Citat:
Ursprungligen postat av
Fnero52
De kan ha spårat mobilerna till Lysekil. Att manplockat in pojkvännen kan bero på hans konstig beteende att inte öppna när pappan knackade på trots att han var hemma. Många som tror här så även jag vågar på mig att tro att de kommit ihop sig i lägenheten och att han puckat på henne. Hon har flytt och tagit någon buss till Lysekil. Han har plockat henne innan hon kom hem till sin pappa, därav sökningen i Lysekil. Han har tagit sig tillbaka till Uddevalla plockat ihop hennes tillhörigheter och ev bevis från sig själv och eldat och slängt på platsen på första sökområdet. Men vem körde i så fall, borde finnas en medbrottsling med bil. Har han en medbrottsling borde denna sjunga nu, annars blir det högt straff för denne.
Min tro är att polisen mkt väl kan ha funnit ngt i lägenheten som tyder på att det eventuella offret kan ha skadats på något vis. Dock är det lite märkligt att granne hört tunga steg på natten, men att ingen tycks ha hört något anmärkningsvärt från lägenheten.
Kanske är det så att både pojkvännens som Vilmas mobiler befunnit sig i området kring Ljunkile, där det även framkommit att där ska sökas