2019-11-24, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Ja, en tonåring är inte mogen att tackla relationsproblem och det ansvar det för med sig att flyga ur boet.
Jag fick inte ens sova över hos en pojkvän när jag var i tonåren.
Det besparade mig nog en hel del kanske?
Vi svenskar borde få klankunskap inskrivet som ämne i grundskolan. För jag anatr att vi inte blir av med dessa klaner men det kan vara bra att veta.
En hemsk historia, ja.

Nytt ämne, varför inte? Vi kommer inte bli av med dem precis som du skriver.

Det blir en tjock FUP med många inblandade för nu handlar det inte längre om affekt och dråp, det här kan mycket väl vara en planerad handling av många i klanen.

Allt för ung och naiv och det är fan så man mår illa när man tänker på att det var till pappsen denna borttappade ungdom vände sig vid problem. Han löste inga problem åt henne, han började nog mera planera att bli av med denna "svenne hora" som hade mage att tala illa om klanen. Han spelade godhjärtad och hon gick på det. Bara det att en svensk tonårsflicka tro attr en kurdisk pappa skulle ta parti för henne mot sin son säger hur borttrollad och naiv tjejen var. Absolut inte mogen att flytta hemifrån.

Vad har denna stackars tjej varit med om? vad hände innan dom döda henne? hur lurad blev hon egentligen? Var finns hon? Hur hemskt blev slutet? Kommer man någonsin få veta, det blir nog inte lätt för förhörsledarna att få kurderna att bryta tystnaden och erkänna den sanna historien.
Citera
2019-11-24, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Det du beskriver är väl ändå medhjälp och inte skyddande av brottsling.

Jag googlade runt lite på skyddande av brottsling. Det kan bli högre straff om brottet den misstänkta gjort är grovt.

Medhjälp (till mord) är ju att hjälpa till inför mordet/främja gärningen. Pappan har troligen aldrig vetat att Wilma skulle dödas den där kvällen/natten, utan kopplas in för att agera chaufför och att dumpa kropp. Därav Skyddande av brottsling.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullmamman84
Hur vet du det? Har du reg.nr ?

Nej tyvärr inte på den brända bilen, men enligt Larmtjänst finns inga motsvarande efterlysta fordon som dom som står på pappans adress.

Citat:
Ursprungligen postat av Summer24
Ja, det vore intressant med ägaruppgifter på den.

Mycket.
Citera
Medlem
Är det ännu ett hedersmord av kurdiska grupper?
Citera
Medlem
oenophiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Pappan var tidigt ute och kommenterade sin sons oskuld i det här, men inga direkt varan ord om sin ”svärdotter” eller oro. Påstod att hon ofta kom till honom om de hade problem i relationen, då borde väl de haft en nära relation och han borde varit mycket orolig!
Han har säkerligen inte varit ute och ”letat” heller, vilket många säkert skulle gjort om de nu hyst varma känslor eller oro över att hon var försvunnen i en normal familj.

Sa det tidigt att farsan är djupt involverad, om inte till och med anstiftare av mord el GM själv.

Wilma var ju ofta hemma hos kurdpapzi, de satt med filtar om knäna med tända ljus och hade terapisamtal. Efteråt stannade Wilma och åt, det serverades rejäl husmanskost, fläsklägg med rotmos. De var RIKTIGT goda vänner.
Typ.
Citera
Medlem
Novotars avatar
Märke/färg på brända bilen?
Citera
2019-11-24, 18:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Men hur är det med närmast anhöriga. Visst kan väl dom skydda sin son utan att de är skyddande av brottsling, just för att man är närmast anhörig.
Eller är de bara att dom kan tiga om de dom ev vet för att skydda. Att dom inte har anmälningsplikt för de dom vet.

De behöver inte vittna emot en nära anhörig under ed, men har de begått ett brott så har de, en helt annan sak. Ingen är straffimmun förutom Kungen.
Citera
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Senast jag bodde i hyresrätt var år 1992......och då räckte det med att fråga hyresvärden om tillåtelse (vilka var ett stort svensk försäkringsbolag). Min el ingick inte i hyran, nej.

Men om man har mördat någon och snabbt behöver en större frys tillfälligt och i panik, så tror jag inte att man inväntar hyresvärdens tillstånd precis.

Frågan var ju varför MGMs lägenhets el går upp i en ordentlig topp på lördagen den 16 november. Vad sticker han in i elurtaget som drar så extremt mycket ström, plötsligt?

Kan någon komma med förslag om vad som kan dra så mycket?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Nytt ämne, varför inte? Vi kommer inte bli av med dem precis som du skriver.

Det blir en tjock FUP med många inblandade för nu handlar det inte längre om affekt och dråp, det här kan mycket väl vara en planerad handling av många i klanen.

Allt för ung och naiv och det är fan så man mår illa när man tänker på att det var till pappsen denna borttappade ungdom vände sig vid problem. Han löste inga problem åt henne, han började nog mera planera att bli av med denna "svenne hora" som hade mage att tala illa om klanen. Han spelade godhjärtad och hon gick på det. Bara det att en svensk tonårsflicka tro attr en kurdisk pappa skulle ta parti för henne mot sin son säger hur borttrollad och naiv tjejen var. Absolut inte mogen att flytta hemifrån.

Vad har denna stackars tjej varit med om? vad hände innan dom döda henne? hur lurad blev hon egentligen? Var finns hon? Hur hemskt blev slutet? Kommer man någonsin få veta, det blir nog inte lätt för förhörsledarna att få kurderna att bryta tystnaden och erkänna den sanna historien.

"Planerad handling av många i klanen" isåfall skulle ju pappan vara misstänkt för Mord eller i vart fall Medhjälp till mord, och det är det ju inte frågan om här...
Citera
Medlem
Parasolltrolls avatar
Pappan är gift med en några år yngre kvinna, som har samma namn som en av de tre som blev skjutna av bröderna Saliba. Mgm pappa är också vän med pappan till denne skjutne R.A. Vet någon initierad om detta eventuella mord på Wilma kan ha kopplingar till bröderna Saliba och trippelmordet?
Citera
2019-11-24, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matte01
När tror ni Wilma dog, ifall hon nu då är död? Vilken dag? Jag tror nog att hon kan ha dött innan hon blev anmäld försvunnen, tyvärr.....

Kan inte tänka mig att hon är vid liv, även om man såklart hoppas inget har hänt henne....

Självklart är hon död och det är nog få normalt funtade som faktiskt tror något annat, inte minst de sökgrupper som finkammar områden efter spår och rester.

Och det är väl också ganska klart att hon dött innan hon anmäldes försvunnen, det märkliga som påpekats redan är ju varför det tagit flera dagar innan anmälan upprättades. Är det så att hon normalt inte umgicks med sin familj dagligen?
Citera
2019-11-24, 18:22
Medlem
oenophiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Kan någon komma med förslag om vad som kan dra så mycket?

En ugn som står på i ett dygn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in