2019-11-24, 10:55
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elenberg
Skämtar du? Varför FAN åkte du tillbaka till Sverige?

Du, det är en fråga jag allt oftare ställer till mig själv. Sverige är ändå mitt land, även om jag inte alls känner igen det från min ungdom. Det börjar allt mer luta åt att ge sig iväg härifrån igen.

Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Vid din ålder är CSN återbetalt. Så hur kan du då vara skuldsatt??

Förstår inte ditt resonemang? CSN tar en viss procent på årsinkomsten, samtidigt som räntan gör att skulden hela tiden ökar. Klarade du grundskolematten?

Citat:
"Det finns jobb" är inte samma sak som "det finns jobb som du vill ha".

Ja den klyschan har vi hört förut. "Det finns jobb" är inte samma sak som "det finns jobb jag kan få." Förstår du att det kommer in mängder ansökningar till varje vakans och att det bara finns en vinnare i varje lottdragning? För så verkar det vara, sökande väljs ut på godtyckliga grunder och ålder är ett skäl till att man aldrig ens hamnar i lottotunnan. Har tidigare nämnt att jag söker mängder med jobb som en gymnasist skulle klara av, så kan vi återgå till en vuxen diskussion?
Senast redigerad av Suecote 2019-11-24 kl. 11:15.
Citera
2019-11-24, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Din regimlojala sosse-satan!

Vi behöver inte förneka att arbetslösheten bland etniska svenskar är låg.
Men för TS situation spelar det ingen roll.

Hur djävla sjukt är det du resonerar? "fler etniska svenskar hade stått utan jobb utan invandringen". Idiot.

Du hittar för övrigt på vilka mål och på vilka nivåer riksbanken har.

Visst, det är flera miljoner låtsasarbetare här i Sverige bland etniska svenskar. Konsulter av olika slag.
Citera
2019-11-26, 22:49
Medlem
Alessia.Osvensks avatar
Citat:
Men det var då bara svammel.
TS skriver som att han är 50. Och då är CSN betalt. TS skriver också att TS jobbat så TS har inte haft några som helst problem att betala av CSN. Hur kan då TS ha CSN-skulder kvar.
Hur gör du för att inte förstå detta?

Även AF har krav på de de anställer.
Vad TS säger har TS något problem som gör att ingen vill anlita honom. Inte med rådande arbetsmarknadslagar och kollektivavtal. Hade de senare inte funnits hade TS antagligen fått sig jobb på en gång.
Vad är det du inte förstår? De flesta i den åldern blir av med sina CSN-skulder på 65-årsdagen eftersom de lån de tog hade andra villkor.

Trodde inte tråden handlade om spekulationer hur det sett ut med andra lagar och avtal. Tur att sådana som du träder in här och styr upp.
Senast redigerad av Alessia.Osvensk 2019-11-26 kl. 22:56.
Citera
2019-11-27, 19:07
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessia.Osvensk
Vad är det du inte förstår? De flesta i den åldern blir av med sina CSN-skulder på 65-årsdagen eftersom de lån de tog hade andra villkor.

Trodde inte tråden handlade om spekulationer hur det sett ut med andra lagar och avtal. Tur att sådana som du träder in här och styr upp.
När ändrades reglerna så att man inte skall ha återbetalt vid 50? Utan i stället 65.
Varför kunde du inte bifoga den informationen (med länk).
Citera
2019-11-27, 19:14
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Förstår inte ditt resonemang? CSN tar en viss procent på årsinkomsten, samtidigt som räntan gör att skulden hela tiden ökar. Klarade du grundskolematten?
Lånet amorteras med en summa som är skulden dividerat mer 50-ålder.
Dvs vid 50 är det återbetalt.
Om det inte gäller dig får du gärna länka till den informationen.

Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Ja den klyschan har vi hört förut. "Det finns jobb" är inte samma sak som "det finns jobb jag kan få." Förstår du att det kommer in mängder ansökningar till varje vakans och att det bara finns en vinnare i varje lottdragning? För så verkar det vara, sökande väljs ut på godtyckliga grunder och ålder är ett skäl till att man aldrig ens hamnar i lottotunnan. Har tidigare nämnt att jag söker mängder med jobb som en gymnasist skulle klara av, så kan vi återgå till en vuxen diskussion?
Det är ingen lottdragning. Då har du verkligen inte förstått arbetslivet. Är du helt säker på att du jobbat med det du påstår?

Det har tom klagats högljutt i detta delforum på att arbetsgivarna lägger ned för mycket möda på att välja rätt person.

(Om du uttrycker dig i CV eller på intervju som du gör här förstår jag att du inte hamnar högt på listan över de intressanta sökande).
Citera
2019-11-27, 20:23
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Sverige har blivit sämsta vita landet för vita män.
Trådens bästa inlägg rakt av. Kort koncist och precist.
Citera
2019-11-27, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Visst, det är flera miljoner låtsasarbetare här i Sverige bland etniska svenskar. Konsulter av olika slag.
för hur många etniska svenskar betala staten större delen av lönen för att göra de atraktiva för arbetsgivare??? kanske räcker det lite med skokräm och byta namn till abdulah - och bimsalabim för jag drömjobb
Citera
2019-11-27, 20:42
Medlem
Alessia.Osvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Det finns väldigt mycket jobb i Sverige som inte är särskilt effektivt och det bidrar säkert till att många företag är tveksamma att anställa ännu fler.

Citat:
När ändrades reglerna så att man inte skall ha återbetalt vid 50? Utan i stället 65.
Varför kunde du inte bifoga den informationen (med länk).
Det var 15-20 år sedan. 4% av årsinkomsten.
Senast redigerad av Alessia.Osvensk 2019-11-27 kl. 20:54.
Citera
2019-11-27, 20:45
Bannlyst
Du har alltså, efter 20-30 år på arbetsmarknaden, med en högskoleexamen i ryggen, lyckats skaffa dig en så tragisk arbetslivserfarenhet att du inte gör dig relevant på den svenska arbetsmarknaden?

Vad i helvete tänkte du på när du jobbade?

Ingen som lärt dig ens grunderna i ”bygga CV”?

Sorgligt. Minst sagt.

Alla måste ta ansvar för sin egen anställningsbarhet, under hela arbetslivet, annars får man fan skylla sig själv.

Om det är så jävla illa som du berättar klarar du väl inte ens att starta eget och ta ett projektledaruppdrag via nån av konsultmäklarna? Typ ework?
Citera
2019-11-27, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nemesis556
för hur många etniska svenskar betala staten större delen av lönen för att göra de atraktiva för arbetsgivare??? kanske räcker det lite med skokräm och byta namn till abdulah - och bimsalabim för jag drömjobb
Hela samhallen 😁
Citera
2019-11-27, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Du har alltså, efter 20-30 år på arbetsmarknaden, med en högskoleexamen i ryggen, lyckats skaffa dig en så tragisk arbetslivserfarenhet att du inte gör dig relevant på den svenska arbetsmarknaden?

Vad i helvete tänkte du på när du jobbade?

Ingen som lärt dig ens grunderna i ”bygga CV”?

Sorgligt. Minst sagt.

Alla måste ta ansvar för sin egen anställningsbarhet, under hela arbetslivet, annars får man fan skylla sig själv.

Om det är så jävla illa som du berättar klarar du väl inte ens att starta eget och ta ett projektledaruppdrag via nån av konsultmäklarna? Typ ework?

du fattar inte att i det gamla Sverige UTAN miljoner "berikare" hade man fått jobb på andra sidan gatan dagen efter att man blev sparkat UTAN nåt CV elle sliskiga personliga brev! Det var bara att börja jobba och visa vad man kan
Citera
2019-11-27, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Och vad i helvetet har det där idiotinlägget med den här tråden att göra?

Röker folk på dygnet runt eller var kommer alla idiotinlägg ifrån...suck.
det visar hur svårt hade det blivit att få jobb idag!! det är nog du som inte fattar enkla saker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in