2019-11-19, 14:55
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
”Gott om” vackra kvinnor håller jag inte med om. De är i genomsnitt tjockare och fulare än de var före och kring 2000-talet. Det finns en anledning till att Sverige förr i tiden erhöll internationell ryktbarhet för våra vackra kvinnor. För det var på det viset, då.
Så är det definitivt inte längre.
Citera
2019-11-19, 14:59
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Du verkar milt sagt vara fixerad vid korvar....är det nån hemlig fantasi hos dig?

Inte min bransch, så har inte en susning.
Dock är jag själv involverad i rekrytering då och då och nej, vi har rätt ofta ansökare med likvärdig utbildning och meriter, så vi har inga som helst problem med att då anställa saknat kön, dvs kvotera....inte heller har vi något problem med att konstatera att kvotering behövs.
Tack, du har därmed medgivit att du håller på med olaga diskriminering.

Det är faktiskt inte okej längre.
Och jag kan garantera att du inte tittar på "lika" kvalifikationer. Ingenting av det du skrivit under flera år tyder på att du skulle vara intresserad av lika kvalifikationer.
För det andra finns det ingenting som heter så.
Speciellt inte i din bok.
En man kan aldrig bli lika kvalificerad som en kvinna. Bara erkänna.
Citera
2019-11-19, 15:25
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Dito?
Är du kvar på dagis eller?

För kännedom, skulle jag klara mig en månad till skogs ganska lätt. Även nu.
Jag är till och med tränad för det.

Varför?
Alla män i min ålder är det som inte har någon utvecklingsstörning eller hinder och systemet har varit uppsatt så i över 100 år för att såna som du ska kunna sova tryggt om natten.

Du är bara lyckligt ovetande om att det varit mäns plikt att kasta sig i vägen för allt som hotar såna som dig för att t.ex få rösta.

Men det är slut med det nu.
Råkar du i nöd, kommer jag bara gå därifrån och låta dig slitas i stycken om så behövs.
Du är inte värd att jag skulle riskera att skada mig själv.

Jag skyddar mig och min familj, men det gör jag desto resolutare. Du får brinna vad mig anbelangar.
Eller om din framtida man väljer att kasta syra i ansiktet på dig, eller vad du nu vill ha.

Då skulle ditt yttre bättre spegla ditt inre, för så ser jag på dig nu.

Eehhh ok. Du skulle inte bara kunna tänka dig att flytta till tex Ryssland när araberna börjar ta över? Eller ja, redan när du känner varthän det brakar. Några år utan bidrag kommer rensa Sverige på araber sen kan du flytta tillbaka igen. Behöver inte vara så drama.

Efter det får en moderat ledare aldrig mer hålla tal. Mycket enkelt.
Citera
2019-11-19, 17:19
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Eehhh ok. Du skulle inte bara kunna tänka dig att flytta till tex Ryssland när araberna börjar ta över? Eller ja, redan när du känner varthän det brakar. Några år utan bidrag kommer rensa Sverige på araber sen kan du flytta tillbaka igen. Behöver inte vara så drama.

Efter det får en moderat ledare aldrig mer hålla tal. Mycket enkelt.
Vadå, bara ge bort landet för att trattskallarna vill ha det?
Nej, när de kommer för nära får de veta att de kanske tagit fel på tolerant och mesig.
Citera
2019-11-22, 19:43
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Svenska män: vi har välkomnat kvinnor i samhälllet, men får bara skit. Varför? Kvinnor kan bara gilla och åtrå män de ser upp till. Ett fåtal. Ni andra är körda.

All empirisk lärdom jag skaffat mig på området, visar på att den svenska genomsnittskvinnan är avundsjuk på oss högintelligenta Herrar. Deras kamp utgår ständigt ifrån sexuella premisser, och deras vapen är sexanklagelser och sexrelaterade brott.

Ett effektivt motgift mot kärringarnas kaxighet och lögnaktiga mobbarfasoner, är att framkalla det sk "Stockolmssyndromet" https://sv.wikipedia.org/wiki/Stockholmssyndromet
Särskilt om kvinnan kommer från arbetarklassen, så är förnedring och svinaktighet två egenskaper hon beundrar hos en man.
Citera
2019-11-23, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
All empirisk lärdom jag skaffat mig på området, visar på att den svenska genomsnittskvinnan är avundsjuk på oss högintelligenta Herrar. Deras kamp utgår ständigt ifrån sexuella premisser, och deras vapen är sexanklagelser och sexrelaterade brott.

Ett effektivt motgift mot kärringarnas kaxighet och lögnaktiga mobbarfasoner, är att framkalla det sk "Stockolmssyndromet" https://sv.wikipedia.org/wiki/Stockholmssyndromet
Särskilt om kvinnan kommer från arbetarklassen, så är förnedring och svinaktighet två egenskaper hon beundrar hos en man.

Handlar mer om att arbetarklass kvinnan får nöja sig med det sämre urvalet. Speciellt om hon inte har utseendet på sin sida.
Citera
2019-11-23, 15:09
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen

Sansa dig lite. Empirisk erfarenhet väger inte särskilt tungt för personer intelligenta nog att begripa att människor har olika empirisk erfarenhet.
Vad skulle det finnas att vara avundsjuk på menar du?
Vad får dig att tro att en kvinna skulle vara avundsjuk på en man?
Ifall du inte noterat det så är kvinnor och män ganska olika. Har ofta olika intressen på gruppnivå, och väljer olika i livet.

Det verkar som att du hemskt gärna vill att kvinnor ska vara avundsjuka på män, men så är det inte i de flesta fall. Om jag utgår från min empiriska erfarenhet då.
Citera
2019-11-23, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getmink
Nog är kvinnor avundsjuka på män idag. När det kommer till västländska kvinnor det vill säga, för att kvinnor från väst har ingen egen roll att fylla längre, dom har kastat bort moders och fru-rollen, dvs det som gjorde dom till kvinnor.

Nu försöker dom tävla med män, vilket är onaturligt, samhället har lurat dom att dom ska göra detta, vilket gör dom olyckliga, men kvinnor lyder alltid samhället så dom bara ställer sig i ledet.

När dom tävlar med män blir dom avundsjuka, för män är snabbare, starkare, längre, tyngre, har starkare drivkraft, mer uppfinningsrika, mer ambition, bättre ledare, bättre på i princip allt från matematik till datorspel till kemi till sport till att bygga hus till att skriva böcker till att regissera filmer till att skapa musik till att uppfinna saker till att ... bygga världen.

Så nog är kvinnor från väst avundsjuka som fan.

Kvinnor i övriga världen är det inte. Beger man sig till exempelvis östasien, sydöstasien, sydamerika, kvinnorna är mycket lugnare, gladare, lyckligare, full av liv, älskar sig själva och sin roll som moder och fru. Jag har aldrig sett kvinnor som är så lyckliga som i dessa länder.

Sen kommer man hem till Sverige och ser kvinnorna här. Ögonen är döda, ingen själ kvar, dom har tappat bort sig själva, ser alltid väldigt ledsna ut och statistiken visar att dom äter lyckopiller och går hos psykolog som aldrig förr.

Västvärlden är väldigt onaturlig och skapar misär, både för män och kvinnor, även om kvinnor är dom som mår sämst av det.

Varför är det onaturligt för kvinnor att tävla? Ge mig ett endaste vetenskapligt verifierat bevis på det så blir ger jag mig. Källor på detta krävs givetvis. Detta gäller även ditt godtyckliga utlåtande att kvinnor från andra delar av världen är lyckligare. Jag tror snarast att det är DIN lycka du beskriver. Inte kvinnornas. Bevis angående detta krävs givetvis i samma vetenskapliga anda som ovan.
Citera
2019-11-23, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persienne
Varför är det onaturligt för kvinnor att tävla? Ge mig ett endaste vetenskapligt verifierat bevis på det så blir ger jag mig. Källor på detta krävs givetvis. Detta gäller även ditt godtyckliga utlåtande att kvinnor från andra delar av världen är lyckligare. Jag tror snarast att det är DIN lycka du beskriver. Inte kvinnornas. Bevis angående detta krävs givetvis i samma vetenskapliga anda som ovan.

Kolla upp top100 i schack, skateboard, cs go, starcraft, go, osv osv osv osv. Du hittar inte många kvinnor där. Så du har två alternativ kvar.

Antingen så gillar kvinnor inte att tävla lika mycket, eller så suger dem. Hur skall du ha det?
Citera
2019-11-23, 20:59
Medlem
Citat:
Hon är kvinna och klarar därför inte av att hålla sig konsekvent när det kommer till logiska resonemang. Hela hennes världsbild är uppbyggd på tyckanden, kännanden, istället för objektiv fakta. Hennes svar på din fråga kommer därför bli något osammanhängande kraffs.
Självfallet. Ditt tidigare svar ang biologisk reward för män som tävlar och vinner var mycket intressant. Kul att se att feministkrossen på flashback har blivit som ett självspelande instrument, finns så många pålästa nuförtiden att de räcker att var och en postar någon gång ibland så blir feminazisen totalt krossade. Bra grejer.
Citera
2019-11-23, 21:06
Medlem
Citat:
Typiskt kvinnligt svar. Alla män som vistats i länder med mer traditionella roller vet mycket väl att kvinnorna där är så ofantligt mycket lyckligare.

Inte bara det, men kvinnors välmående har årligen gått ner, sedan mitten av 1965, i väst. Det finns till och med en lång artikel från Harvard om detta.

Och det är onaturligt för kvinnor att tävla då dom ej belönas med reproduktionsmöjligheter om dom vinner. Vilket män gör. Män som tävlar och vinner, blir genast sedda av kvinnor. Kvinnor som tävlar och vinner, ingen bryr sig, vad kvinnan lockar med är hennes utseende, inte status, oavsett om hon vinner eller ej.

Detta är väldigt mycket sunt förnuft. Förstår man sig inte på detta, då kan man heller inte förstå sig på världen eller förutspå saker som människor med denna förståelse kan.

Hänvisning till relevanta publicerade artiklar tack, alltså inte nån artikel i tidningen "varförmänharettsåntbehovavattförtryckaallaruntikr ingsighelatiden"

"Sunt förnuft" som du uttrycker har inte det minsta med vetenskap att göra.
Citera
2019-11-23, 21:08
Medlem
Citat:
Så är det. Varför vi fungerar som vi gör och hur vi fungerar, blir väldigt enkelt att förstå när man studerat grundläggande mänsklig biologi och/eller evolutionspsykologi. Helt plötsligt blir allt en självklarhet, man kan förstå och förutspå händelser som efter ett mönster.

Vi lever just ni en väldigt onaturligt värld här i väst. Det är därför kvinnor mår sämre än någonsin, fler och fler män blir bittra och ensamma, fler äter lyckopiller, färre barn föds, färre giftermål, fler skilsmässor (procentuellt), sämre dynamik mellan könen, mer polarisering. I princip allt i västvärlden håller just nu på att falla åt soptippen och en stor anledning är för att kvinnor fått alldeles för mycket spelrum och makt.

I samtliga religiösa skrifter blir vi påmind om att kvinnlig makt resulterar i samhällskollaps, detta skrevs ej av en slump. Religion är till mångt och mycket ett resultat av att människor under lång tid började observera mönster, med tiden kunde de förutspå mänskliga beteenden.

Yep jag håller med dig till fullo och har därav checkat ut från dårhuset Sverige.

Intressant är att internet finns ju dock, så män lär sig i högre grad än någonsin om kvinnlig natur(eller ja, har större möjlighet än någonsin att lära sig iaf).

Det komiska/tragiska är att kvinnor är de som förlorar mest på feminismen. Dels genom att dom blottar sina kort, och dels genom islam invandring. Kvinnor i väst har fått frihet och överspelad nu sin hand, Internet glömmer inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in