2019-11-23, 19:05
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Det är inte just Ängsbackens man menar. Utan något ställe bredvid Ängsbackens. Som jag fattat.

Citat:
Ursprungligen postat av vWv
Jag har förstått att han inte har Ängebackens Bilskrot!

Vad jag däremot undrar är om det finnes en bilverkstad på Ängebackens området där det finns koppling till Pappan?

Det finns bara stora företag i detta industriområde.
Med ett undantag:
https://www.google.com/maps/@58.3492101,12.0075288,3a,60y,171.82h,87.04t/data=!3m6!1e1!3m4!1sgRHTU1kYIl5WcykeIB_bhQ!2e0!7i1 6384!8i8192

Tänkbart.. Men det ser mera ut som ett privat-garage. Volvoraggare typ.
Senast redigerad av rotesau 2019-11-23 kl. 19:08.
Citera
2019-11-23, 19:06
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Tack för den länken. Den hade jag missat annars.
Såg den nyss med, väldigt bra för tidspusslet med fakta
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Fast om W inte hittas så kommer han aldrig att bli frikänd. Misstanken kommer att kvarstå, för alltid. Och han verkar inte samarbeta med polisen heller......och har troligtsvis ljugit för polisen också.

Blir nog svårt att gnälla om skadestånd då.....
Om inte häktningen leder till åtal eller om han blir frikänd så kan han få skadestånd och ersättning för tiden han suttit häktad. Så är det.
Citera
Medlem
Peyzs avatar
Har det gjorts några sökningar upp mot Dalsland hållet?
Citera
2019-11-23, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Åklagaren behöver inte visa all bevisning för advokaten. Det är korrekt. Kolla Lena Wesström-fallet som någon annan tipsade om.

Det vet nog de flesta, även jag. Men det var inte frågan som jag ställde. Jag undrade om du hade fått för dig att TR tagit del av bevisning som ej förevisats försvaret.

Eftersom du skrev "Tingsrätten har dock koll på bevisningen", då till skillnad mot försvararen. Undrade alltså vad du menade med det.
Citera
2019-11-23, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TealSeamTix
"Enligt advokaten har polisen inte presenterat någon teknisk bevisning för hennes klient.– Det är bland annat därför jag säger att utredningen är tunn, säger advokat Beatrice Rämsell"

Saxar från https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=7347756

Jag kör en högoddsare och frågar.. OM det är inte den vi tror det är, vad tror vi då?

Man kan inte ta något förgivet än och advokaten har säkert rätt. En utredning på 72 h är tunn och innehållslös självklart. Räcker med att vara pojkvän för att uppnå sannolika skäl, därtill klämmer åklagaren till med flyktfara, recidivfara och kollusionsfara.

Det viktigaste är att dom hittar henne så att rättsmedicin(ja hon är troligtvis död) får tillgång till henne så fort som möjligt, vem vet det kan även ligga en våldtäkt bakom detta. Man skulle bra gärna vilja veta vem alla hjon är som bor hos MGMs pappa. Pappan är mån att berätta för sverige att flickan ofta uppehåller sig där, brukar dessa "män" skjutsa runt på tösen när hon vill någonstans, brukar dom hämta upp henne?
Citera
2019-11-23, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det finns bara stora företag i detta industriområde.
Med ett undantag:
https://www.google.com/maps/@58.3492101,12.0075288,3a,60y,171.82h,87.04t/data=!3m6!1e1!3m4!1sgRHTU1kYIl5WcykeIB_bhQ!2e0!7i1 6384!8i8192

Tänkbart..

Ja, men det är dock för långt ifrån för att min teori skall stämma!

Jag fick för mig att man menade att det finnes en verkstad på Ängebacken området med koppling till karln..

Aja då får jag nog ge mig dessvärre..
Citera
2019-11-23, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant.Liar
Wow, du är min idooooool!!

Hoppas Wilma kommer hem på nåt sätt!
Det hoppas jag med .
Tänker på vilket lidande de måste stå ut med att vara ovetande om hon lever eller är bragd om livet .
Citera
2019-11-23, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Självmord, MGMs far/familj, överfall (brukar dock sällan hinna gömma liket särskilt bra), BOs familj, eller har MBO kanske rymt pga något som hänt?

Sannolikheten sjunker med avstånd i relation
Men bortsett från det vi redan vet och misstänker. Vad har vi då? Inget?
Citera
2019-11-23, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vWv
Ja, men det är dock för långt ifrån för att min teori skall stämma!

Jag fick för mig att man menade att det finnes en verkstad på Ängebacken området med koppling till karln..

Aja då får jag nog ge mig dessvärre..

Men Ängebacken skall ju ligga vid Raknebo 208 ?

Har dem 2 ställen?
Citera
2019-11-23, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av living4free
Kan någon bekräfta om hennes pojkvän heter Tishko Shabaz Ahmed?
Isf så känner jag ingenting för den här tjejen.

Ja, det stämmer
Citera
2019-11-23, 19:17
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Det vet nog de flesta, även jag. Men det var inte frågan som jag ställde. Jag undrade om du hade fått för dig att TR tagit del av bevisning som ej förevisats försvaret.

Eftersom du skrev "Tingsrätten har dock koll på bevisningen", då till skillnad mot försvararen. Undrade alltså vad du menade med det.

Jag menar helt enkelt att man inte kan lyssna på hur advokaten värderar bevisningen. Man bör lyssna på tingsrätten i första hand. Åklagaren säger ju att teknisk bevisning finns dessutom, i häktningsförhandlingen. Men advokaten säger att det inte finns. Jag väljer att se att tingsrätten häktar honom på sannolika skäl.

Om det vore så fruktansvärt tunnt som advokaten säger har jag svårt att se den utgången av häktningsförhandlingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in