2019-11-23, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nada.

Tackar!

Det sista jag såg var att det diskuterades om knark och skulder men vad handlade det om? Är det någon som är missbrukare?
Det hade kanske ingen substans eller?

Är sökandet lika intensivt eller har dem dragit sig tillbaka?
Citera
2019-11-23, 22:33
Medlem
Man bör kolla om mgm har växter hemma och hur de ser ut. Ser de väldigt döda ut är det troligt att ozon använts. Tror knappast han släpat ut alla växter så att alla ser att han håller på med något.
Citera
2019-11-23, 22:34
Medlem
Sveppss avatar
Ni som bor i Uddevalla, hur ser det ut på andra sidan av huset han bor i? Kommer man ut ur fastigeten den vägen?

Hur är källarna, kan man gå genom hela huset (alltså komma in i trappuppgången bredvid) via källaren?

Jag har kollat street view och har så svårt att se framför mig att han skulle ha fått ut henne den vägen utan att väcka uppmärksamhet.

Och det där med elförbrukningen är verkligen en nöt för polisin att knäcka! Det sägs att de läser här men det kan ta tid så jag hoppas någon har skickat en skärmdump.
Citera
Medlem
Mer eller mindre hopplöst att som lekman göra en sådan här grej utan att lämna spår. Häktad på sannolika skäl, fälld och ett rejält gäng år i finkan. Rätt välförtjänt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loco1214
Men om de dragit iväg med ca 30 kwh så är det avvikande. Jag har inte dragit över 20 kwh och då kan jag säga att torktumlare/ tvättmaskin, dammsugare o hela köret går varm på dagarna hos mig.

🤔 Du har iofs rätt, vanliga apparater drar inte så mycket. Uppvärmning däremot 😱 Fast det här lär väl röra sig om en hyresrätt där uppvärmning ingår 🤔
Citera
2019-11-23, 22:35
Medlem
Pappan - Bilverkstad?

Bilverkstad adress - Bilbrand?

Bilverkstad - Ozon?

Ozonmaskin - Hög elförbrukning?

Inte helt orimligt ändå!
Citera
2019-11-23, 22:35
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Mer eller mindre hopplöst att som lekman göra en sådan här grej utan att lämna spår. Häktad på sannolika skäl, fälld och ett rejält gäng år i finkan. Rätt välförtjänt.
. Ja det talar ändå för en möjlighet att mgm är oskyldig
Citera
2019-11-23, 22:36
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotAnotherSheep
Man bör kolla om mgm har växter hemma och hur de ser ut. Ser de väldigt döda ut är det troligt att ozon använts. Tror knappast han släpat ut alla växter så att alla ser att han håller på med något.
Balkong? Väl kallt för växter denna årstid.
Vissnar dessa vid ozon behandling?
Citera
2019-11-23, 22:36
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Ni som bor i Uddevalla, hur ser det ut på andra sidan av huset han bor i? Kommer man ut ur fastigeten den vägen?

Hur är källarna, kan man gå genom hela huset (alltså komma in i trappuppgången bredvid) via källaren?

Jag har kollat street view och har så svårt att se framför mig att han skulle ha fått ut henne den vägen utan att väcka uppmärksamhet.

Och det där med elförbrukningen är verkligen en nöt för polisin att knäcka! Det sägs att de läser här men det kan ta tid så jag hoppas någon har skickat en skärmdump.
Det finns 4st utgångar man kan se det på Google Maps via street view och du zoomar in så ser man det, Det är ngn form av rostfri el aluminium beklädnad på dörrarna!
Citera
2019-11-23, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loco1214
Men om de dragit iväg med ca 30 kwh så är det avvikande. Jag har inte dragit över 20 kwh och då kan jag säga att torktumlare/ tvättmaskin, dammsugare o hela köret går varm på dagarna hos mig.
Kan bara vara ugnen eller spisplattorna som kan öka förbrukningen med 30kwh. Har han förkolnat kläder eller annat bevismtr. i ugnen?
Citera
2019-11-23, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tirzah
Med denna information om elförbrukningen så började Hjärnkontoret arbeta.

Möjligt scenario:
MGM och BO hamnar i en mer extremt bråk än det normala. Därför granne uppmärksammar skrik från hen torsdag kväll.
I detta bråk råkar MGM skada BO på sådant sätt att hon håller på att förlora livet.
Ringer sin far som kommer över för att konstatera att hon redan är död.
Istället för att utsätta sin son för ett kommande liv som trolig mördare. Skickar han iväg honom, ringer de kontakter han vet som städar upp lägenheten.

Kan förklara varför sonen har jobbat som det skulle vara ingenting. För han har blivit drillad av sin far hur han ska agera. Och eftersom han troligen inte vet mer om henne än att hon senast låg på hans golv. Så kan han sitta tyst i häktet. För han vet faktiskt inte mer.

Inte alla som litar på rättväsen som vi gör I Sverige. Många kommer från bakgrunder där korruption härjar.

Jag tror inte MGM skulle vara kapabel till att dölja en kropp såhär länge. Men om en mer erfaren vuxen man, som kanske har haft ett förflutet med liknande scenario. Så tror jag det mesta kan hända.

OM denna elförbrukning är sann. För då pekar väldigt mycket på att ett arbete har gjorts under lördagen, som troligen skulle rensa alla troliga spår för polisen.

Men ja bara mina tankar efter alla dessa sidor.

Det är inte osannolikt att MGM har fått någon form av hjälp, men skulle inte grannar reagera på ovanligt mycket rörelse i trapphuset? Framförallt efter en kväll med vad som verkade vara ett anmärkningsvärt högljutt bråk.

Jag tänker att samma grannar om vittnade om oljuden skulle ha nämnt ljudet av något sådant också.
Citera
2019-11-23, 22:38
Medlem
GNOMDSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vWv
Kan inte släppa att någon skrivit att det finns en bilverkstad med koppling till pappan uppe på samma väg som bilbranden imorse!

Kan vi få fram mer om det?

Det skulle ju kunna innebära att det skulle kunna vara en frakt bil som är bränd eller liknande!

Det kan finnas stora utrymmen som inte är sökta isåfall..

Det finnes ju bilskrot vid Raknebo osv..

Vad säger ni om det, vet att kolla ordentligt?
Står i tidningen Bohuslänningen att "ärendet kommer nu att tas över av polis".( Artikel daterad 08:54-23 nov,2019 )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in