2019-11-23, 22:25
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotAnotherSheep
Tänker att vid teorin att strypning förekommit, kanske ozonen kan ta bort liklukten tillräckligt för att hundar inte ska känna den. Då finns inga spår längre helt plötsligt. Nu vet jag inte om hundar är för känsliga för att luras av detta eller om det skulle fungera i praktiken.
Kurden ville inte släppa in W fader när han knackade på.... Han höll väl på att "sanera"
Citera
2019-11-23, 22:25
Medlem
Bambambis avatar
När det gäller mgm:s lägenhet kan det ju vara så att det var överdrivet rent och att polisen därför ser det som ”bevis”
Såg nån serie där en mördare städat ett rum kliniskt medans resten var kaos.
Att de bröt upp golvet för att försöka hitta bevisning på ett brott. ( om det stämmer med att de brutit upp golvet)
Citera
2019-11-23, 22:26
Medlem
Området på och kring stadsfjället är det kontrollerat ? Med tanke på att MGM tidigare bott i dess närhet så kan naturligtvis detta område vara mer än intressant på många sätt.
Dessutom tycks det vara enkelt att ta sig dit från tex Göteborgsvägen.
Senast redigerad av zebop 2019-11-23 kl. 22:30.
Citera
2019-11-23, 22:27
Medlem
tomyhockeys avatar
någon som vet exakt tid och datum när polisen knackade på mgms dörr
Citera
2019-11-23, 22:27
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Angående elförbrukning. En del dagar kan det verkligen dra iväg. Kyl, frys, tvättmaskin, spis, ugn, datorer. Bara kolla sin egen förbrukning på Vattenfall.se, ibland blir man bra förvånad över hur mycket man använt under en och samma dag och förstår inte hur det gick till.

Jag har ungefär en liknande stor lägenhet. Jag har aldrig kommit upp i närheten av dessa siffror som 40kwh per dygn. Jag har maxat på 11-12. Då har jag stationär dator, två tv apparater, kyl frys osv. Att pressa ur 40kwh låter väldigt extraordinärt. För den typen av boende.

Det är ju lätt att se om man tittar på hans normala förbrukning och jämför. Ser man en stor spik kring dagarna hon försvann är det ju lätt att förstå att något hänt. Något har använts som inte brukar användas.
Citera
2019-11-23, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Kurden ville inte släppa in W fader när han knackade på.... Han höll väl på att "sanera"
Nu kanske jag missat något men är det bekräftat att mgm var hemma på lördagen? Det är knappast rekommenderat att vistas i samma lägenhet som en ozonmaskin som är igång.
Citera
2019-11-23, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vWv
Låter högst troligt skulle jag säga

Eftersom ett vittne sätt ljus ute på en sjö, kan ju delar av BO blivit dumpade i vattnet med tyngder.

Tänker att MGM även inte ville släppa in BO's far tyder på att något hänt i lägenheten. Något han kanske skulle varit ovanligt eller inte som tidigare.

Jag tror det har grundat i en olycka som nu täcks av far samt delar av släkt och vänner/kontakter.

Något säger mig tyvärr att vi inte lär hitta BO. Inte som går att identifiera iallafall
Citera
2019-11-23, 22:29
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vWv
Låter högst troligt skulle jag säga
Sen kommer klanen med något att föra bort kroppen... Säg en möbel/skåp för att inte väcka misstankar. En matta på 50kg är uteslutet om den inte stagas upp blir som en banan annars
Citera
2019-11-23, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Förutom det där med verktyg är det kvalificerat skitprat, styckmörderskan i Askersund klarade av att stycka sin rival, relativ tidspress, bära ut kroppsdelarna i Ikeakassar, och ha detta i bilen när hon jobbade och uppträdde som om inget hade hänt.

Jag skrev inte att det är omöjligt, jag skrev att det för denna MGM inte är troligt.

Jonna Henningsson hade planerat mordet på rivalen - alltså inte dräpt sin käresta som skulle vara gällande här. Jonna hade dessutom viss erfarenhet av friluftliv och jakt, samt tillgång till såg och jaktkniv i offrets lägenhet.
Senast redigerad av AgNO3 2019-11-23 kl. 22:41.
Citera
2019-11-23, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Angående elförbrukning. En del dagar kan det verkligen dra iväg. Kyl, frys, tvättmaskin, spis, ugn, datorer. Bara kolla sin egen förbrukning på Vattenfall.se, ibland blir man bra förvånad över hur mycket man använt under en och samma dag och förstår inte hur det gick till.

Men om de dragit iväg med ca 30 kwh så är det avvikande. Jag har inte dragit över 20 kwh och då kan jag säga att torktumlare/ tvättmaskin, dammsugare o hela köret går varm på dagarna hos mig.
Citera
2019-11-23, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis

Men visst tusan var de på lördagen pappan var och knackade på?? Eller har man fått veta exakt dag
Citera
2019-11-23, 22:31
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotAnotherSheep
Nu kanske jag missat något men är det bekräftat att mgm var hemma på lördagen? Det är knappast rekommenderat att vistas i samma lägenhet som en ozonmaskin som är igång.
Nej... Sant ingen öppnade men det var upptänt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in