2019-11-24, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Fast om det finns spår/blod/dna i bilen så är det ju ur klanens vinkel kanske bättre att bränna upp den (innan den undersöks noggrannare).
Misstänkt givetvis men att föredra framför att få hårda bevis mot sig.

Artikeln om bilbranden det hänvisas till var från 2018!
Citera
Medlem
Ja, men det lär inte pojkvännen vara. Hon har varken blivit upplöst i syra eller stekt med en brödrost i badkaret.

Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Jag är utbildad elektriker och det är ganska enkelt att kringgå säkringar.
Citera
Medlem
Det blir mycket enklare för polisen nu.Dom har 2 historier som måste malla med varandra.Ex men det sa inte din pappa någon av er ljuger.
Citera
2019-11-24, 19:43
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Kan lika gärna vara en annan kvinna som är skriven där, för mammans förnamn stämmer inte överens med förnamnet som är skrivet på hans adress! Men de har sysslat med mycket sådant, fel namn, fel åldrar osv vilket även resulterat i krångel med deras medborgarskap så man vet knappt vad som stämmer eller inte.

Finns ju redan 3 personer som inte bor hos dem som är skrivna där.

Men de bor ihop iallafall, mamman och pappan.

Hmm, då är det något som är suspekt här. Enligt Ratsit så är pappan gift med den kvinna som är skriven på samma adress som han. Och om jag tolkar det rätt så är denna kvinna ej MGM:s mor.

De verkar sannerligen syssla med någonting märkligt.
Citera
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Du har läst i tråden att hon kom då och då å hälsa på, va fan vet du om det?? Håll käft å hör vad jag säger. Jag känner familjen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vilken familj? Wilmas eller MGM?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PinkQueen
I dom flesta religioner/kulturer är det skamligt överlag att skilja sig/separera. Det man bör ha i åtanke här, är att MGMs pappa själv har skiljt sig en gång tidigare. Ex-frun bor relativt nära, och lever.
Tror snarare att MGM utfört mordet själv, medvetet eller omedvetet, och sedan bett pappan om hjälp med kroppen.
Pappans uttalande i media är en förklaring till varför polis möjligtvis kommer hitta hennes DNA i hans bil.

Jovisst. Men hur skamligt är frågan?

I övrigt är din teori, det som jag också har tänkt länge. Den känslan jag har.
Citera
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surfcruiser
Det var inte denna som ser ut som bilskrot/verkstad på flygfoto och nära Ängebacken?

https://goo.gl/maps/5Ta5d64k59sZNv7s7
Hmm det är ju en sjö längre in på den vägen, det kan ju vara något för dom att titta på
Citera
2019-11-24, 19:44
Medlem
Citat:
Du har läst i tråden att hon kom då och då å hälsa på, va fan vet du om det?? Håll käft å hör vad jag säger. Jag känner familjen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pappan berättar till media att W var hemma hos honom när hon och sonen (mgm) tjafsat. De brukade prata hon och pappan. Därefter brukade pappan skjutsa hem W till mgm. Så ta nu och lugna ner dig.
Citera
Medlem
Citat:

Om du nu känner familjen kan du väl berätta här så vi alla kan bilda oss en uppfattning och försöka lägga detta puzzel så det blir löst .
Eller vet du något som kan vara av intresse exempelvis vad MGM gjorde från den 14/11 tills han blev anhållen . Lika så när det gäller pappan vad han gjorde från den 14/11 tills han tog in idag .
Sen vet jag att det har snackats om ett par gröna garagedörrar , dessa hade med varit intressant att veta var de är .
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Artikeln om bilbranden det hänvisas till var från 2018!

Igår morse brann dock en bil vid ställverket i Uddevalla. Totalt utbränd. Men vi har ingen bild från det fallet, så kan inte se huruvida det var en Ford Fokus.
Citera
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schadow
Det blir mycket enklare för polisen nu.Dom har 2 historier som måste malla med varandra.Ex men det sa inte din pappa någon av er ljuger.

Två historier som skiljer sig är ju inte något som leder till fällande dom.
Men visst, det är ett steg i rätt riktning
Citera
2019-11-24, 19:45
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Jag är utbildad elektriker och det är ganska enkelt att kringgå säkringar.
Ok, men varför skulle man ta död på någon i badkaret?
De är bara ännu en helt onödig diskussion. Hon har inte bragts om livet på de sättet till 99.9999999%.
Grannar har hört bråk. Är de för att han hällt upp för kallt badvatten innan hon sen blev dödad av brödrosten i vattnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in