2019-11-24, 22:12
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Har funderat på detta mängder av gånger och kan det inte vara så att de släpper en MGM trots kvarstående misstankar och sedan sätter span på denne i förhoppning om att denne skall röja något som gör att fallet skall kunna lösas? Kanske ser jag för mycket på amerikanska deckare?

Citat:
Ursprungligen postat av Acheros
Nej, nej och åter nej!
Jag har suttit många ggr som nämndeman och avgjort i många sådana här fall och det faller INTE inom ramen för en brottsprovokation. Helt normalt spaningsarbete 😊

Ovan ditt är ursprungsinlägget.
Det är inget normalt span som beskrivs, det är brottsprovokation. Jag kan iofs förstå att detta är svårt för en nämndeman.
Citera
2019-11-24, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
M*rteza är från Makedonien.
Va har Däcklagret me d o göra?
Citera
2019-11-24, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Jag tolkar det som att du verkar känna till familjen. Känner du till någonting om var MGM:s mamma finns (pappans ex-fru)?

Det var någon i tråden som skrev att hon är bosatt i Göteborg.
Citera
2019-11-24, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nja, har han berättat var W finns så behöver han väl inte sitta häktad, finns ju knappast risk för att han försvårar utredningen om han faktiskt har hjälpt utredaren.

Att han skulle avvika och undandra sig lagföring har polisen sannolikt resurser för att motverka, sannolikt span på sig 24/7, fysiskt som elektroniskt.

Kanske är det tvång på att anhålla någon som har gjort sig skyldig till skyddande?

Om han berättar var hon finns så vill dom väl verifiera uppgifterna som sagt innn han släpps, här släppa han relativt omgående . Alltså kamma dom
Noll med det dom ev hade på
Honom.
Citera
2019-11-24, 22:15
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Habilitet
Dom? Är många människor som letat ”åt” det hållet. Både organiserat och privat.

Nej
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det är inget normalt span som beskrivs, det är brottsprovokation. Jag kan iofs förstå att detta är svårt för en nämndeman.

Men ge dig nu, det är
Ingen brottsprovokation 😂😂
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Blev han ens anhållen?
Han hämtades in för förhör idag och släpptes idag --- innebär att tiden för anhållan inte hade trätt kraft ens.
Hur svårt är det för dig att gå in på polisens hemsida och titta efter själv?

Under eftermiddagen idag har åklagare anhållit en man i den redan häktade mannens närhet. Den anhållne mannen är på sannolika skäl misstänkt för skyddande av brottsling grovt brott.
Citera
2019-11-24, 22:16
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau

Du måste trolla nu? Är du så obenägen att erkänna att du tänkte fel, gjorde en sk. brainfart? Det ligger något fint i att kunna erkänna misstag.

Ingenstans i inlägget står det något om förhoppning om att han ska begå nya brott.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det kallas spaning och är långt ifrån brottsprovokation.

Det brott som pappan misstänks för är helt enkelt inte så allvarligt att det motiverar häktning - men det finns inget hinder mot att bedriva spaning om man vill lägga resurser på det och tror att han kan leda dem till kroppen.

Så, du som följer många krimtrådar - Berätta gärna hur vanligt det är att man släpper en misstänkt enligt polisiär plan eller åklagarebeslut för att se vad för brottslighet han ägnar sig åt härnäst?

Du lär inte hitta många fall, och dom fallen som finns - är brottsprovokation.

Att sätta span på en frisläppt som släppts på sänkt misstankegrad, är något helt annat.
Dessutom väldigt förväntat med tanke på att misstankar kvarstår.
Citera
Medlem
Brukar det brinna bilar till vardags i Uddevalla?

Någon med koll som har lust att göra en sammanställning av brinnande bilar sedan Wilma försvann?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Kanske svaret om vad de gjort med Wilma ligger i hur en kurd tänker. Detta med syra låter inte som kurdstil.

Hur skulle de göra om de vore i Kurdistan med de verktyg de har där? Kanske så man måste tänka.

Tror de grävt ner henne i Göteborg.

"...om de vore i Kurdistan". Tänk hur det ser ut där. Mycket torr mark. Mycket berg. Mördar man någon där och vill bli av med kroppen kan jag tänka mig att man kör in i bergsområde och gömmer kroppen i bergen, eller slänger ner kroppen för ett stup (det finns det många!). Slänger man ner en kropp för ett stup dör det varken finns vägar eller bostäder nedanför lär den sannolikt aldrig bli hittad.
Citera
2019-11-24, 22:17
Medlem
TealSeamTixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Bra tryck i tråden. Omöjligt att hänga med.

Kort fråga: vet vi vem den anhållne är?

Inte bekräftat mer än "jag känner en som känner en" som säger att det ska vara pappan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in