2019-11-24, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JacanD
Det är såvitt jag förstått det fadern till MGM som uttryckt sig så att W kommit till honom efter eventuella bråk.

Ok. Ja, är det källan, så är den kanske inte värd så mycket...?
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiajadetarjag
Är det någon som vet om elförbrukningen går upp om man slänger ner något i badkaret så det blir strömförande?
Rostar du bröd i badkaret medans du badar så går säkringen.
Så nej, han har nog inte gjort en elektriskt bubbelbad till henne.
Citera
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Troligen är det total bullshit att hon brukade åka dit efter bråk. Han var noga på att påpeka att han brukade köra tillbaka henne sen. Troligen för att kunna förklara hennes DNA i hans bil? Tänker jag.

Möjligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Är det så? Jag läste tidigare i tråden att Wilma skulle ha kommit till pappan då och då, när hon och sonen hade bråkat.

Däremot kanske det är en skam att bli dumpad? Att släkten hade henne som tilltänkt brud?

Jag känner inga kurder, och har ingen insyn i deras kultur...Aldrig hört något gott om kurder av andra invandrar-grupper, men det är en annan diskussion....

I dom flesta religioner/kulturer är det skamligt överlag att skilja sig/separera. Det man bör ha i åtanke här, är att MGMs pappa själv har skiljt sig en gång tidigare. Ex-frun bor relativt nära, och lever.
Tror snarare att MGM utfört mordet själv, medvetet eller omedvetet, och sedan bett pappan om hjälp med kroppen.
Pappans uttalande i media är en förklaring till varför polis möjligtvis kommer hitta hennes DNA i hans bil.
Citera
2019-11-24, 19:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Här är den
(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Är det Däckla*ret i Uddevalla, Västk*st garage AB som är intressant, är det där MGM2 jobbar?
Citera
Medlem
JacanDs avatar
Citat:
Ok. Ja, är det källan, så är den kanske inte värd så mycket...?
Jag skulle personligen inte lägga något värde i det nej. Min gissning är att det är för att kunna förklara eventuellt DNA.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Jag känner folk som sett henne tillsammans med MGM ofta besöka pappans hus.

Tillsammans med MGM är en annan sak. Men pappan berättade att W ofta kom hem till honom när hon och pojkvännen bråkat, det sista behöver inte stämma
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Du har läst i tråden att hon kom då och då å hälsa på, va fan vet du om det?? Håll käft å hör vad jag säger. Jag känner familjen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men vad fan tagga ner. Det är pappan till MGM själv som sagt det. Att hon brukade komma dit när dom bråkat. Finns i intervjuerna med honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Bilden är borttagen från Ua rescue bara det luktar att det är den bilen.
Då är denna klan inte guds mest begåvade

Fast om det finns spår/blod/dna i bilen så är det ju ur klanens vinkel kanske bättre att bränna upp den (innan den undersöks noggrannare).
Misstänkt givetvis men att föredra framför att få hårda bevis mot sig.
Citera
2019-11-24, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
MGM2 har bilverkstad vid Hovhult. Ängebackens bilskrot är det inte.

Igår var det någon som sa att det var en verkstad i närheten utav Ängebacken!

Inte att han äger Ängeback*ns bilskrot!

Utan i närheten hävdade dem!

Det finnes rätt många ”verkstäder” där uppe, huruvida dem innehar f skatt eller inte vet jag dock inte!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Då är det något missförstånd som har skett. Jag har tolkat det som att kvinnan som MGM:s pappa är sammanboende med inte är MGM:s mamma. Menar du att det inte stämmer?

Kan lika gärna vara en annan kvinna som är skriven där, för mammans förnamn stämmer inte överens med förnamnet som är skrivet på hans adress! Men de har sysslat med mycket sådant, fel namn, fel åldrar osv vilket även resulterat i krångel med deras medborgarskap så man vet knappt vad som stämmer eller inte.

Finns ju redan 3 personer som inte bor hos dem som är skrivna där.

Men de bor ihop iallafall, mamman och pappan.
Citera
Medlem
sodars avatar
Citat:
Är det så? Jag läste tidigare i tråden att Wilma skulle ha kommit till pappan då och då, när hon och sonen hade bråkat.

Däremot kanske det är en skam att bli dumpad? Att släkten hade henne som tilltänkt brud?

Jag känner inga kurder, och har ingen insyn i deras kultur...Aldrig hört något gott om kurder av andra invandrar-grupper, men det är en annan diskussion....
Min personliga uppfattning om kurder är att de är relativt civiliserade i samhället, många kurder vidareutbildar sig OM MAN JÄMFÖR MED ANDRA FOLKGRUPPER eller arbetar åtminstone. Jag menar alltså inte att en majoritet av kurderna är högutbildade i Sverige, innan någon hoppar på mig om det, utan jag syftar på om man ska ställa kurderna gentemot några andra folkgrupper som finns i Sverige.

Samtidigt som det finns en del civiliserade kurder så håller de fortfarande hårt på sin kultur och religion, men att de håller det för sig själva i så fall.

Det är MIN uppfattning om kurder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in