019-12-12 kl. 13:29.
2019-12-12, 13:30
  #23399
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Vad säger du om att hon orsakade 10 st flygresor över Atlanten för att hon själv skulle kunna segla över? Hade det inte varit bättre om hon inte hade flugit över själv istället, eller helt enkelt stannat hemma. Alternativt det Björn Gillberg förespråkade att flyga men att klimatkompensera.
Eller när Obama flög sitt privatjet till Stockholm för att träffa Greta, ska hon ansvara för det också?

Jag tror inte att hon har så mycket koll på vad andra gör kring henne. Hon visste antagligen inte ens om att Malizia 2 skulle skifta besättning i NY.

Jag tror inte att hon låter bli att flyga för att minska utsläpp, utan att det är en symbolhandling. Hela vårt samhälle är uppbyggt kring fossila bränslen (vilket är problemet som Greta vill bearbeta) och nästan allt vi gör ger upphov till utsläpp. Vrid på vattenkranen och du konsumerar bränsle från något elverk.
2019-12-12, 13:31
  #23400
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123....
Greta är Genuin och ärlig rakt igenom, den som inte ser det kan inte ha den minsta människokännedom, sen har hon en begåvning och ett intellekt som inte många har, att hon som många säger inte skulle vara kapabel att skriva sina tal själv t.ex är rent löjeväckande att höra, fattar man inte det efter att ha sett intervjuer och annat där hon inte har stöd av något nedskrivet är man dum i huvet.
Sen ovsett hur hennes skolgång ser ut framöver så kan ni vara lugna för att hon kommer att ha det kunskaper hon behöver i livet och arbeten kommer inte att saknas...

Greta kämpar för någonting hon tror på hårdare än många kan förstå och att en liten tjej på 16 år men som ser ut som 12-13 kan få vuxna män och parlamentariker att rädas att debattera henne och att hon har modet att möta vem som helst trots sin ringa ålder och erfarenhet är helt otroligt....

Hur ärligt är det att fördöma flygresor och sedan orsaka 10 st flygresor för att hon själv skulle komma över Atlanten med båt tycker du?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback