2019-11-19, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
https://www.facebook.com/tishkoshabaz

är detta misttänkta MGM?

Han sitter altså och delar hennes försvinnade men har troligt mördat henne själv? Äckliga jävla horunge

Tänk på Mats Alm som satt och grinade i Efterlyst när han själv hade mördat sin flickvän Linda Chen.
Citera
2019-11-19, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyLittlePony87
Kanske redan postats tidigare, men jag antar att det är som följande:

MT (Pojkvännen): https://www.facebook.com/tishkoshab*z
BO (Wilma): https://www.facebook.com/wilma.*ndersson.7777

* = a
De tog fort bort MGs Facebook. Har du sparat första sidan av hans profil?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Vissa verkar helt marinerade i politiskt korrekt spad. De kan aldrig tänka om, tvivla, erkänna att de kan ha fel. Ännu svårare har de att lära sig hata den som mördade deras anhörig.

Heller gör de en Stig Wallin (fen i tolv rörelsen) de dör i förtid av sorg över en mördad dotter. Men de vägrar erkänna att de tänkt fel.

Låt stå

Har det bekräftats att bonusmamma/mamma spridit mångkulturell propaganda under sökandet?

Stig Wallin, jag spottar på dig. Din hund.
Citera
Medlem
Grejen är att när det blir ett seriöst förhållande så är svenska tjejer vana med att nej betyder nej. Men arabiska män har inte den insikten, och när de inte får igenom det de vill, så tänker dom att i deras kultur så slår vi oss fram. De kan inte hantera att Nej betyder nej.
Citera
2019-11-19, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Undrar vad de menar med detta? Utbildat sig? Gått på gymnasium som alla ungdomar? Eller är det en äldre man som gått på högskola?

Han har bott i Sverige i minst 7 år, så gymnasiet är det inte eftersom att han är för gammal för att söka in på det (man får anta att de menar att han utbildat sig under tiden han var ihop med deras dotter). Dock kan det vara så att han läst upp kurser på komvux, eller att han pluggat på högskola/universitet. Men säger man att någon utbildat sig så tycker jag att det känns mer som att det skulle röra sig om högskola än kurser på komvux.
Citera
2019-11-19, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Namnet finns i tråden men hur han ser ut är det svårare att få fram

Minns du ASAP-Rocky-afghanen?
Såg ut lite som han, på bilden jag såg.
Citera
2019-11-19, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av netxis
Han har bott i Sverige i minst 7 år, så gymnasiet är det inte eftersom att han är för gammal för att söka in på det (man får anta att de menar att han utbildat sig under tiden han var ihop med deras dotter). Dock kan det vara så att han läst upp kurser på komvux, eller att han pluggat på högskola/universitet. Men säger man att någon utbildat sig så tycker jag att det känns mer som att det skulle röra sig om högskola än kurser på komvux.

Kan ju ha gått typ USKA.
Citera
2019-11-19, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Har killen körkort? På något sätt måste han transporterat kroppen ut i terrängen, vem har hjälp till med detta? Hans bästa vän? Pappa? Någon annan i familjen eller bland vännerna? Har han lånat eller hyrt bil i närtid eller Hr han tillgång till bil?

Styckad.?
Citera
2019-11-19, 17:28
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Om han är 22 och afghan omfattas han kanske fortfarande av gymnasieamnestin?

Jag trodde inte man visste vem det var.

Jaha han är afghan, ja då kan det ju vara SFI eller vad som helst. "De låga förväntningarnas rasism" gör att vilken obetydlig utbildning som helst kan ses som att han är duktig. Då hoppas jag föräldrarna har dåligt samvete för att inte ha skyddat sin omyndiga dotter.
Citera
2019-11-19, 17:29
Medlem
Ja hon har troligtvis blivit mördad i bostaden. Husis pågår. Fast i det scenariot får jag inte ihop branden av hennes saker (om det är bekräftat vet jag inte) hur tänker du där?

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Går inte att utesluta att MGM har burit kroppen till skogen, i delar, i väska eller påsar.

Enklaste sättet att obemärkt få bort en kropp ifrån en lägenhet.

Så släpp det där med medhjälpare tills vi vet mer.
Citera
2019-11-19, 17:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Jag tror inte han ”lyckats” bemöda sig med att gömma kroppen särskilt väl.. Den borde dyka upp efter någon dag och troligen inte alltför långt ifrån bostaden. Har idioten (pojkvännen) bil eller har någon (polisen) kollat upp om han hyrt någon?

Kan någon på en karta eller annars beskriva var bilderna är tagna där polisen rotar i aska, så kan det möjligen gå att hitta troliga platser där kroppen bör kunna hittas.

Tänk som MGM troligen tänkte och utgå ifrån känd fyndplats(askan).

Har MGM bil, körkort, moped etc.

Arbetar, var i så fall?

Umgänge?

Fritidsintressen?

Det går att hitta platser som MGM av någon anledning känner till om vi får lite fakta på bordet.

MGM med i någon invandrarförening? Var brukar de träffas, vad gör de osv.? Absolut relevant vad MGM har för bakgrund. Dessutom intressant att titta på hur invandrade mördare historiskt har gjort för att bli av med en kropp.

Vilket land härstammar MGM ifrån?
Citera
2019-11-19, 17:30
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netxis

Jag visste inte att han var migrant, om en svensk så hade ju utbildat sig betytt högre studier. Men om en migrant kan det ju vara "de låga förväntningarnas rasism" att komvux kan vara så jätteduktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in