2019-11-22, 19:36
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miamania
Insisterar på att du och vissa andra här i tråden p g a sitt handikapp att föra en normal konversation utan att hemfalla åt att bedriva krig mot “trådtanter” som inte delar er uppfattning om BO är så tramsigt att det inte finns ord. Att du anser det vara “ondskefullt” att avslöja “fulknullandet” får ju stå för dig.

Ja men, det är väl knappast några ädlare motiv hos LW som motiverar henne att avslöja detta? Eller tänkte hon att HD skulle avkrävas förlåtelse?
Hur f-n kan man få det till att en person som berättar för sin väninna att hon knullat med hennes man i ett par år bakom ryggen på henne är "rakryggad" och "uppriktig"?
Citera
2019-11-22, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det fetade 1: LW kanske ville visa HD vilken skit SD är. Det betyder inte alls att intentionen är att såra och förstöra, men däremot att göra HD medveten om hur SD agerade med sitt dubbelspel.

Fetade 2; Ja just det!

LW kanske ville visa vilken sunkig skit hon själv är som "spelat" bakom ryggen på väninnan men väninnans man, där hon dessutom vigt väninnan med mannen?
Citera
2019-11-22, 19:43
Medlem
Citat:
Så tror jag att det är. LW vägrade acceptera hans falskspel och avslöjade det för HD - och det kunde inte springnissen SD acceptera - han blev rasande. Resten vet vi.

Han lurade alla, både LW, HD och sina vänner i springklubben.

Skärp dig för tusan. LW har väl i högsta grad accepterat SDs falskspel, hon har ju för helvete deltagit i det genom att ha ett förhållande med honom ett antal år.
Citera
2019-11-22, 19:44
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Lena hade all rätt i världen att informera frun, vem är du att säga vilka regler som är gällande för älskarinnor?!
Ponera att han lovat henne ett förhållande och L vill vara ärlig och rättfram eftersom SD aldrig kommer ”till skott” med att berätta för frun vad som egentligen försiggår

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Gissningsvis har han hela tiden manipulerat LW redan från början att dom var på väg att skiljas han och HD, allt var slut mellan dom så nu var dom fria att leva egna liv sk fritt äktenskap.

Nu är ju Lena en egen person och har därmed rätt till egen vilja och ville vara uppriktig mot HD. Alltså pratade hon med HD.
LW var inte livegen.

LW var allt annat än Ynkryggen SD, äktenskapsbedragaren.
Hon hade Ryggrad, därför mördade SD henne - han var livrädd från att ta sitt Eget Ansvar.
Herregud sån rappakalja.
Är det inte troligare att LW försökte förstöra parets äktenskap då hon inte fick vara med själv? Sätter min peng på det.
LW hade sociala problem som visade sig i att mycket av det hon föresatt sig misslyckades . Från pastor till älskarinna.
Citera
2019-11-22, 19:47
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja men, det är väl knappast några ädlare motiv hos LW som motiverar henne att avslöja detta? Eller tänkte hon att HD skulle avkrävas förlåtelse?
Hur f-n kan man få det till att en person som berättar för sin väninna att hon knullat med hennes man i ett par år bakom ryggen på henne är "rakryggad" och "uppriktig"?

Rakryggad och uppriktig är knappast adjektiv jag skulle använda för en som sviker både sin yrkesetik och sin vännina med barn genom att "smyga" med maken i 6-7 år.

Märkligt att LW blev rakryggad och uppriktig först efter flera år efter hon insett att SD ljugit om sina intentioner att lämna HD.
Om LW inte kunde få SD då skulle inte HD heller få behålla honom efter hon fått reda på otroheten
Citera
2019-11-22, 19:49
Medlem
miamanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Oavsett motiv hos BO att avslöja pågående affär och hur rakryggat eller uppriktigt man uppfattar detta så undrar jag hur f-n man kan få det till att MGM är något slags offer för denna omständighet? Visst kan det vara ett möjligt motiv att ta henne av daga att sanningen inte ska komma fram men hur menar du att motivationen bakom beslutet har något som helst att göra med det faktum att hon bragts om sitt liv?
Citera
2019-11-22, 19:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Oavsett motiv hos BO att avslöja pågående affär och hur rakryggat eller uppriktigt man uppfattar detta så undrar jag hur f-n man kan få det till att MGM är något slags offer för denna omständighet? Visst kan det vara ett möjligt motiv att ta henne av daga att sanningen inte ska komma fram men hur menar du att motivationen bakom beslutet har något som helst att göra med det faktum att hon bragts om sitt liv?

Men vem försöker få MGM till ett offer?
Vi spekulerar om motiv d.v.s. varför MGM tänkte och kände att han måste döda LW.

Inte är det för att han tyckte hon var fantastisk. Uppenbarligen fanns där hat och ilska av någon anledning. Vi vill veta varför.
Citera
2019-11-22, 19:56
Medlem
Citat:
Tror du har helt fel. De allra flesta otrogna mördar verkligen inte sin sidopartner! såfall skulle det ske en väldig massa mord av den anledningen. Det torde vara tämligen ovanligt. Otrohet är däremot ganska vanligt. Antingen fortsätter förhållandet - eller så avbryts det och båda parter backar. Även om någon av dem blir djupt olycklig. Men de flesta kommer ur sin sorg och frustration och går vidare i livet.

UTAN att mörda.

Det är uppenbart att du och några till i tråden i era inlägg här ÄNDÅ anser att det är offrets fel att hen har mördats, att skulden ligger hos offret. Det är inte svårt att begripa, hur mycket såna som du än försöker dölja detta faktum här på fb.

Att Lena var ledsen och förbannad på SD, som lovat henne guld och gröna skogar under flera års tid, är inte det minsta konstigt i mina ögon. Varför ska just HON ta hänsyn när inte SD gjorde det, vare sig mot sin fru eller mot Lena?

Kan mycket väl vara så att det var SD som inte ville släppa LW. Visserligen var han gift men han ville även bestämma över LW, vilket hon till slut vägrade acceptera - och det blev hennes död. Så tror jag det ligger till.

Dom enda som skriver dom orden att hon får skylla sig själv, det är hennes
eget fel det är ni som säger att ni vill skydda henne, märkligt beteende.

Har jag fel så kan ni väl visa upp dom inläggen där någon tycker att hon får skylla sig själv.

Att LW ville ha ett stabilt förhållande med SD var kommer det ifrån?
Hon visste ju mycket väl att han va en ljugande otrogen skitstövel, så hon kanske
va nöjd med en påsättare å burkletare.
Eller menar du att hon va så korkad så hon skulle trott på SD om han nu
skulle ha lovat henne "guld å gröna skogar i flera år", det tror inte jag.
Om hon har sagt annorlunda till vänner så finns det ju en enkel förklaring till det, det
ser snyggare ut än å säga att hon bara ville ha honom som kk.

Det skulle kunna vara på det viset, tycker jag.
Citera
2019-11-22, 19:57
Medlem
miamanias avatar
Ja du Rosamund. Det är inte heller adjektiv jag skulle använda för en postare som sviker sin “yrkesetik” (om du påstår dig vara psykolog)
Märkligt hur “rakryggat” du hela tiden hävdar att Lena var ondsint och ville fortsätta relationen med SD. Har du några som helst belägg för detta förutom dina egna fria fantasier?

Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Rakryggad och uppriktig är knappast adjektiv jag skulle använda för en som sviker både sin yrkesetik och sin vännina med barn genom att "smyga" med maken i 6-7 år.

Märkligt att LW blev rakryggad och uppriktig först efter flera år efter hon insett att SD ljugit om sina intentioner att lämna HD.
Om LW inte kunde få SD då skulle inte HD heller få behålla honom efter hon fått reda på otroheten
Citera
2019-11-22, 20:00
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Insisterar på att du och vissa andra här i tråden p g a sitt handikapp att föra en normal konversation utan att hemfalla åt att bedriva krig mot “trådtanter” som inte delar er uppfattning om BO är så tramsigt att det inte finns ord. Att du anser det vara “ondskefullt” att avslöja “fulknullandet” får ju stå för dig.
Trådtanter med genuslåsing som identifierar er så benhårt med en mördad kvinna att ni inte kan föra ett vuxet resonemang om vad som gav mördaren motivet.

Att först fulknulla några år sen snäll-berätta för frun är struntprat
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-11-22 kl. 20:13.
Citera
2019-11-22, 20:03
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ja du Rosamund. Det är inte heller adjektiv jag skulle använda för en postare som sviker sin “yrkesetik” (om du påstår dig vara psykolog)
Märkligt hur “rakryggat” du hela tiden hävdar att Lena var ondsint och ville fortsätta relationen med SD. Har du några som helst belägg för detta förutom dina egna fria fantasier?

Du får nog visa belägg för att jag hela tiden (de 1.5 år som tråden pågått) hävdat att Lena är ondsint och varit den som inte velat lämna relationen.

Du bara slänger ur dig falska anklagelser när de sakliga argumenten tryter märker jag.
Citera
2019-11-22, 20:08
Medlem
miamanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Trådtanter med genuslåsing som identifierar er så benhårt med en mördad kvinna att ni inte kan föra ett vuxet resonemang om vad som serverade mördaren motivet.

Du är välkommen att sätta olika epitet på mig och jag kan servera dig många anledningar att hata mig. Du kanske t o m är “vuxen” och jag kan säkert också “servera dig motiv” att jag borde dö. Hursomhelst tror jag du kommer få lite (undantaget Glorian, Kvasipsykologen och snorvalpen) uppbackning om du gör slag i saken. Det är trots allt så att det finns riktigt jobbiga jävlar här i världen. Det rättfärdigar sällan eller aldrig ett mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in