2019-11-24, 18:17
Medlem
Summer24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ingen av bilarna som finns på adressen är stöldanmälda iaf.
Polisen har förmodligen ett chassinummer på den bil man hittade igår. Det känns som att Uddevalla är lite för litet att just i denna stora sökinsats våga fjutta på en bil genom vardagsbrottslighet.
Den brända bilen är intressant.

Ja, det vore intressant med ägaruppgifter på den.
Citera
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Det du beskriver är väl ändå medhjälp och inte skyddande av brottsling.

Jag googlade runt lite på skyddande av brottsling. Det kan bli högre straff om brottet den misstänkta gjort är grovt.

Sant. Men blir det medhjälp om BO redan har tagits av daga?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladyjo
Nämnde förut idag på förmiddagen att jag Pshte*an Sa**d bör kollas upp då han kommenterat ett flertal hjärtan på W's profilbild på FB innan W's pojkvän(han som är huvudmisstänkt).

Kan ju va bra att se vad deras relation var? Om det bara var vänskap, någon bekants pojkvän? Eller W's nya dejt? Eller t.o.m bästa vän med W's pojkvän?

Ja, nu minns jag det. Tack för att du friskade upp mitt minne!
Citera
Medlem
Helt klart pinsamt om det är pappan som är insydd:

Mannens pappa säger att sonen berättade att paret hade tjafsat innan försvinnandet.
– Han sa pappa, jag lovar jag har inte gjort någonting, berättar pappan.
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du är skyldig att kontakta hyresvärden och få dennes godkännande innan du förändrar något i din lägenhet, läs hyresavtalet.
Ingår el i din hyra?

Senast jag bodde i hyresrätt var år 1992......och då räckte det med att fråga hyresvärden om tillåtelse (vilka var ett stort svensk försäkringsbolag). Min el ingick inte i hyran, nej.

Men om man har mördat någon och snabbt behöver en större frys tillfälligt och i panik, så tror jag inte att man inväntar hyresvärdens tillstånd precis.

Frågan var ju varför MGMs lägenhets el går upp i en ordentlig topp på lördagen den 16 november. Vad sticker han in i elurtaget som drar så extremt mycket ström, plötsligt?
Citera
Medlem
Solklart att pappan är inblandad. När detta började nystas upp så sa han ju något i stil med att hans son aldrig skulle kunna gjort detta, under normala omständigheter. Redan där bör alarmklockorna ringt hos polisen. Det är extremt udda att säga något sådant, nästan som att han "garderade" sig på direkten ifall det skulle bli bevisat att sonen faktiskt har gjort detta
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Jag natt att det blir ”grovt” pga att sonen högst sannolikt i panik vänt sig till sin far, och fadern därefter tagit kommandot och planerat undanröjandet osv. Det är alltså inte enbart ”skyddande av brottsling” utan mer ett överlagt undanröjande av bevis som fadern tagit kommandot över, kanske mot sonens vilja t o m...

Nej, det blir grovt brott eftersom det misstänkta grundbrottet (mord) är grovt. Rubriceringarna följs åt.
Själva förfarandet har inget med rubriceringen att göra i den bemärkelsen.
Om det tex blir fråga om även griftefridsbrott här, kommer således även det rubriceras grovt brott.
Citera
2019-11-24, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattskatt
Exakt! Det har nämnts flera gånger i tråden...

Var inne på på pappans fb, (undra vem 1 åringen på profil bilden är?). Och den 22 åriga kvinnan.
Ingen av dem visade ansiktet på sin sida.
Citera
Medlem
När tror ni Wilma dog, ifall hon nu då är död? Vilken dag? Jag tror nog att hon kan ha dött innan hon blev anmäld försvunnen, tyvärr.....

Kan inte tänka mig att hon är vid liv, även om man såklart hoppas inget har hänt henne....
Citera
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Pappan är dominerande, styr sin familj med järnhand. Han var inte glad över deras förhållande.

Som vanligt få? De går miste om 200 000 SEK om sonen gifter sig med en (helst kusin) i hemlandet och tar henne hit. Då blir små Wilmor ett hinder.
Citera
2019-11-24, 18:19
Medlem
aina08s avatar
Men hur är det med närmast anhöriga. Visst kan väl dom skydda sin son utan att de är skyddande av brottsling, just för att man är närmast anhörig.
Eller är de bara att dom kan tiga om de dom ev vet för att skydda. Att dom inte har anmälningsplikt för de dom vet.
Citera
2019-11-24, 18:19
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Finns det någon kurdiska som det är tänkt att MGM ska gifta sig med?

Ja det fanns det. Men MGM var stark emot det, så MGM valde hedersmord istället för förnedring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in