2019-11-24, 12:04
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jungfru67an
Finns det ingen här som känner till Uddevallas hemtjänst?
Vad funderar du på? Finns flera områden inom kommunen. Vet inte vilken den MGM arbetade på.
Citera
2019-11-24, 12:06
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Jag skulle verkligen uppskatta att få verklig info om MGM elförbrukning.
Hur har någon kommit fram till att dennes elförbrukning har ökats.

Finns det någon i trappan som har tittat i elskåpet?
Kan vi söka på nätet efter elförbrukning.
Finns det bilder på elskåpet där alla kan se elförbrukningen?
Datum och klocklag tack.
Allt detta framstår för mig som ett enbart påstående.

Jag vill gärna kunna se BEVIS och FAKTA innan jag lämnar ämnet om MGM elförbrukning.
Helst NU!

EDIT: Lade till Datum och klockslag.

Sök på användaren SweetmissyM och det som skrivs i samband med hens inlägg.
Tycker själv det verkar trovärdigt varför ljuga om elförbrukningen
Citera
2019-11-24, 12:06
Medlem
jungfru67ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Vad funderar du på? Finns flera områden inom kommunen. Vet inte vilken den MGM arbetade på.

Jag tänker landsbygdsrutterna.
Citera
2019-11-24, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quinz
Håller helt med! många kurder skulle utesluta barnen pga anseende och social status, oftast ses lögner och sådant på som högst omoralisk och man kan straffas hårt för det, särskilt som barn... så mord skulle verkligen vara grövre i det avseendet. Däremot vill jag poängtera att det skiljer sig ganska mycket mellan kurder från olika områden/delar, vissa är största fifflarna och lurendrejarna, speciellt de som är islamistiska och har anammat den kulturen. Deras familjer skulle inte bara hjälpa dem, de skulle kunna dö för dem och byta plats med dem om det behövdes. Tänk maffia familjer, lite så.

Har inte läst igenom senaste 100 sidorna, har någon hittat mer information om familjen till MGM?

Nu är detta teorier och vi kan INTE veta med 100% säkerhet att familjen är inblandade. Men om vi påstår att det kan vara en möjlighet så finns det vissa saker vi kan utgå från. Familjära band, kultur, uppväxt, religiösitet.

Jag har hittat info om hans pappa, släktingar och andra som bor i samma familjehus. De är några äldre män som bor där, möjliga farbröder, kusiner osv. Jag kan också läsa och förstå det de skriver på FB, som inte är på svenska. Har inte hittat något suspekt eller konstigt just där. Men har lagt märke till lite annat. Ni får DM:a om ni vill veta mer om mina teorier/observationer.

I övrigt, så tror jag faktiskt inte MGM skulle gömma kroppen i skogen. Det är inte något man gör i mellanöstern. Jag tänker att mördares tankebanor och liksom sätt att gömma sina brott, är baserade på deras uppväxt, kultur, hur de löser problem och liknande. Har inte hört talas om att man dumpar kroppar i skogen alls på det sättet mördare gör i väst. I regel bränns de upp, dumpas i industriplatser, dumpas i olika vätskor, som tex avloppsreningsverk, de frätes med syra och liknande medel. Känner inte heller fall där någon styckat kroppen. Det är liksom ovanligt.

Om jag var en utredare, hade jag tittat på närmaste omgivningen, familj, bekanta, deras garager, källare, arbetsplatser. Jag hade tittat på vilka verktyg de har hemma. Bränslen, knivar, yxor, tunnor, behållare. Jag hade tittat på industriplatser i Uddevalla, där man kan tänka sig att ungdomar hänger ibland och känner till dess olika vrår.

Vill bara poängtera att det finns 3 personer skrivna hos pappan som egentligen inte bor där. Två äldre män och en ung kvinna, de är troligtvis skrivna där pga bidrag eller så. Så är bara onödig tid att försöka hitta information om just dem eftersom de troligtvis inte har något med familjen att göra.
Citera
2019-11-24, 12:08
Medlem
TealSeamTixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Varför ska man då leta efter henne så som man gör, om det nu är så säkert att den häktade har mördat henne?
Då är det väl bara att skicka honom i fängelse redan nu, och så kan sökarna gå hem eller leta efter andra som inte är "dödförklarade" ännu?
Många som är ute och letar tror nog att det finns en chans att hitta henne vid liv. Varför lura dem?

Vad är det du vill ha sagt? Vad är det du inte förstår? Snälla förklara vad du menar.. Du framstår ju som en femåring som inte får medhåll och då bara blir sur.
Citera
2019-11-24, 12:10
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
Angående hur besvärligt det skulle vara att avlägsna och frakta en 50 kg kropp; Vatchareeyas kropp blev delad inför transport. Hon var väldigt liten och nätt, ”som ett litet barn” enligt FUPen. Nu vet jag inte hur stor MGM var i det fallet, men han höll på med friluftsliv och skytte så helt otränad var han sannolikt inte.

Med detta vill jag ha sagt, att även om det fysiskt går att lyfta 50 kg så verkar det vara bökigt med döda kroppar.

Ja han var betydligt stadigare än denna mgm. Han berättade även i detalj vilka problem han hade med kroppen..
Citera
2019-11-24, 12:11
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Hittas inte kroppen och finns det inga spår i mgms lyan då tror jag en vanligt försvars advokat
kommer vinna målet . tycker mgm har inte sökt hjälp från advokaten Silbersky så mgm verkar kall och planerad rätt så väl

Det finns bevis i lägenheten..
Citera
2019-11-24, 12:11
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Jag skulle verkligen uppskatta att få verklig info om MGM elförbrukning.
Hur har någon kommit fram till att dennes elförbrukning har ökats.

Finns det någon i trappan som har tittat i elskåpet?
Kan vi söka på nätet efter elförbrukning.
Finns det bilder på elskåpet där alla kan se elförbrukningen?
Datum och klocklag tack.
Allt detta framstår för mig som ett enbart påstående.

Jag vill gärna kunna se BEVIS och FAKTA innan jag lämnar ämnet om MGM elförbrukning.
Helst NU!

EDIT: Lade till Datum och klockslag.

Du verkar ha missförstått något. Det är just påståenden som det är. Det är upp till dig att värdera om det är sant eller inte. Datum står redan i tråden. Har inga problem med att tro på användaren med denna info. Vore väldigt märklig sak att ljuga om.
Citera
2019-11-24, 12:12
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Finns en del dementa vårdnadshavare som har byggnader, uthus. Vet mgm att dit är lungt att köra in utan att någon reagerar kan han gömma det han vill i lugn och ro. Där "känner" han sig säker med området. Vet vilka tider hemtjänsten kommer på besök.

Bra tänkt, gäller bara att ev. vedbod, uthus ligger så avskilt från huset att andra inom hemtjänsten inte känner doften
Citera
2019-11-24, 12:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Varför ska man då leta efter henne så som man gör, om det nu är så säkert att den häktade har mördat henne?
Då är det väl bara att skicka honom i fängelse redan nu, och så kan sökarna gå hem eller leta efter andra som inte är "dödförklarade" ännu?
Många som är ute och letar tror nog att det finns en chans att hitta henne vid liv. Varför lura dem?
Men är du efterbliven? Dom letar efter kroppen för att kunna döma en mördare.
Citera
2019-11-24, 12:14
Medlem
Man får ändå ge MGM att han lyckats bra så här långt med att dumpa ett lik så inte ens en hel armé av frivilliga och poliser lyckas hitta henne. För varje timme som går ökar sannolikheten att han faktiskt kommer komma undan med sitt verk. Han kan inte vara helt efterbliven, snarare mer än genomsnittligt begåvad för att lyckas med något sådant.
Citera
2019-11-24, 12:15
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirtydiana
Det är hon själv som postar inläggen, dessutom gjort en instagram med namn "hittawilma"... Som sagt, har ingen egen erfarenhet av ämnet men tycker spontant att det är ett ganska weird beteende.

”Spontant”?
Du verkar ha en väldigt begränsad föreställningsförmåga må jag då säga.

Jag ser det som helt normalt i ett modernt samhälle där unga personer tillbringar, och umgås med andra, stora delar av sin tid just på/via sociala medier. Det är nog bland de effektivaste sätten att nå ut till många.

Tror du inte att man som närstående och ung hade tagit alla chanser att nå ut? Den vanmakten och paniken man måste känna när ens barn eller syster är borta och förmodad död. Det är inte första gången det skapats såväl Facebooksidor/grupper som Instagramsidor när personer förvunnit. Även när Lisa Holm försvann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in