2019-11-24, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarkMark
Fö tycker jag Tomas Tengby kan vara en riktigt jävla surfitta. Han borde hålla sig till sina matlagningsprogram.

Ja, han är lättläst Tengby. När Täppas blir arrogant och rent elak mot ickePK-åsikter så börjar Tengby att stamma. Roligt när det händer. Ibland tror jag att dom i växeln jävlas med honom.

Sen har han ett par gånger läst upp inskickad kritik mot honom som haft tillägget att "Det här kommer Du ändå inte att läsa upp".
Citera
2019-11-24, 10:32
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Täppas har ju blivit märkligare och märkligare. Hånar inringarna och slänger plötsligt på luren. Klart att SR inte förlängde när han misskötte sig så.

Tycker Täppas var färgstark i ring P1, det funkar inte med nån "mähä" person att leda ett sånt här radioprogram med tanke på alla bittra typer som ringer in.
Citera
2019-11-24, 10:40
Medlem
Willy-45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Har inte lyssnat på Ring P1 på många år, bl.a. på grund av Täppas. Helt otroligt egentligen att han har fått hålla på ända till nu med tanke på hur subjektiv och hånfull, ofta rent oförskämd, han har varit mot uppringare - licensbetalare, får man förmoda - som haft enligt Täppas "fel" åsikter eller personlighet.
Täppas är en utmärkt diplomat.
Dvs en person som kan be en person dra åt helvete så att han ser fram emot resan..
Att Täppas har sina vänsteråsikter är ju klart, men han lyckas ju nästan alltid få uppringaren att dela dem (med vissa undantag). I varje fall om det är en vanlig obildad svenne, såna är ju lätta att få att byta åsikt..
De som älskar honom är vanligen såna som inte ens begriper när de av Täppas blir förolämpade eller övertalade om att de har "fel" åsikt.
Han är duktig på sitt vänstersnack..
Citera
2019-11-24, 10:58
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Tycker Täppas var färgstark i ring P1, det funkar inte med nån "mähä" person att leda ett sånt här radioprogram med tanke på alla bittra typer som ringer in.
Han må vara hur färgstark som helst men så länge man jobbar på s.k. public service så kan man inte vara hur partisk som helst. Täppas och t.ex. Pascalidou har passerat gränsen så övertydligt att inte den mest naive kan se det.
Citera
2019-11-24, 11:07
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willy-45
Täppas är en utmärkt diplomat.
Dvs en person som kan be en person dra åt helvete så att han ser fram emot resan..
Att Täppas har sina vänsteråsikter är ju klart, men han lyckas ju nästan alltid få uppringaren att dela dem (med vissa undantag). I varje fall om det är en vanlig obildad svenne, såna är ju lätta att få att byta åsikt..
De som älskar honom är vanligen såna som inte ens begriper när de av Täppas blir förolämpade eller övertalade om att de har "fel" åsikt.
Han är duktig på sitt vänstersnack..
Jaha, tycker du det, jag hänger mest upp mig på hans översitteri, att hans genuina ondska så tydligt lyser igenom hans godhetskuliss...
Men jag har haft ytterst svårt för att lyssna på programmet, nån jag känner sa att han brukade lyssna på programmet när han körde omkring med traktorn... Jag brukar skämmas så mycket å inringarnas vägnar att jag måste stänga av. Nu har jag slutat helt med radio sen tre år tillbaka, och TV slutade jag med för 25 år sedan, men har varit flitig lyssnare på P1, men när den blev för mycket pk så blev jag tvungen att sluta helt.

Jag har svårt med översittare som har mycket erfarenhet, som de använder för att trycka ner och mobba mindre erfarna personer bara för att de kan...

Typ Olle Stenholms intervju av Bert Karlsson (kolla YouTube) eller Jan Guillou, eller Robert Aschberg... Det bara stinker mobbare lång väg av dem...
Citera
2019-11-24, 11:34
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Jaha, tycker du det, jag hänger mest upp mig på hans översitteri, att hans genuina ondska så tydligt lyser igenom hans godhetskuliss...
Men jag har haft ytterst svårt för att lyssna på programmet, nån jag känner sa att han brukade lyssna på programmet när han körde omkring med traktorn... Jag brukar skämmas så mycket å inringarnas vägnar att jag måste stänga av. Nu har jag slutat helt med radio sen tre år tillbaka, och TV slutade jag med för 25 år sedan, men har varit flitig lyssnare på P1, men när den blev för mycket pk så blev jag tvungen att sluta helt.

Jag har svårt med översittare som har mycket erfarenhet, som de använder för att trycka ner och mobba mindre erfarna personer bara för att de kan...

Typ Olle Stenholms intervju av Bert Karlsson (kolla YouTube) eller Jan Guillou, eller Robert Aschberg... Det bara stinker mobbare lång väg av dem...
Täppas kör dessutom med härskarteknik och diskussionssabotage för att få ovana debattörer att tappa tråden och framstå som ” dumma”. Väldigt fult och obehagligt.
Tillslut blev Täppas en för stor belastning.
Råkade av en slump lyssna på er av hans sista program( om inte det sista). Då lät han nästan omvänd, jag antar att det var ett försök att bli tagen till nåder av ledningen.
Citera
2019-11-24, 21:48
Medlem
Måste berätta en sak. Förra veckan lyssnade jag på Godmorgon Världen i P1, och där talade de om att SD hotar att skära ner public service för att public service är vänstervridet. Programledaren fattade ingenting. Va, vänstervridet! Public service som är så neutralt!

Då skrev jag till programmet och påpekade att de själva är så partiska som man kan bli. De pratar ofta om SD, men de låter väldigt sällan SD själva vara med och framföra sina synpunkter. Ett skräckexempel i programmet Godmorgon Världen själv är Panelen, där tre journalister varje vecka diskuterar inrikesfrågor. Journalisterna kommer från olika tidningar, vanligtvis två vänstertidningar (t.ex. Aftonbladet och Dala-Demokraten) och en "högertidning", t.ex. DN, SvD eller Expressen. Den här panelen diskuterar väldigt ofta SD. Men nästan aldrig, verkligen nästan aldrig, får någon representant för SD eller ens en icke-sjuklöverrepresentant vara med! Det är ju egentligen en total skandal!

När jag hade skrivit det där om programmet Godmorgon Världen, så gick jag över till att prata om Ring P1. Där tog jag upp just Täppas Fogelberg som ett skräckexempel på en icke-neutral och extremt SD-hatande programledare. Genom att public service låta honom vara programledare och svara på samtal från vanliga människor, så bidrar public service i hög grad till att "uppfostra" svenska folket till att hata SD.

Det där skickade jag alltså till gmv.@sverigesradio.se förra söndagen. Och i fredags fick Täppas Fogelberg sparken. Bidrog jag till att få honom kickad? Vad vet jag.
Citera
2019-11-24, 22:20
Moderator
impieteers avatar
Censur och yttrandefrihet --> Medier och journalistik
/Moderator
Citera
2019-11-24, 23:42
Medlem
Täppas har kpml(r) i blodet vilket han aldrig stuckit under stol med. En gåta hur han klamrat sig fast på p1 efter alla hans tabbar i ring p1.
Citera
2019-11-24, 23:48
Medlem
Emanuel Karlsten kunde gärna få bytas ut mot någon mindre PK och med lite högre allmänbildning. Tycker han verkar lite naiv och stel. Givetvis är han Mp C liberal. Eller bara sosse
Citera
2019-11-25, 07:56
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Måste berätta en sak. Förra veckan lyssnade jag på Godmorgon Världen i P1, och där talade de om att SD hotar att skära ner public service för att public service är vänstervridet. Programledaren fattade ingenting. Va, vänstervridet! Public service som är så neutralt!

Då skrev jag till programmet och påpekade att de själva är så partiska som man kan bli. De pratar ofta om SD, men de låter väldigt sällan SD själva vara med och framföra sina synpunkter. Ett skräckexempel i programmet Godmorgon Världen själv är Panelen, där tre journalister varje vecka diskuterar inrikesfrågor. Journalisterna kommer från olika tidningar, vanligtvis två vänstertidningar (t.ex. Aftonbladet och Dala-Demokraten) och en "högertidning", t.ex. DN, SvD eller Expressen. Den här panelen diskuterar väldigt ofta SD. Men nästan aldrig, verkligen nästan aldrig, får någon representant för SD eller ens en icke-sjuklöverrepresentant vara med! Det är ju egentligen en total skandal!

När jag hade skrivit det där om programmet Godmorgon Världen, så gick jag över till att prata om Ring P1. Där tog jag upp just Täppas Fogelberg som ett skräckexempel på en icke-neutral och extremt SD-hatande programledare. Genom att public service låta honom vara programledare och svara på samtal från vanliga människor, så bidrar public service i hög grad till att "uppfostra" svenska folket till att hata SD.

Det där skickade jag alltså till gmv.@sverigesradio.se förra söndagen. Och i fredags fick Täppas Fogelberg sparken. Bidrog jag till att få honom kickad? Vad vet jag.

Oj då Ja, vad vet man. Bra att du skrev till dem iaf, det är viktigt att vettigt folk ger feedback. Det är förvånande med journalister med så låg självinsikt, det strider ju mot essensen i uppdraget.
Fick du nåt svar?
Citera
2019-11-25, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Oj då Ja, vad vet man. Bra att du skrev till dem iaf, det är viktigt att vettigt folk ger feedback. Det är förvånande med journalister med så låg självinsikt, det strider ju mot essensen i uppdraget.
Fick du nåt svar?

Nej, jag fick inget svar. Jag gav dem ju så mycket skäll (fast på ett artigt och korrekt sätt) att de inte visste vad de skulle svara. Särskilt eftersom allt jag skrev till dem var sant.

Men om Täppas Fogelbergs avsked är en del av svaret till mig, då är jag mer än nöjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in