2019-11-24, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Eftersom du är ute och letar ska du få en på andra foten åxå! Är du även bekant med något som kallas kalkvägarna som ska finnas öster om uddevalla mot Vänersborg?
Jag har sett tips om det tidigare i tråden. Har inte själv varit där, men jag kan absolut ta en vända dit också.
Citera
2019-11-24, 16:14
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markenswe
Polisen har varit på plats där idag igen. Som jag skrivit tidigare så har det gjorts fynd där av bla mig och en annan i tråden, om det har nåt med det att göra vet jag inte i nuläget. Polisen skulle följa upp det när jag ringde igår.

Vet du om någon av sökorganisationerna snackar om att påbörja Ljungskile?
Citera
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:
Polisen har varit på plats där idag igen. Som jag skrivit tidigare så har det gjorts fynd där av bla mig och en annan i tråden, om det har nåt med det att göra vet jag inte i nuläget. Polisen skulle följa upp det när jag ringde igår.

Hoppas det ger något. Bra jobbat av dig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Kroppen inte hittad ännu = kommer nog aldrig hittas. Den ligger troligtvis gömd långt ifrån staden då snubben hade flera dagar på sig att gömma undan den.
Kan MGM bli dömd om inte kroppen hittas?

Visst kan han bli dömd på enbart indicier men då krävs en kedja av bevis som visar "utom rimligt tvivel" att det har begåtts ett mord och att det är han som utfört dådet. Med dagens tillgång till avancerad teknisk bevisning har det blivit allt svårare att döma enbart på indicier. Utan kropp och utan mordvapen så är risken stor att det inte ens blir åtal.
Citera
2019-11-24, 16:15
Medlem
Okej! Kommer ihåg att man tidigare i veckan ändrade sökområde till just Ljungskile med anledning av iakttagelser samt information ur förhör, men att man lade ned det ganska snart igen.
Jag anser det lite oroväckande att man i sökningarna inte fullföljer ett helt område innan man byter till ett nytt segment. Samma sak med att man tydligen inte gått igenom samtliga utrymmen såsom källare, förråd mm. direkt i samband med husrannsakan. Detta gjordes i ett senare skede.

Citat:
Citera
2019-11-24, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Vet du om någon av sökorganisationerna snackar om att påbörja Ljungskile?
Inte i nuläget. Vet att dem har varit centralt i Uddevalla idag och runt unda/uddevallabron. Ska ha gjorts nåt mer fynd i dynamitbacken också.
Citera
2019-11-24, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
Ber åter att få referera till Jonna:
Hon använde en helt vanlig såg och körde iväg med delarna i just IKEA-kassar.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/gw-hasttjejen-ljog-dolde-styckmordet/

Hon erkände ju direkt också. Psykologiskt så framstår hon som helt annorlunda. Och hade tillgång till egen bil och offrets bil.
Citera
2019-11-24, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Okej! Kommer ihåg att man tidigare i veckan ändrade sökområde till just Ljungskile med anledning av iakttagelser samt information ur förhör, men att man lade ned det ganska snart igen.
Jag anser det lite oroväckande att man i sökningarna inte fullföljer ett helt område innan man byter till ett nytt segment. Samma sak med att man tydligen inte gått igenom samtliga utrymmen såsom källare, förråd mm. direkt i samband med husrannsakan. Detta gjordes i ett senare skede.
Tycker jag också. Väldigt skumt, fyndet jag gjorde var inte så svårt att hitta, så dem har ju inte direkt finkammat området.
Citera
2019-11-24, 16:21
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Jag har sett tips om det tidigare i tråden. Har inte själv varit där, men jag kan absolut ta en vända dit också.
Det tipset var nog jag. Kalkvägarna ska tydligen vara gamla och ska vara ett stort område med en labyrint av vägar så växer det skog där nu är det nog lätt att bli vilse. En bekant till mej i trollhättan berättade i telefon om området. Trodde det blev nerlagd kalk tippning på 80 talet och nu är det öde föruto att folk troligen buskör bilar och dumpar stöldgods i området. Det kan vara väldigt bra att få det området kollat åxå
Citera
2019-11-24, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Det tipset var nog jag. Kalkvägarna ska tydligen vara gamla och ska vara ett stort område med en labyrint av vägar så växer det skog där nu är det nog lätt att bli vilse. En bekant till mej i trollhättan berättade i telefon om området. Trodde det blev nerlagd kalk tippning på 80 talet och nu är det öde föruto att folk troligen buskör bilar och dumpar stöldgods i området. Det kan vara väldigt bra att få det området kollat åxå
Ska helt klart kika. Vi är inte så många idag men ska ska försöka hinna med så mkt som möjligt.
Citera
2019-11-24, 16:24
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merapengar
Kan det vara möjligt att MGM styckat kroppen och gett det till tex som någon skriver till en grisfarm??

Hur skulle kroppsdelarna ha kommit in till grisarna? Jag tror de är inomhus hela vintern. Skulle någon ta sej in dit med kroppsdelarna så skulle nog djurägaren reagerat och undra vad det var för rester och kontakta polisen. Eller skulle djurägaren ta emot kroppsdelarna och ge till grisarna?
Citera
2019-11-24, 16:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrfix
Vad tror du har hänt W????
Att hon är död, hon ha blivit förflyttad med bil, långt bort från sitt ursprungsställe, gömts eller bränts upp.

Dom har letat med hundar och poliser, drönare, och flera frivilliga, och ändå inte ens ett minsta resultat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in