2019-11-19, 20:07
Medlem
Kattskatts avatar
Enligt uppgift från hans kollegor ska han ha arbetat som vanligt både igår och idag. De fattar ingenting och har inte märkt något på honom...
Citera
2019-11-19, 20:08
Medlem
cooldogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Vet du vad den MT arbetar med eller var han är anställd?

Hemvård/hemtjänst.

Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Det kan bero på droger? Ofta får man psykiska besvär såsom psykoser mm av det, men det kan ha varit helt icke drogutlöst också förstås. Schiz är en svår sjukdom som ofta uppkommer i de åren MGM är i.

Osäker om han brukar/brukat droger
Citera
Medlem
Timeouts avatar
Det har hittats två brandplatser.
Den ena vid vattnet. Läge att dyka kanske...?

Under natten hittades ett par skor och andra persedlar i ett skogsparti cirka en halvmil utanför Uddevalla. Maria, som är hundförare för FIKK berättar för GP att de under tisdagseftermiddagen gjorde ytterligare ett fynd, nära där man tidigare hittat brända föremål.

– Jag och min kollega har gjort lite fynd ovanför platsen man hittade tidigare. Vi har fått markeringar från hunden från ännu en eldningsplats uppe vid vattnet ovanför den platsen. Jag har lämnat över det till polisen. Hon skulle skicka dit någon patrull.
https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/misst%C3%A4nkt-mord-bakom-wilmas-f%C3%B6rsvinnande-en-man-anh%C3%A5llen-1.20518531
Citera
Medlem
https://www.facebook.com/t.shabaz/likes?collection_token=100000260483169%3A240999725 4%3A96&next_cursor=AQHRR7aQkGoZRlYLWw5-0nGGD7_e4qQEnrSXYIEJ0f-v7rGR8tShw8vq_7bm9awGWwueLO2DmKIavPFxc--c-xJT JA

Vet inte om det här är delat ännu då jag inte hinner följa tråden. Men det här ser ut att vara hans tidigare fb, han är uppenbarligen intresserad av fotboll, därav mellannamnet Ronaldo.

https://www.facebook.com/pages/category/Sports-League/Troll-fotboll-Dalaberg-579804835371644/

Han är även länkad i sin nuvarande fb ifrån den här sidan där han även har kommenterat en del av bilderna. Möjligen finns han på bild med i taggningarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
De kan ha spårat mobilerna till Lysekil. Att manplockat in pojkvännen kan bero på hans konstig beteende att inte öppna när pappan knackade på trots att han var hemma. Många som tror här så även jag vågar på mig att tro att de kommit ihop sig i lägenheten och att han puckat på henne. Hon har flytt och tagit någon buss till Lysekil. Han har plockat henne innan hon kom hem till sin pappa, därav sökningen i Lysekil. Han har tagit sig tillbaka till Uddevalla plockat ihop hennes tillhörigheter och ev bevis från sig själv och eldat och slängt på platsen på första sökområdet. Men vem körde i så fall, borde finnas en medbrottsling med bil. Har han en medbrottsling borde denna sjunga nu, annars blir det högt straff för denne.

Min tro är att polisen mkt väl kan ha funnit ngt i lägenheten som tyder på att det eventuella offret kan ha skadats på något vis. Dock är det lite märkligt att granne hört tunga steg på natten, men att ingen tycks ha hört något anmärkningsvärt från lägenheten.

Kanske är det så att både pojkvännens som Vilmas mobiler befunnit sig i området kring Ljunkile, där det även framkommit att där ska sökas
Citera
2019-11-19, 20:09
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattskatt
Enligt uppgift från hans kollegor ska han ha arbetat som vanligt både igår och idag. De fattar ingenting och har inte märkt något på honom...

Det är märkligt. Han borde inte ha varit som vanligt när flickvännen är spårlöst försvunnen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Ponera MGM blånekar och kroppen aldrig hittas. Glider han fri då?

Vad tror du själv?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wrucebayne
Vad betyder ens ”den typen”?

Att du antyder att hon eventuellt har blivit mördad pga av sitt utseende är för mig helt ofattbart och otroligt okänsligt.

Att man alls tror att man kan läsa ut all den infon från foton, tyder på en egen diagnos. Att fundera på ”samhällsklasser” och dylikt trams i en tråd om en 17 årig tjej som misstänks vara mördad av sin 5 år äldre partner, tyder på ytterligare diagnoser faktiskt. Ingenting av detta är relevant, med den faktan vi har i fallet.
Citera
2019-11-19, 20:10
Medlem
Tishko lär ju ha en del hatbrev på sin Facebook efter att polisen förhört honom.
Citera
2019-11-19, 20:10
Medlem
MenVadVetJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Får man rätt värderingar hemifrån så väljer man också med känsla vem man umgås med och det redan långt innan man är 17.

Givetvis, men om denna visdom inte har förmedlats?
Jag vill bara inte att någon skuld, i form av "skyll dig själv" inte ska läggas på en 17 åring, även om det handlar om uppfattningar som är självklara för (enligt senaste undersökningen) var fjärde vuxen.
Citera
2019-11-19, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Ponera MGM blånekar och kroppen aldrig hittas. Glider han fri då?

Har man ingen kropp blir det svårt att få honom fälld. Möjligt att ev åklagare försöker på brott mot griftefriden om man inte når upp till något annat, men även det är tveksamt.
Citera
2019-11-19, 20:12
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derp19
Tishko lär ju ha en del hatbrev på sin Facebook efter att polisen förhört honom.

Verkar faktist som att styvmammans, otroligt nog, får hatkommentarer istället. Av en Robinsondeltagare dessutom. Mycket märkligt hela grejen. Hatet ska så klart koncentreras mot gärningsmannen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in