2019-11-24, 22:21
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hur svårt är det för dig att gå in på polisens hemsida och titta efter själv?

Under eftermiddagen idag har åklagare anhållit en man i den redan häktade mannens närhet. Den anhållne mannen är på sannolika skäl misstänkt för skyddande av brottsling grovt brott.
Ungefär lika svårt som för alla andra.

Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Så, du som följer många krimtrådar - Berätta gärna hur vanligt det är att man släpper en misstänkt enligt polisiär plan eller åklagarebeslut för att se vad för brottslighet han ägnar sig åt härnäst?

Du lär inte hitta många fall, och dom fallen som finns - är brottsprovokation.

Att sätta span på en frisläppt som släppts på sänkt misstankegrad, är något helt annat.
Dessutom väldigt förväntat med tanke på att misstankar kvarstår.
Du är okunnig och babblar bara på för babblandets skull. Det är inte brottsprovokation och därmed avslutar jag det sidospåret med dig.
Citera
2019-11-24, 22:21
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Du måste trolla nu? Är du så obenägen att erkänna att du tänkte fel, gjorde en sk. brainfart? Det ligger något fint i att kunna erkänna misstag.

Ingenstans i inlägget står det något om förhoppning om att han ska begå nya brott.

Citat:
Har funderat på detta mängder av gånger och kan det inte vara så att de släpper en MGM trots kvarstående misstankar och sedan sätter span på denne i förhoppning om att denne skall röja något som gör att fallet skall kunna lösas? Kanske ser jag för mycket på amerikanska deckare?

Det fetade - Brottsprovokation.
Sen kanske det går att tolka in olika vad skribenten menar?
Det kan iofs beredas gyllene tillfälle till spaningsuppslag om man på grund av låg misstankegrad måste frisläppa en misstänkt som man beslutar fortsätta följa.

Nej, jag trollar aldrig. Särskilt inte i en tråd med våldsbrott och försvunnen person.
Citera
2019-11-24, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzi
Brukar det brinna bilar till vardags i Uddevalla?

Någon med koll som har lust att göra en sammanställning av brinnande bilar sedan Wilma försvann?

Nej!

Och inte i Lysekil heller!
Citera
2019-11-24, 22:22
Medlem
Citat:
Civilt ok, garanterat span då. Man har uppslag kring den här Mercedesen av någon anledning.

MXY524 står på en M*rteza M*radi, född -89
* = o

Söker kopplingar nu.
EDIT
Pappan är facebookvän med ägaren till den svarta Mercedesen.
Ägaren förekommer på Lexbase
Citera
2019-11-24, 22:23
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ovan ditt är ursprungsinlägget.
Det är inget normalt span som beskrivs, det är brottsprovokation. Jag kan iofs förstå att detta är svårt för en nämndeman.

På vilket sätt?
Citera
2019-11-24, 22:23
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Pappan var starkt emot ett förhållande med en svensk tjej, vad är det du inte fattar????

Då får man utgå från att de osannolika historierna, om att Wilma sökte sig till pappan när hon grälat med pojkvännen, är precis det som det lät? En lögn?

Är det som du säger så är det troligast att pappan var ledande i denna gärning på ett eller annat sätt.
Citera
2019-11-24, 22:24
Medlem
TealSeamTixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Någon som har en sammanfattning om vad som har hänt senaste dygnen ?

Ska finnas i trådstart
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven21
Man blir ju onekligen imponerad över hur mycket fantasier det finns om hur man nu skulle ha gjort sig av med kroppen (om hon nu ens är avliden?). 😅 Jag tror att många har kollat lite för mycket på film helt enkelt.
Det här med pizzaugn för mig in på tankarna till en pizzeria i min hemstad där de serverad måskött istället för skinka.... Makabert. 😨

Själv tror jag inte så mycket om det hela mer än att det säkerligen är pojkvännen som "råkat" bli lite för aggressiv och att det sedan gått lite överstyr med dödlig utgång. Att pappan eller någon annan nära anhörig hjälpt till att forsla bort kroppen, kanske i någon sjö.
Jag hoppas fortfarande att man finner henne vid liv iallafall. ❤️
Ja men en pizzaugn var ju ändå lite komiskt hur kommer man på de...

Utanför en pizzeria i orten där ja växte upp fanns en husvagn med duvor (någon syrian som hade de som hobby) och självklart blev de då ett rykte om att att de var duvkött på pizzorna.
När man sen blev vuxen förstod man att de inte direkt skulle sett ut som skinka om de varit sant

Ja tror också att det är en bråk som spårat ut. Han har knuffat henne som slagit i skallen eller möjligtvis slagit eller strypt henne om de slagit slint ordentligt.
Han får panik och pappan hjälper till att dumpa kroppen i något vatten. Möjligtvis har dom sen försökt gjort sig av med kläder, skor, glasögon osv. Antingen i panik och eller för att leda spår till andra platser.
Visst hoppas man att hon fortfarande ska leva men dom chanserna minskar tyvärr fort för varje timme som går, och nu har de gått lång tid. Skulle hon vara inlåst någonstans är de ju fortfarande möjligt att hon lever men... ja tror inte att de är vad polisen letar efter. Nu vill man bara ha ett avslut för familjen och sätta dit de skyldiga.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Det fetade - Brottsprovokation.
Sen kanske det går att tolka in olika vad skribenten menar?
Det kan iofs beredas gyllene tillfälle till spaningsuppslag om man på grund av låg misstankegrad måste frisläppa en misstänkt som man beslutar fortsätta följa.

Nej, jag trollar aldrig. Särskilt inte i en tråd med våldsbrott och försvunnen person.

Absolut inte. Då skulle dom i princip göra sig skyldig till brottsprovokation varje gång man släpper ut en person som fortfarande är misstänkt, och som man håller koll på.

Bevisprovokation är lagligt dessutom.

Detta sidospår med dig är dödfött. Du vägrar ta in info. Repeterar bara samma mening i ett inlägg som du tolkade fel men vägrar erkänna. Farväl.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Själva Ramseröd är en gård av något slag med dresyrbana för häst. Ser dyrt ut. Strax intill ligger ett ställverk och några hundra meter undan, ganska undanskymt, några byggnader som ser ut som typisk "lätt industri". Det ser ut som att det står husvagnar eller containers utanför (ser ut som husvagnar på google earth, lite svårare att se på gulasidorna), lite på sidan av.
Många bilar utanför. En googling på Ramseröd 155 och Ramseröd 157 som är fastigheterna där ger ingenting, så det verkar inte vara några företag på adresserna som är intresserade av att synas. En lågoddsare är att det var där bilbrasan var.

Bilbranden var inne vid något elverk alldeles brevid tågspåret

På andra sidan spåret ligger garagelängor
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vWv
Nej!

Och inte i Lysekil heller!

Vilket sammanträffande då... ^^
Citera
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladyjo
Så om farsan var emot förhållande med svensk tjej.. varför i hela he.....e satt han o fika,käka bit mat o körde runt på henne?🤨

Vem har påstått DET mer än pappan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in