2019-11-23, 20:47
Medlem
Även om den inte är den finaste bilen man sett direkt, så kommer den nog sälja bra ändå eftersom vi går mot elbilar mer och mer och speciellt USA älskar pickups och starka motorer, så folk kommer köpa den, det är jag helt övertygad om. Tror dock inte den kommer bli särskilt vanlig i Sverige.
Citera
2019-11-23, 20:57
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Ja, var fan är lill-BABS? Eller kör han bara franskt.

Detta skall bli kul o följa all ivriga tesla fan boys som försvarar dunderklumpen
Citera
2019-11-23, 22:06
Medlem
Rookie81s avatar
Mmm...design-mässigt skiter jag i vilket. Hade jag varit 12 hade jag nog köpt den bara för utseendet. Om nu experterna är ense om att dessa batterier är framtiden för lagring av energi så kör på för helvete. Personligen, och nu talar en lekman (hehe, no shit), så skulle jag hemskt gärna se någon form av diversifierad energilagring där vätgas och kanske biodiesel tog mark parallellt med el så vi får konkurrens på fler plan än bara miljömässigt (vilket egentligen är synonymt med ekonomi i och för sig).
Citera
2019-11-23, 22:56
Avstängd
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
90-tals ploj med en ny produkt, kan det verkligen sälja? Jesus.

Klart som fan att folk vill ha stora bilar, sitter du högt vid en krasch så klarar du dig bättre. Men frågan jag ställer mig, vem vill slita på en tesla, med dem "kantiga" kanterna så kommer dem ju gå åt helvete direkt en kross vält eller dylikt.

Känns som någon sorts "mad-max african armored truck", jag tror det säljer. Folk tänker att dem vill ha så mycket custom som de kan, så en "slät" yta är nog vad som är flugan just nu.

Kan man rida på en ko? Ser bara hur alla kanter får stryk. https://www.teslarati.com/wp-content/uploads/2019/11/tesla-cybertruck-vault-pickup-bed.jpg - ser ut att vara skapt för att ladda mindre fordon på. Specialfästen på sidorna också så att man måste köpa sig specialband för att fästa sina föremål på sin specialbil hahaha

Oh, but .. kryper i kroppen på mig, luktar flopp, riktigt läskigt - men bra show, tror det var ett PR-stunt att den inte höll. Vet inte … man får hoppas

För mig är det viktigt att den kan lasta tunga stenar. Tror du att kanterna kan bli ett problem?
Citera
2019-11-23, 22:59
Medlem
https://twitter.com/elonmusk/status/1198344195317985280

146k Cybertruck orders so far, with 42% choosing dual, 41% tri & 17% single motor
Citera
2019-11-23, 23:02
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-ice
https://twitter.com/elonmusk/status/1198344195317985280

146k Cybertruck orders so far, with 42% choosing dual, 41% tri & 17% single motor
Jävlar. Kommer ju bli en raket i aktien. Frågan är väl hur många av dessa som bara är "sensationsbeställningar" som aldrig kommer betalas.
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
100 dollar som man får tillbaka om avbokar. Säkerligen majoriteten fanboys och aktieägare som bokar för att öka "hypen" och således aktiekursen.
Gör dig inte dum. Du förstår väl att jag menade betalning av själva bilen, d.v.s. 36 000USD?
Senast redigerad av GoUoD 2019-11-23 kl. 23:17.
Citera
2019-11-23, 23:10
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Jävlar. Kommer ju bli en raket i aktien. Frågan är väl hur många av dessa som bara är "sensationsbeställningar" som aldrig kommer betalas.
100 dollar som man får tillbaka om avbokar. Säkerligen majoriteten fanboys och aktieägare som bokar för att öka "hypen" och således aktiekursen.
Citera
2019-11-24, 00:38
Medlem
Någon som har koll på vad deras ATV kostar?
Citera
2019-11-24, 10:32
Medlem
Docklands avatar
Hur mycket väger den? Hittar inte info någonstans, den lär vara hyfsat tung.
Citera
2019-11-24, 11:35
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Hur många dussin ska vi lägga till de 80 milen?

År 2021 är säkert Teslas nya batteri klart.
Noteera att räckvidden är 500+ miles.

Ett eller två dussin kanske? Vet inte hur länge det tar att ladda teslan. Men då förutsatt att resan går genom tättbebyggda områden där det går att ladda.

Det jag är mest tveksam till när det gäller teslan är hur de ska lyckas få den godkänd när det gäller säkerhet. De påstår att den är i princip en stridsvagn, vilket betyder noll krockskydd för vare sig de som befinner sig inuti Teslan eller i en krockande motpart. Dessutom ser det inte ut som att det är speciellt bra "fotgängarskydd" som är så hett nu för tiden.
Citera
2019-11-24, 11:49
Medlem
y.ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladaKalle
Sorry ... oerhört ful!

Och det okrossbara pansarglaset funkade ju sådär.

Aktien störtdyker ...
Vad är felet med säkerhetsglaset?

Verkar mest vara korkade journalister som tror kulor studdsar på skottsäkertglas ala 80-talens actionfilmer.

En vanlig bilruta hade blivit splittrad och bilen öppen för angrepp.
Citera
2019-11-24, 11:54
Medlem
Tesla har ont om pengar igen konkurs inom 5-10år.
Ingen av dom modelerna efter m3 kommer byggas i verkligheten. Det är mitt tips
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in