2019-11-22, 23:26
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoelFB
Japp så är det nog han är ju trots allt störst. Så säger man varje år men man köper alltid mer än planerat ändå, Boneville verkar vara jäkligt trevlig! Har för mig jag sett Magic Show Box kan nog ev finnas film.

Jag blir lite sugen på 4verkeri i år om det är några tårtor som lockar återstår och se tills filmer och pris kommer så klart! Japp Svea känns inte något vidare prisvärt allt är tok för dyrt, blir nog ingen köp av mig där i år. 4 st Fire action blir ju en riktig automatkarbin Men som sagt har 0 koll på vilka tårtor jag ska köpa får väl ta något under BF bara för att, ska nog köpa lite fler mörsare så jag kan köra fler kedjor i år!
Svea kan dock ha väldigt trevliga effekter i sina tårtor så deras compound är definitiv lockande. Men som sagt återstå att se på film.
Citera
2019-11-22, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHyvel
Kan tillägga

Grandis=Turbo V
Bellevue=Lipstick
Grenache=Deep Impact

Alla från Hammargrens

Perfekt med fler uppdateringar
Citera
2019-11-23, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Audiman
Var hittar man dessa?

Det är Grand Cru produkter, finns t.ex hos 4verkeri
Citera
2019-11-23, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHyvel
Kan tillägga

Grandis=Turbo V
Bellevue=Lipstick
Grenache=Deep Impact

Alla från Hammargrens

Kan även tillägga

Petit Chablis - Black Pearl
Citera
2019-11-23, 00:39
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoelFB
Japp så är det nog han är ju trots allt störst. Så säger man varje år men man köper alltid mer än planerat ändå, Boneville verkar vara jäkligt trevlig! Har för mig jag sett Magic Show Box kan nog ev finnas film.

Jag blir lite sugen på 4verkeri i år om det är några tårtor som lockar återstår och se tills filmer och pris kommer så klart! Japp Svea känns inte något vidare prisvärt allt är tok för dyrt, blir nog ingen köp av mig där i år. 4 st Fire action blir ju en riktig automatkarbin Men som sagt har 0 koll på vilka tårtor jag ska köpa får väl ta något under BF bara för att, ska nog köpa lite fler mörsare så jag kan köra fler kedjor i år!

Du får gärna leta upp filmen

Den där Le Mafia som 4verkeri kommer köra med 50sh med 50mm och nästan 2 kilo krut får man nog hålla ögonen öppna efter film på. Kan ju vara riktigt trevlig om det är bra effekter och pris
Citera
2019-11-23, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Jo, det är förstås sant. Menar mer att det känns som att Sven fått ögonen på sig och därför behövt hålla ordinarie priser

Det är lite svårt i år.. Ska nog försöka att inte handla allt för mycket eftersom det blev en hel del förra året. Armageddon från Hanssons är jag förstås lite sugen på och Boneville från Extreme (dock väldigt saftigt pris) verkar ju också trevlig. Sen var jag sugen på Magic Show Box förra året men det blev Fabulous istället. Någon som hade den? Men avvaktar tills mer nyheter kommit ut. Hade velat ha något från Svea med eftersom det är några år sedan, men får se om där är något som känns värt i år

Sen hade nu 3-4 Fire Action 50sh som man drar av samtidigt varit riktigt trevligt också

Men tror jag ska hålla mig enkelt i år. Köra på det som jag är sugen på och inte köpa massa tårtor med få skott för tempo. Blev väldigt mycket samma typ av effekt förra året och tempot blev lite för snabbt rakt igenom. Delvis mitt eget fel då jag råkade sätta igång flera tårtor samtidigt med elsystemet i ett parti som skulle lugna ner skjutningen. Men vi får se vad det kommer mer för nyheter, och framförallt lite mer filmer

EDIT: Den där Stingray kan inte vara 30mm om man kollar på dimensionerna. Tyckte det väl lät lite för bra vid första anblick

Förstår faktiskt inte varför 4verkeri ens bryr sig om att ta in extremes sortiment, det är ju verkligen inget dom står och faller med. Speciellt inte nu när dom börjar lansera mer och mer ur eget sortiment. Hade jag varit Sven hade jag sagt, -Antingen säljer jag era grejer för vilket pris jag vill eller säljer jag dom inte alls, fuck you!
Citera
2019-11-23, 08:33
Medlem
Pyronostalgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 50bomb
Hade jag varit Sven hade jag sagt, -Antingen säljer jag era grejer för vilket pris jag vill eller säljer jag dom inte alls, fuck you!

väldigt vanligt sätt att formulera sig professionella i affärsrelationer

Sven tar givetvis in EF för att det finns efterfrågan, för att öka sannolikheten att kunden gör hela sitt köp hos honom samt att bibehålla bilden av att ha Sveriges bredaste sortiment.
Citera
2019-11-23, 08:57
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Förstår faktiskt inte varför 4verkeri ens bryr sig om att ta in extremes sortiment, det är ju verkligen inget dom står och faller med. Speciellt inte nu när dom börjar lansera mer och mer ur eget sortiment. Hade jag varit Sven hade jag sagt, -Antingen säljer jag era grejer för vilket pris jag vill eller säljer jag dom inte alls, fuck you!

Du menar inte i helvete att du jämför kvalitén mellan Extreme och tex hans egna saker? Som Salux, Boram, ja och allt vad det heter. Det är nämligen som Pyronostalgi säger, där finns en efterfrågan. Det finns dom begär lite mer än mest krut/kr
Citera
2019-11-23, 09:24
Medlem
Pyronostalgis avatar
Blir lite förvånad över vissas förmåga att tänka utanför billesholm. Sven har något helt unikt men det är EN BUTIK. Svea, EF mfl säljer på en helt annan modell. Svea t.ex gör en hel del annonsering exempelvis genom direktreklam med upptagningsområde för ett gäng butiker. Det är ju då rätt jäkla självklart att man håller samma priser i butikerna....dvs det i bladet. Sen förser de även sina återförsäljare med skyltmaterial, som service (och möjligen för att påverka prissättning) En videobutik som säljer 3 dagar om året funkar detta bra för, de gör det för tillskott i kassan, inte för att de älskar fyrverkerier.
Och givetvis kan man göra deals hos återförsäljare för både Svea och EF mfl.
Som sagt, Svens verksamhet är unik men den som tror det är mallen för att sälja fyrverkerier måste skolkat alla lektioner i företagsekonomi
Citera
2019-11-23, 09:27
Medlem
Pyronostalgis avatar
Och sista grej. Ta Knallhatten i nordanå som exempel. Säljer gäng märken ink. Svea och EF till helt egna priser och går uppenbarligen hur bra som helst.
Citera
2019-11-23, 11:33
Medlem
pyro860s avatar
Citat:

Givetvis har man övervägt det precis som man gjort med Svea som dom inte tar in, men det är ju ett populärt märke som levt hos dom sedan Extreme bildades. Så man kan ju kanske tänka sig att där finns något personligt involverat. Sen har ju Extreme bra produkter. Det finns ju en anledning till att jag köpte så många tårtor från dom som jag gjorde förra året. Man vill ju dessutom precis som harryb säger ha ett brett utbud och dom mer insatta väljer ju dessa pjäserna

Citat:
Ursprungligen postat av Pyronostalgi
Blir lite förvånad över vissas förmåga att tänka utanför billesholm. Sven har något helt unikt men det är EN BUTIK. Svea, EF mfl säljer på en helt annan modell. Svea t.ex gör en hel del annonsering exempelvis genom direktreklam med upptagningsområde för ett gäng butiker. Det är ju då rätt jäkla självklart att man håller samma priser i butikerna....dvs det i bladet. Sen förser de även sina återförsäljare med skyltmaterial, som service (och möjligen för att påverka prissättning) En videobutik som säljer 3 dagar om året funkar detta bra för, de gör det för tillskott i kassan, inte för att de älskar fyrverkerier.
Och givetvis kan man göra deals hos återförsäljare för både Svea och EF mfl.
Som sagt, Svens verksamhet är unik men den som tror det är mallen för att sälja fyrverkerier måste skolkat alla lektioner i företagsekonomi

Det är sant, men dom hade annonsering, skyltmaterial etc redan för 10-20 år sedan innan prisökningen. På tal om det så kanske det är läge för mig att uppdatera prisutvecklings-pdf:en? Legat lite på latsidan några år. Det är väl klart att det inte är mallen. Inköp i stora kvantiteter, köp av restlager och egenimport är ju några faktorer som gör att priserna hålls så låga där. Själv kanske jag då och då låter lite för positiv, men det är klart att jag ser dåliga bitar även där. Det är ju generellt sätt en bra butik om man letar efter klipp, men då måste man samtidigt veta vad som är bra produkter och inte. I regel tar man ju ut pjäser som man tycker är bra och vill att kunden uppskattar känns det som, men det är ju samtidigt så att om man köper in exempelvis ett restlager så måste ju även dessa produkter säljas. Så allting har ju såklart sina för och nackdelar

Citat:
Ursprungligen postat av Pyronostalgi
Och sista grej. Ta Knallhatten i nordanå som exempel. Säljer gäng märken ink. Svea och EF till helt egna priser och går uppenbarligen hur bra som helst.

Jodå, iallafall tills man får ögonen på sig kan jag tänka mig. Svea är inte speciellt glada när man säljer deras märken tillsammans med andra.
Citera
2019-11-23, 14:20
Medlem
mrbooms avatar
Chinasky Pyrotechnics -> Europyro -> Uncle Nic Fireworks

Trappstegstårtan Freedom hos 4verkeri: https://www.youtube.com/watch?v=aosIdWzkW7s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in