2019-11-23, 22:50
Medlem
senseis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aventurus
Vilka är dom "stora sidorna"

De som jag kommer på såhär på rak arm: FragranceNet, FragranceX, Foreverlux och MaxAroma. Har inte testat alla själv..
Citera
2019-11-23, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sensei
De som jag kommer på såhär på rak arm: FragranceNet, FragranceX, Foreverlux och MaxAroma. Har inte testat alla själv..

vilken av dom va det du slapp betala tull o moms på? det låter ju lockande, dom sidorna du nämnde har mkt bra priser ibland
Citera
2019-11-24, 10:52
Medlem
LaCucarachas avatar
Att man skulle slippa svensk moms och tullavgift utanför EU är ju ren tur isåfall. Sen hela den där wish/Kina-skiten uppdagades för nåt år sen så tar tullen nästan varenda paket numera. Så man kan ju mer eller mindre tacka alla snålkukar som beställer all sin skit från Kina och därav överbelastar hela postsystemet.
Citera
2019-11-24, 11:02
Medlem
senseis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Att man skulle slippa svensk moms och tullavgift utanför EU är ju ren tur isåfall. Sen hela den där wish/Kina-skiten uppdagades för nåt år sen så tar tullen nästan varenda paket numera. Så man kan ju mer eller mindre tacka alla snålkukar som beställer all sin skit från Kina och därav överbelastar hela postsystemet.

Tur vet jag inte eftersom som jag skrev så gick mitt paket från USA till England och på paketet sen står det en avsändaradress från England också.

Tullen tar inga paket från Wish heller som skickas från Kina utan det går direkt till transport
Citera
2019-11-24, 12:46
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Tur vet jag inte eftersom som jag skrev så gick mitt paket från USA till England och på paketet sen står det en avsändaradress från England också.

Tullen tar inga paket från Wish heller som skickas från Kina utan det går direkt till transport

Svarade inte dig utan rent generellt.

Tullen tar NUMERA inga paket från just Wish för att dom har något avtal med postnord som antagligen sköter varudeklareringen. Det fanns ju tidigare nån gammal subventionering av frakt från just kina till Sverige tydligen. Därav att det gick att skicka grejer typ gratis hit.
Citera
2019-11-24, 14:34
Medlem
senseis avatar
Citat:
Svarade inte dig utan rent generellt.

Tullen tar NUMERA inga paket från just Wish för att dom har något avtal med postnord som antagligen sköter varudeklareringen. Det fanns ju tidigare nån gammal subventionering av frakt från just kina till Sverige tydligen. Därav att det gick att skicka grejer typ gratis hit.

Det stämmer. Avgiften togs bort FÖR ÖVER ETT ÅR SEN sen och varade i endast tre månader..

Och som sagt så kan det bli dyrare med paket nästa år igen med högre fraktkostnader
https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/paket-fran-kina-blir-dyrare
Citera
2019-11-24, 15:02
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Det stämmer. Avgiften togs bort FÖR ÖVER ETT ÅR SEN sen och varade i endast tre månader..

Och som sagt så kan det bli dyrare med paket nästa år igen med högre fraktkostnader
https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/paket-fran-kina-blir-dyrare

Vad menar du med ”varade endast i tre månader..”?
Har postnord återinfört en avgift på wish-paket? Har aldrig beställt från wish, aliexpress eller liknande så jag vet inte.

Med tanke på att folk fortsätter beställa onödig skit från Kina för småslantar så det jag inga problem att avgifter höjs därefter. Postnord måste ju ha ett helvete med dom paketen.
Citera
2019-11-24, 15:07
Medlem
senseis avatar
Citat:
Vad menar du med ”varade endast i tre månader..”?
Har postnord återinfört en avgift på wish-paket? Har aldrig beställt från wish, aliexpress eller liknande så jag vet inte.

Med tanke på att folk fortsätter beställa onödig skit från Kina för småslantar så det jag inga problem att avgifter höjs därefter. Postnord måste ju ha ett helvete med dom paketen.

Det togs inte ut någon avgift alls för Wish-paketen men sen när volymerna ökade kraftigt så tillkom avgiften.

Från PostNord:
"Arbetet med att hitta en enklare lösning började redan när Tullverket den 1 mars 2018 skärpte reglerna för moms på varor som e-handlas från länder utanför EU. PostNord fick ett par veckor på sig att ta fram en helt ny process för att administrera momsinbetalningarna, och införde även en avgift på 75 kronor för att täcka kostnaderna för den nya hanteringen."

Den togs sen bort igen i juni samma år när avgiften bakades in i produktens pris istället. Jag vet inte varför det inte fanns någon avgift från början egentligen. Borde ha funnits där i flera år.

Men jag håller med dig. Mkt skräp därifrån och mer jobb för PostNord och sämre för handlarna i Sverige
Citera
2019-11-24, 20:30
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
Notino har sällan så stora. Däremot finns det ett par sidor i England som gör decants. Googla bara på "decant perfume uk". Den första träffen tillhör Greggieboy76 på Youtube som är hyfsat känd profil där inom parfym.

Där har jag handlat och det har funkat bra. Greggieboy76 är dessutom bra på att svara på kommentarer på Youtube. Han och MrSmelly1977 har de två bästa parfymkanalerna enligt min mening.

https://www.fragrancesamplesuk.com/
Citera
2019-11-25, 03:41
Medlem
Tripportreats avatar
Jag letar efter en parfym med liknande doftprofil som dsquared hewood då den verkar vara omöjlig att få tag på inrikes, är DDT npn här som har nåt tips?

//Tripportreat
Citera
2019-11-25, 04:26
Medlem
Sigfried.Staufens avatar
Det är damparfymen LouLou från 90-talet som gäller om ni ska ragga killar, no joke. Den blev jag uppraggad med själv flera gånger utan att fatta varför, innan jag lärde mig att ge igen med samma mynt.
Citera
2019-11-25, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
Jag letar efter en parfym med liknande doftprofil som dsquared hewood då den verkar vara omöjlig att få tag på inrikes, är DDT npn här som har nåt tips?

//Tripportreat

Den har väl bara bytt förpackning/flaska?

https://www.google.com/search?q=dsquared+he+wood&spell=1&sa=X&ved=2ahUKEw j0gO7e2oTmAhWitIsKHSs9C3oQBSgAegQIDBAq&biw=1920&bi h=977
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in