2019-11-25, 02:27
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unggoy
Allt detta är saker du själv skulle kunna göra en fact check på om du vill. Det tar bara några minuter.

Till exempel: HB fick inte 1.5 miljarder i Kina.
https://www.factcheck.org/2019/10/trumps-claims-about-hunter-biden-in-china/

Nja, den länken säger egentligen inte emot de ursprungliga uppgifterna. Givetvis fick inte Hunter Biden & Co 1,5 miljarder dollar på ett bräde insatt på deras konto, det är inte så det funkar. Däremot är det så som din länk säger: ”The $1.5 billion figure refers to the size of the funds raised for investments.” Det är väl illa nog att Hunter Biden & Co. tack vare farsan lyckas deala till sig ett avtal värt 1,5 miljarder dollar. Hur ser det ut idag med företaget som Biden Jr. är delaktig i? (Från din länk) ”The company website says it now manages assets worth the equivalent of over $2.1 billion in U.S. dollars.” Hur mycket tillgångar förvaltade företaget innan man ingick i det kinesiska avtalet?

Citat:
Flera vittnen har frågats under förhören av demokrater om Bidens agerande i Ukraina och även om flera såsom Kent öppet säger att det fanns "apperance of a conflict of interest" säger också alla att de inte sett några indikationer på att Joe Biden har gjort något fel eller inte agerat enligt den utrikespolitiska agenda USA har i Ukraina.

Jag menar, man måste vara tappad bakom flötet eller helt enkelt oärlig om man inte ser Bidens agerande i Ukraina (och Kina) som ” a conflict of interest”. Det är mer än en ”conflict of interest”, det är en nationell säkerhetsrisk att ha den amerikanske vice presidentens son insyltad på detta sätt.

Citat:
Varför ska de gå till botten med detta när det finns noll bevis på att något felaktigt har begåtts?

Varför ska man gå till botten med detta? Jo för att hela upplägget som Biden har stått bakom är en nationell säkerhetsrisk, och som grädde på moset så har Biden erkänt att han begick en quid pro quo.

Citat:
Republikanerna hade ju kunnat starta en legitim utredning om detta, förslagsvis innan man förlorade kontrollen över huset.

En bra poäng, men man ska nog inte ropa hej än. Jag tror inte att sista ordet är sagt i hela den här affären. Ärligt talat så tror jag att Demokraterna har förstått att om man försöker driva en riksrätt mot Trump, så kommer detta att slå hårt tillbaka mot Demokraterna, och Joe Biden är det svaga kortet. De vill säkert inte att man gräver djupare i Bidens förehavanden.

Citat:
Men tydligen var det inte intressant innan Biden blev en potentiell rival i nästa val...

Tydligen inte, jag tror Trump hade arslet fullt med attacker gentemot honom från alla håll och kanter. Hade jag dock varit en gambler, då hade jag satsat mina surt förvärvade pengar på att Demokraterna för tillfället ser Biden som en belastning, och man kommer i slutändan försöka att pusha fram en annan kandidat i presidentvalet 2020.
Senast redigerad av IQ-145 2019-11-25 kl. 03:23.
Citera
2019-11-25, 02:57
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Som någon sa.... "Nu vet jag inte om du är dåligt påläst i ämnet, eller om du medvetet ignorerar "

Men det hela var ju inte så att Joe Biden kom på detta med att sparka Shokin själv.... det kom från kongressen/senaten att Shokin skulle bort. Det var uttalat samma hot från EU, IMF....
Ukrainarna själv hade mycket lågt förtroende för Shokin.

Nja, nu har du förenklat det hela och har uppenbarligen inte hela bilden klar för dig.
Det har redan vittnats om att det var amerikanarna (läs Obama & Biden) som orkestrerade hela biten att Shokin skulle bort. EU och IMFs ”hot” kom efter påtryckningar från USA. Hotet att sparka Shokin från t.ex. IMF gjordes av IMF efter det att man hade ryggen mot väggen. USA gav nämligen IMF ett ultimatum där man var tvungen att gå ut med detta ”hot” i utbyte mot en lånegaranti.

Citat:
Hade Shokin varit kvar så hade det liksom inte direkt hänt något överhuvudtaget...

Hur vet vi det? Varken du eller jag kan säga något sådant. Det vi faktiskt vet är att Shokin hade ett möte inbokat med Hunter Biden när han lägligt nog fick sparken. Vad hade det kunnat utmynna i? Det vet vi inte, eftersom Shokin aldrig kom så långt.

Citat:
Det finns alltså INTE en quid pro quo alls.

Självklart finns det, och det är klockrent. Finns inspelat och stolt proklamerat av Joe Biden själv.

Citat:
Att Shokin själv iefterhand säger hur mycket han jobbade och att han fick sparken för att han skulle utreda Burisma. Jaha? Skulle han säga att han fick sparken för att han var kass...?

Självklart försöker Shokin att framställa sig i bättre dager, men det gör alla, oavsett politisk färg eller land.
Senast redigerad av IQ-145 2019-11-25 kl. 03:27.
Citera
2019-11-25, 03:22
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Jag håller inte med i er argumentation.

Tråkigt och höra, men jag hoppas att du gör ett ärligt försök att vidga vyerna lite.

Citat:
Det är varken jäv eller någon konflikt då beslutet att sparka shokin togs av USA,EU,IMF,och världsbanken gemensamt. Med motivering att Shokin gjorde för lite för att få bukt med korruption.

Se mitt föregående svar till Garre74 när det gäller EU och IMF.

Citat:
1) Vindman kom till USA som 3 åring. Vindman har tjänstgjort i USA:s armé i hela sitt vuxna liv. Att ifrågasätta hans etnicitet när han dessutom mottagit ett purple heart-award , känns långsökt.

Jag har all respekt för att Vindman har tjänstgjort I USA:s armé, gott så. Men misstanken kvarstår dock att hans uppsåt inte är helt ”kosher” när det gäller Trump. Är han neutral i frågan? Tillåt mig tvivla. I slutändan så var hans vittnesmål dock helt irrelevant.

Citat:
2) Crowdstrikes grundare är amerikansk medborgare. Den fysiska servern finns eller finns inte kvar. Och det har faktiskt ingen betydelse då FBI gjort en virtuell avbildning enligt direktör Wray,och mccabe. Låt oss säga att de ljuger: har det fortfarande någon relevans för det faktum att Trump bad en främmande makt om hjälp med att utreda en politisk opponent? Senatens underättelsekommitté samt den hela samlade underättelsetjänsten i USA (NSC,FBI,CIA,NSA) ser Ryssland som boven i dramat. Inte Ukraina. NSC vädjar dessutom till den amerikanska befolkningen om att sluta gå på bluffen om att Ukraina hackade DNC.

Just det faktum att Crowdstrikes grundare är amerikanska medborgare gör ju inte saken bättre.
Vad framkom egentligen i DNC hackningen som man utredde? Ur ett nationellt säkerhetshänseende är alla sådana utredningar av intresse. Ja Ryssland är boven i dramat, då man hackade DNC servern som bl.a. Crowdstrike utredde.

Citat:
3) Hunter Biden är en amerikansk medborgare som bor i Maryland. Justitiedepartementet i Washington DC under ledning av William Barr är ett fullgott alternativ till Ukrainas åklagare Shokin.

Ja, jag tror inte att det hela är över, även om ”The swamp” kommer göra allt i sin makt att blockera och hindra eventuella vittnesmål och utredningar.

Citat:
Rudy Giuliani är inte rätt man för att leda en utredning om korruption i Ukraina. Varken Justitiedepartementet eller amerikanska UD har fattat beslut om att Rudy ska få vara point man. Det beslutet togs av presidenten ensamt. Och i hemlighet

Där håller jag med dig, och jag förklarade tidigare också varför jag tror Trump använde sig av Giuliani.

Citat:
Min fråga till dig är: Hur hade du känt om Obama gjort samma sak som Trump i hela denna ukraina-affär? Skulle du fortfarande tycka det är OK?
vh

Svårt att säga, men ja, om media och alla hade mobbat och jagat Obama på samma sätt som man har gjort med Trump, så tror jag faktiskt att jag hade tyckt det skulle vara ok om Obama använde sig av en egen kanal. Det skulle vara förståeligt.
Citera
2019-11-25, 04:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Svårt att säga, men ja, om media och alla hade mobbat och jagat Obama på samma sätt som man har gjort med Trump, så tror jag faktiskt att jag hade tyckt det skulle vara ok om Obama använde sig av en egen kanal. Det skulle vara förståeligt.

Med detta svar så tror jag inte vi kan nå konsensus då jag menar att medias granskning mot president trump varit befogad. Jag delar inte din uppfattning i att media har mobbat och jagat president trump. Jag tror även på den konspirationsteori som pekar på att donald trump är ägd av putin, samt att hans försök till att undanhålla sin inkomstdeklaration kommer visa på det.
Jag tycker även att den sortens gränspolitik som president trump har bedrivit är direkt inhuman och olaglig och att han bör ställas inför rätta för det.
Jag tycker även att donald trump är en djupt oärlig person. Jag anser att den sk. nyhetskanalen FOX är det enda som håller uppe president trumps väljarbas just nu.

med det sagt,
så får jag önska dig en fortsatt trevlig natt
Citera
2019-11-25, 04:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Eh, ja senaten lär man inte nå förns tidigast i mitten av 2020. Det tidigaste man lär kunna ha en omröstning om huruvida man skall ta ärendet vidare bör vara i mitten av december. Så i slutet av Januari har vi inte ens ett besked om det når senaten, vilket det knappast lär göra efter de nederlag som dessa förhör gett Dems.
Thanksgiving är om 3 dagar och Nancy Pelosi har rensat i kalendern så att en omröstning sker innan senaten upplöses. Annars kan senatens majoritetsledare mitch, helt enkelt vägra sammankalla senaten igen nästa år.

https://www.senate.gov/legislative/2019_schedule.htm
Moscow Mitch har rensat i kalendern så att senaten inte kommer att hålla öppet efter den 16e december 2019.

Jag tror därför att senatens rättegång är slut precis i mars och innan primary season börjar. Skulle rättegångarna fortsätta in i april så är Trump fucked. För då kommer de mest sårbara senatorer som med nöd och näppe undvikit att blir "primay challenged" att rösta för att fälla honom.

Det inkluderar tex Republikanerna:
Senator Joni Ernst i Iowa. Susan Collins i Maine. Lindsay Graham i South Carolina. Cory gardner i colorado
Citera
2019-11-25, 06:56
Medlem
Citat:
Tråkigt och höra, men jag hoppas att du gör ett ärligt försök att vidga vyerna lite.

Se mitt föregående svar till Garre74 när det gäller EU och IMF.

Jag har all respekt för att Vindman har tjänstgjort I USA:s armé, gott så. Men misstanken kvarstår dock att hans uppsåt inte är helt ”kosher” när det gäller Trump. Är han neutral i frågan? Tillåt mig tvivla. I slutändan så var hans vittnesmål dock helt irrelevant.

Just det faktum att Crowdstrikes grundare är amerikanska medborgare gör ju inte saken bättre.
Vad framkom egentligen i DNC hackningen som man utredde? Ur ett nationellt säkerhetshänseende är alla sådana utredningar av intresse. Ja Ryssland är boven i dramat, då man hackade DNC servern som bl.a. Crowdstrike utredde.

Ja, jag tror inte att det hela är över, även om ”The swamp” kommer göra allt i sin makt att blockera och hindra eventuella vittnesmål och utredningar.

Där håller jag med dig, och jag förklarade tidigare också varför jag tror Trump använde sig av Giuliani.

så konstigt resonemang som bara faller tillbaka på sitt eget resonemang...

han litar inte(!) på sina egna myndigheter eftersom han varit/är under luppen pga egna kontakter med ryssland.. (och kontakter har hans administration haft). så nu gör han samma sak med ukraina.... och du menar det är ok eftersom han känner sig utsatt....

Surprise - han ÄR ju konstant under luppen just för att han håller på så här, han har inge djupare motivering än att det är så här han vill göra det. Allt på egen hand.

Isf borde han flytta till Kuba eller Ryssland och ta över där...
Citera
2019-11-25, 07:11
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Jag håller inte med i er argumentation.

Det är varken jäv eller någon konflikt då beslutet att sparka shokin togs av USA,EU,IMF,och världsbanken gemensamt. Med motivering att Shokin gjorde för lite för att få bukt med korruption.

1) Vindman kom till USA som 3 åring. Vindman har tjänstgjort i USA:s armé i hela sitt vuxna liv. Att ifrågasätta hans etnicitet när han dessutom mottagit ett purple heart-award , känns långsökt.

2) Crowdstrikes grundare är amerikansk medborgare. Den fysiska servern finns eller finns inte kvar. Och det har faktiskt ingen betydelse då FBI gjort en virtuell avbildning enligt direktör Wray,och mccabe. Låt oss säga att de ljuger: har det fortfarande någon relevans för det faktum att Trump bad en främmande makt om hjälp med att utreda en politisk opponent?
Senatens underättelsekommitté samt den hela samlade underättelsetjänsten i USA (NSC,FBI,CIA,NSA) ser Ryssland som boven i dramat. Inte Ukraina. NSC vädjar dessutom till den amerikanska befolkningen om att sluta gå på bluffen om att Ukraina hackade DNC.

3) Hunter Biden är en amerikansk medborgare som bor i Maryland. Justitiedepartementet i Washington DC under ledning av William Barr är ett fullgott alternativ till Ukrainas åklagare Shokin.
Rudy Giuliani är inte rätt man för att leda en utredning om korruption i Ukraina. Varken Justitiedepartementet eller amerikanska UD har fattat beslut om att Rudy ska få vara point man. Det beslutet togs av presidenten ensamt. Och i hemlighet

Min fråga till dig är: Hur hade du känt om Obama gjort samma sak som Trump i hela denna ukraina-affär? Skulle du fortfarande tycka det är OK?
vh

Demokraterna och dess media har ju jobbat 24/7 sedan valet 2016 med att försöka hitta skit på presidenten.
Bidens ukraina-fiffel skall dom försöka vända mot Trump.

Tycker du Trump och Obama behandlats jämlikt av media och sina politiska motståndare?
Citera
2019-11-25, 07:37
Medlem
Citat:
Nja, nu har du förenklat det hela och har uppenbarligen inte hela bilden klar för dig.
Det har redan vittnats om att det var amerikanarna (läs Obama & Biden) som orkestrerade hela biten att Shokin skulle bort. EU och IMFs ”hot” kom efter påtryckningar från USA. Hotet att sparka Shokin från t.ex. IMF gjordes av IMF efter det att man hade ryggen mot väggen. USA gav nämligen IMF ett ultimatum där man var tvungen att gå ut med detta ”hot” i utbyte mot en lånegaranti.

Hur vet vi det? Varken du eller jag kan säga något sådant. Det vi faktiskt vet är att Shokin hade ett möte inbokat med Hunter Biden när han lägligt nog fick sparken. Vad hade det kunnat utmynna i? Det vet vi inte, eftersom Shokin aldrig kom så långt.

Självklart finns det, och det är klockrent. Finns inspelat och stolt proklamerat av Joe Biden själv.

Självklart försöker Shokin att framställa sig i bättre dager, men det gör alla, oavsett politisk färg eller land.

Du tar alla möjliga påståenden om Hunter och gör till sanning. Som tex att Yale #1 Law school i USA skulle gjort en gentjänst och antagit honom...

Sedan tar du alla möjliga aspekter om Shokin och menar att det hela verkligen var Joe Bidens verk från start till slut. Du menar att alla la sig platt för Joe Biden, tom Ukrainarna själva ändrade uppfattning om Shokin. Allt för att Hunter var korrupt. Om det nu var så, varför har de ännu inte hittat något på honom?

Det är otroligt mycket som ska passa in, falla på plats för att det ska vara Joe Bidens verk.
Medans för den "nu" versionen räcker med att Shokin verkligen var dålig på sitt jobb... och om det verkligen var ett möte med Hunter så hade det inte hänt något efter det, vad tror du?
Att Hunter skulle erkänt allt han gjort... eller tom saker han inte gjort?

OnT - å ena sidan är Bidens inte del av denna topic, men de är en del av bakgrunden och när en del Trump-dyrkare ( ) kommer in så verkar de leva efter "det var ju motiverat".... och "vad skulle han göra, alla myndigheter hatar ju honom"...
så finns det inte möjlighet att ändra trådstart, med vissa bakgrundsdetaljer?
Citera
2019-11-25, 08:32
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:

Men tydligen var det inte intressant innan Biden blev en potentiell rival i nästa val...

Biden en potentiell rival? Har du öht lyssnat på honom? Han minns inte alltid vilken stat han befinner sig i och gör bort sig i princip varje gång han öppnar munnen.

Nej, det kan vi direkt avfärda. Trump behöver ingen skit på Biden för att krossa honom.
Citera
2019-11-25, 09:22
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Med detta svar så tror jag inte vi kan nå konsensus då jag menar att medias granskning mot president trump varit befogad. Jag delar inte din uppfattning i att media har mobbat och jagat president trump.

Du är en liten skojare där kära Krauthammer, en comedienne. Det Trump har fått utstå från media och diverse politiker är utan dess like. Bara en sådan sak att 92% av all mediabevakning av Trump har varit negativ säger det mesta. På vilket sätt har medias roll gentemot Trump varit befogad? Hur befogat tycker du att det var när hans yngsta son förlöjligades, eller hans fru? Varför dra in dem i det hela? Oavsett politisk tillhörighet så är det inte ok.

Citat:
Jag tror även på den konspirationsteori som pekar på att donald trump är ägd av putin, samt att hans försök till att undanhålla sin inkomstdeklaration kommer visa på det.

Nej, nej Krauthammer, nu börjar du sväva ut och börja tappa i trovärdighet. På vilket sätt skulle miljardären Trump vara ägd av Putin? Jag kan nog garantera dig att ingen underrättelsetjänst i världen hade släppt fram Trump till den positionen han är idag om så hade varit fallet.

Citat:
Jag tycker även att den sortens gränspolitik som president trump har bedrivit är direkt inhuman och olaglig och att han bör ställas inför rätta för det.

Hur kan det vara olagligt och inhumant att skydda sina egna medborgare? Vem värdesätter du högst i ditt liv? Din egen familj, eller en total främling? Att skydda sina egna medborgare från okända och okontrollerade människor, är just tvärtom. Det är humant och ansvarsfullt gentemot den egna befolkningen. Trumps lojalitet ska vara gentemot det egna landet och folket, ingen annan.

Att bygga en mur är ett sätt där man förhindrar att ibland tusentals människor dagligen tar sig in i landet illegalt. Människor man inte vet någonting om, deras bakgrund, ingenting.
Nu pratar vi om USA, vill man in i landet på legal väg så går det alldeles utmärkt. Det är så de allra flesta vill att det ska gå till i ett civiliserat land. Vi kan inte ha i princip total anarki, där folk väller in planlöst utan någon som helst koll. Varför har man gränser överhuvudtaget?
Genom muren försvårar man även smugglingen av narkotika från de Mexikanska drogkartellerna. Det är väl bra, tycker du inte det?

Citat:
Jag tycker även att donald trump är en djupt oärlig person. Jag anser att den sk. nyhetskanalen FOX är det enda som håller uppe president trumps väljarbas just nu.

Det är mycket möjligt att Trump är en skitstövel privat, men det är i ärlighetens namn helt ointressant när det gäller landets ekonomi, säkerhet och trygghet.
Citera
2019-11-25, 10:38
Medlem
Citat:
Nej det förstår jag att du inte tycker....

Med reservation för att polls ett år innan valet givetvis inte är det mest tillförlitliga så får vi dock konstatera att Biden i snitt vinner dessa med nästan 10%.

https://www.realclearpolitics.com/epolls/2020/president/us/general_election_trump_vs_biden-6247.html

Jag är ingen Biden-supporter men han har starkt stöd bland USA:s svarta befolkning vilket är en grupp Trump är extremt impopulär bland och bli valdeltagandet bland dessa högt i en match mellan det två har Biden en god chans att vinna.

Tycker du själv att Trump är en sammanhängande man när han till och med får Fox & friends att skruva på sig?

https://www.youtube.com/watch?v=WNqKhRcpktU

Värt att notera är dock att de utredningar Trump pushade för hade han friskt använt som ammunition mot demokraternas kandidat och parti oavsett om det blir Biden eller någon annan.

LOL, jag skulle gett vad som helst för att kunna läsa dessa personers tankar.

Snubben försökte bryta in, och rätta till nån gång. Minns iallafall att han sa "but EU do give aid too" ..... "but we give more" var han tvungen att lägga till.

Det är inget mot Trump personligen, men liksom... varenda chef jag haft, säkert varenda lärare jag haft (kanske inte flummiga mattelärare på Universitetet) - ALLA har varit bättre på att motivera, inspirerar, förklara, och ibland motförklara fel man gjort. Trump är verkligen POTUS och pratar så där...

GOP borde bara baserat på detta klipp, säga "nej nu räcker det".
De borde ju kunna ha nån annan på lager?

Vem skulle kandidera efter trump?
Senast redigerad av Garre74 2019-11-25 kl. 11:23.
Citera
2019-11-25, 11:23
Medlem
klybans avatar
Citat:
Självklart inte, läs på ordentligt så kommer du själv att förstå kopplingen.

...
Ingen som bryr sig om varför trumpen begick brottet, bara att brottet är begånget.
Resten är irrelevant och om det handlar om annat än brottet.
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
Demokraterna och dess media har ju jobbat 24/7 sedan valet 2016 med att försöka hitta skit på presidenten.
Bidens ukraina-fiffel skall dom försöka vända mot Trump.

Tycker du Trump och Obama behandlats jämlikt av media och sina politiska motståndare?
Då var ju det rätt korkat att begå ett brott som i Ukraina-skandalen, som man erkänner sen via talesmän för POTUS.

Fullkomlighet älskar hur man är ledsen för man blivit avslöjad på ett brott i Ukraina(ett brott som är mer korrupt än den korruption man var ute efter), och inte på den som begår brottet.
Utan den som avslöjar brottet är den hemska, typiskt fascism.

Och Demokrater behövde inte vända nått, då det kom 7st visselblåsare.
Men tror allt blev fel och kom ut pga Alko-Rudy, om du nu letar skuld till brottet är ute och erkänt av talesmän i POTUS.
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Biden en potentiell rival? Har du öht lyssnat på honom? Han minns inte alltid vilken stat han befinner sig i och gör bort sig i princip varje gång han öppnar munnen.

Nej, det kan vi direkt avfärda. Trump behöver ingen skit på Biden för att krossa honom.
Det du berättar där är till inget försvar för trumpen och Ukraina-skandalen.
Sen på detta är inte heller ad hominem ett försvar som håller för nått alls.

Har du nått sakligt om Ukraina-skandalen och vad som sagts i impeachment förhören?
Bidens kommer aldrig vara samtalet i detta brott, då det är bara orsaken trumpen har.
Dock så fungerar inte så att man kan prata om annat i sak, när man hanterar brott och bevisning.

För om man gör, så är det bara irrelevant.
Då det är bara en sak som är intressant här, och det är Ukraina-skandalen och quid pro quo brottet.
Du är välkommen att pusha för utredning Hunter om du vill det, du får gärna fälla honom med för min del.
För INGET av detta ändrar brottet trumpen gjort.

Men handlar tråden om hunter som nu ett tag, så går man in i ett steg där man inte längre pratar om trådens ämne överhuvudtaget.
Och försvarar man inte längre President Donald Trump, utan endast pratar om annat och det har aldrig varit ett försvar, bara bristen av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in