Citat:
Ja, en tonåring är inte mogen att tackla relationsproblem och det ansvar det för med sig att flyga ur boet.
Jag fick inte ens sova över hos en pojkvän när jag var i tonåren.
Det besparade mig nog en hel del kanske?
Vi svenskar borde få klankunskap inskrivet som ämne i grundskolan. För jag anatr att vi inte blir av med dessa klaner men det kan vara bra att veta.
En hemsk historia, ja.
Jag fick inte ens sova över hos en pojkvän när jag var i tonåren.
Det besparade mig nog en hel del kanske?
Vi svenskar borde få klankunskap inskrivet som ämne i grundskolan. För jag anatr att vi inte blir av med dessa klaner men det kan vara bra att veta.
En hemsk historia, ja.
Nytt ämne, varför inte? Vi kommer inte bli av med dem precis som du skriver.
Det blir en tjock FUP med många inblandade för nu handlar det inte längre om affekt och dråp, det här kan mycket väl vara en planerad handling av många i klanen.
Allt för ung och naiv och det är fan så man mår illa när man tänker på att det var till pappsen denna borttappade ungdom vände sig vid problem. Han löste inga problem åt henne, han började nog mera planera att bli av med denna "svenne hora" som hade mage att tala illa om klanen. Han spelade godhjärtad och hon gick på det. Bara det att en svensk tonårsflicka tro attr en kurdisk pappa skulle ta parti för henne mot sin son säger hur borttrollad och naiv tjejen var. Absolut inte mogen att flytta hemifrån.
Vad har denna stackars tjej varit med om? vad hände innan dom döda henne? hur lurad blev hon egentligen? Var finns hon? Hur hemskt blev slutet? Kommer man någonsin få veta, det blir nog inte lätt för förhörsledarna att få kurderna att bryta tystnaden och erkänna den sanna historien.