2019-11-24, 11:51
Medlem
Har i alla fall svårt att tro att föräldrarna är inblandade om det är MGM som är den skyldige. Föräldrar har den största respekten av alla i släkten, har svårt att tro att man ringer ens föräldrar om man mördat nån, oavsett om det var planerat eller en olyckshändelse. Oerhört respektlöst att dra in sina föräldrar som man hyser den allra största respekten för. MEN om familjen PLANERAT mordet tillsammans är det en annan femma. Men dom sagt är jag ytterst tveksam till om det är MGM som verkligen är den skyldige. Det betvivlar jag fram till dess att det bevisas att det var han.
Citera
2019-11-24, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mycket svårt för att förstå inställningen.

MGM är på sannolika skäl misstänkt för mord alternativt dråp. Rimmar illa med en dörr som öppnar för att W lever.
Alternativt dråp? Har åklagaren lagt till det i sin rubricering?
Citera
2019-11-24, 11:52
Medlem
jungfru67ans avatar
Han kan till och med gömt henne hos någon av sina brukare utmed hemtjänstrutten.
I deras garage, matkällare mm.
Jag tror man ska tänka så enkelt som möjligt.

Kom ihåg var den där litauern gömde sitt offer. I ett skåp på sin arbetsplats!!
Citera
2019-11-24, 11:54
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jungfru67an
Min teori också!!
Hoppas verkligen de kollat detta!
Finns en del dementa vårdnadshavare som har byggnader, uthus. Vet mgm att dit är lungt att köra in utan att någon reagerar kan han gömma det han vill i lugn och ro. Där "känner" han sig säker med området. Vet vilka tider hemtjänsten kommer på besök.
Citera
2019-11-24, 11:56
Medlem
welcometorealitys avatar
GW sa till nyhetsmorgon att det blir bråttom nu att hitta kroppen, hittar man sen kroppen och den är oigenkännlig så då blir det svårt att döma någon för brottet, samtidigt som pojkvännen fortsätter och nekar, han kan ju vara oskyldig också säger GW?

Han har ju rätt som vanligt GW.....
Citera
2019-11-24, 11:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Alternativt dråp? Har åklagaren lagt till det i sin rubricering?

Kanske inte, dock var det tidigare både och, plocka bort dråp om det är det korrekta, mitt resonemang/argument i det inlägget är alltjämt det samma.

Bra att du uppmärksammar faktafel.

EDIT; Och i ärlighetens namn kan mord alternativt dråp tolkas på mer än ett vis. Välj.
Senast redigerad av OY 2019-11-24 kl. 11:59.
Citera
2019-11-24, 11:58
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Enligt advokaten så ställer man sig frågande till rubriceringen mord. Då det saknas teknisk bevisning osv..
Vad kommer det sig att man kan använda den rubriceringen ? Dom måste väl ha hittat något som indikerar mord? Eller är det enbart de brända kläderna som är anledningen ?
Dessutom att åklagaren ansåg att han skulle häktas på den högre skalan av misstanke .. tycker det hela är lite skumt.. 🤔

Undrar om det kanske finns någon ytterligare kille runt W som borde kollas.. kanske hon träffat en ny och att mgm svartsjuka sida kommer därifrån. Den nye kan vara lika svartsjuk han och kan ha reagerat på att W var hemma hos sin fd..
spekulation absolut, men kan ju ligga något i det..

Advokater försöker alltid med det där. Det här hittats tekniska bevis i lägenheten och dom har hittat en hel del att gå på genom mobilspårningen också. Så det är ganska meningslöst av advokaten. Men som sagt.. dom försöker alltid. Det är deras jobb.
Citera
2019-11-24, 11:59
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Nu vet vi inte så mycket om deras förhållande förutom att han var svartsjuk, men jag hoppas polisen förhör hans tidigare flickvän så kanske man får reda på om han behandlade henne bra eller inte, ifall misshandel skedde - på så sätt får man mer information om hans personlighet och därmed hur han kanske behandlade Wilma.
Källor jag tror på säger att han inte var den trevligaste killen. Vill inte säga för mycket med risk att avslöja källan.
Citera
2019-11-24, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Har i alla fall svårt att tro att föräldrarna är inblandade om det är MGM som är den skyldige. Föräldrar har den största respekten av alla i släkten, har svårt att tro att man ringer ens föräldrar om man mördat nån, oavsett om det var planerat eller en olyckshändelse. Oerhört respektlöst att dra in sina föräldrar som man hyser den allra största respekten för. MEN om familjen PLANERAT mordet tillsammans är det en annan femma. Men dom sagt är jag ytterst tveksam till om det är MGM som verkligen är den skyldige. Det betvivlar jag fram till dess att det bevisas att det var han.

Fast varför är det respektlöst? Förstår inte riktigt. Föräldrarna är ju de enda personerna man kan lita på till 100%.
Det vidriga i sammanhanget är ju själva mordet, tror inte direkt han sitter med en kopp te när han precis mördat en person och funderar på vad som härnäst är respektlöst att göra.
Citera
2019-11-24, 12:01
Medlem
jungfru67ans avatar
Finns det ingen här som känner till Uddevallas hemtjänst?
Citera
2019-11-24, 12:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mycket svårt för att förstå inställningen.

MGM är på sannolika skäl misstänkt för mord alternativt dråp. Rimmar illa med en dörr som öppnar för att W lever.

Varför ska man då leta efter henne så som man gör, om det nu är så säkert att den häktade har mördat henne?
Då är det väl bara att skicka honom i fängelse redan nu, och så kan sökarna gå hem eller leta efter andra som inte är "dödförklarade" ännu?
Många som är ute och letar tror nog att det finns en chans att hitta henne vid liv. Varför lura dem?
Citera
2019-11-24, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Har MGM bröder eller kusiner i Sverige? Om så är fallet är det nog mer troligt att MGM vänt sig till någon av dem för hjälp, snarare än till pappan. Det pratas mycket om heder/anseende. Är tveksam till om pappan skulle hjälpa sin son i ett mord. Kan lika gärna vara så att en pappa skulle utesluta en mördare ur familjen.

Håller helt med! många kurder skulle utesluta barnen pga anseende och social status, oftast ses lögner och sådant på som högst omoralisk och man kan straffas hårt för det, särskilt som barn... så mord skulle verkligen vara grövre i det avseendet. Däremot vill jag poängtera att det skiljer sig ganska mycket mellan kurder från olika områden/delar, vissa är största fifflarna och lurendrejarna, speciellt de som är islamistiska och har anammat den kulturen. Deras familjer skulle inte bara hjälpa dem, de skulle kunna dö för dem och byta plats med dem om det behövdes.
Senast redigerad av Quinz 2019-11-24 kl. 12:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in