Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Vännerna gjorde säkert vad de kunde. Vad de förmådde. Men det räckte inte. Man kan inte kidnappa en människa och låsa in denna för att hen inte ska skada sig själv i en svår situation. Tror att Lena gjorde vad hon trodde var det bästa, men hon kunde knappast ana att hon skulle bli mördad.
LW hade inom nu svunnen tid, en mycket speciell vän som hon hade anförtrott sig till på djupet åt, LW och ifrågavarande hade också en väldigt speciell vänskaps-relation och som inte kunde jämföras med någon av LW:s många andra vänner och bekanta.
LW som sådan då var, hon var mycket bra på att hålla masken och bära den inför andra när hon mådde emotionellt dåligt.
Människor är sådana av naturen lagda, att man inte öppnar upp sina privata problem för vem som helst, inte ens för sina närmaste vänner och bekanta, var och en får så att säga, sköta om sitt och sina privata problem, utan att andra involverar sig.
Alla människor har på ett eller annat sätt alltid någon mycket speciell vän och person att ty sig till när ens eller deras emotionella problem gör sig påminda, det är just sådana få utvalda vänner som man säger att ... " Sådana vänner växer inte på träd"
LW kunde få gråta helt öppet och sålunda visa sin sorg för sin mycket speciella vän när hon kände emotionell smärta inom sig, utan att då behöva skämmas eller be om ursäkt för sin då plötsligt framträdande sentimentalitet, dom tröstade varandra, dom gav varandra råd och dom kunde tala med varandra om precis allting utan att behöva hålla inne med något, det vill säga, "Lika barn leka bäst" och därför blev dom, samt var dom, två mycket speciella vänner som alltid stöttade varandra i vått och torrt så gott dom förmådde och kunde.
Jag avslutar detta inlägget med att komplettera mig till ovan sagt, att denna mycket fantastiska individ och person som var LW:s väldigt speciella vän har för mig deklarerat sådan ord om sin dåvarande och mycket saknade speciella vän, att jag är fullständigt övertygad om, att LW var en suverän och godhjärtad människa som verkligen älskade sina tre barn, hon var full av sprudlande energi som resulterade i att folk i hennes närhet mådde bra och hon var otroligt duktig på matlagning och att lära sina barn olika saker, LW var en mycket fin kvinnlig person, vilket alla hennes riktiga vänner har deklarerat.
Mvh/ @JokerMannen